Τις 230.000 διελεύσεις οχημάτων ημερησίως κατά μέσο όρο καταγράφει η Αττική Οδός για το πρώτο εξάμηνο του 2022. Αυτό προκύπτει από τα αποτελέσματα που έδωσε στη δημοσιότητα η ΑΒΑΞ για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Αξίζει να αναφερθεί πως σε αυτό το διάστημα περιλαμβάνεται και ένα διάστημα κάποιων ημερών όπου ο άξονας δεν λειτουργούσε ή υπολειτουργούσε λόγω της χιονοκαταιγίδας που είχε πλήξει την Αττική στις αρχές του έτους.
Η αύξηση της επιβατικής κίνησης στην Αττική Οδό, αναδεικνύει φυσικά την δυναμική του αστικού αυτοκινητόδρομου ο οποίος θεωρείται από πολλούς το «γκανιάν» των παραχωρήσεων. Να θυμίσουμε πως το 2021, οι ημερήσιες διελεύσεις προσέγγισαν τις 210.000 έναντι 179.871 το 2020 και 236.125 το 2019.
Βέβαια μαζί με την επιστροφή των οχημάτων επέστρεψαν και τα φαινόμενα κυκλοφοριακού κορεσμού στο κεντρικό τμήμα Μεταμόρφωση - Δ.Πλακεντίας και στις βασικές εισόδους, ιδιαίτερα τις καθημερινές ώρες αιχμής. Αν η κίνηση οχημάτων -πράγμα πολύ πιθανόν- συνεχίσει την αυξητική της πορεία όπως διαφαίνεται, τότε το στοίχημα επαναφοράς της Αττικής Οδού σε στατιστικά ακόμα και πριν την οικονομική κρίση δεν είναι απίθανο να κερδηθεί.
Μάχη για τον άξονα «χρυσάφι»
Αυτό θα οδηγήσει μαθηματικά στην ενδυνάμωση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα περίοδο παραχώρησης, μετά το 2024, καθώς ο άξονας «χρυσάφι» θα διεκδικηθεί από πολλά σχήματα.
Να θυμίσουμε πως στον διαγωνισμό ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι:
- ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.,
- GRUPPO FININC – INC SpA,
- Ένωση προσώπων αποτελούμενη από τις εταιρείες "ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε." και "FS ARK HOLDCO S.a.r.l.",
- Ένωση προσώπων "VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.",
- Ένωση προσώπων "ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE",
- Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες "BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A." και "RUBICONE BIDCO S.A.",
- Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες "MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.AR.L." και "FINCOP INFRASTRUCTURE LTD",
- Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες "VAUBAN" – "DIF" – "EGIS".
Όπως φαίνεται το επόμενο διάστημα η κίνηση οχημάτων όχι μόνο δεν πρόκειται να μειωθεί αλλά αναμένεται και επιπλέον αύξηση, πράγμα που θα προσδώσει ακόμα μεγαλύτερη δυναμική στο υπό παραχώρηση έργο. Ο διαγωνισμός που είναι σε εξέλιξη ξεκίνησε φέτος, ακριβώς τη χρονική περίοδο στην οποία ο αυτοκινητόδρομος δείχνει τις πραγματικές του δυνατότητες.
Να θυμίσουμε πως προ κρίσης η Αττική Οδός είχε φτάσει σε αριθμούς-ρεκόρ με τις ημερήσιες διελεύσεις να ξεπερνούν ακόμα και τις 300.000 οχήματα. Αυτός ο αριθμός ακόμα απέχει σημαντικά αλλά η τάση φαίνεται να μένει σταθερά αυξητική.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!