Μπορεί το καλάθι του νοικοκυριού να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας τις τελευταίες εβδομάδες, ωστόσο, ανάλογες πρωτοβουλίες έχουν ληφθεί και σε άλλες χώρες, καθώς το πρόβλημα του πληθωρισμού είναι παγκόσμιο.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι δηλώσεις που έκανε στην «Η» ένας από τους ανθρώπους που σημάδεψαν την πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα για αρκετές δεκαετίες, ο Νίκος Βερόπουλος.
Από τα Βαλκάνια, τα οποία αποτελούν εδώ και χρόνια την βάση των δραστηριοτήτων του, αποτελώντας ένα από τα success stories ελληνικών επιχειρήσεων στην περιοχή, ο κ. Βερόπουλος αναφέρει ότι «συνεχίζουμε και φέτος να έχουμε πολύ ικανοποιητική ανάπτυξη, παρά τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, αλλά και τις κρατικές παρεμβάσεις που έχουν γίνει και στις δύο χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε».
Ο κ. Βερόπουλος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «στη Βόρεια Μακεδονία η κυβέρνηση όρισε ανώτατα πλαφόν σε τιμές ορισμένων ειδών πρώτης ανάγκης (τρόφιμα), καθώς επίσης και στα περιθώρια κέρδους των retailers. Πρόσφατα έβαλε πλαφόν στα περιθώρια κέρδους και των προμηθευτών, αφού μέχρι στιγμής φρένο στα κέρδη έμπαινε μόνο σε εμάς».
Πρόσθεσε ακόμη ότι «και στη Σερβία έχουν υπάρξει παρεμβάσεις από το κράτος, αλλά μικρότερες, και αφορούν στην επιβολή πλαφόν σε τιμές αγοράς και πώλησης σε βασικά είδη τροφίμων». Τόνισε, ωστόσο, πως «παρά τις παρεμβάσεις, η κερδοφορία μας συνεχίζει να αναπτύσσεται σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα».
Στο 5% η φετινή ανάπτυξη
Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, η φετινή χρονιά αναμένεται να κλείσει για τις εταιρείες του Νίκου Βερόπουλου σε Βόρεια Μακεδονία και Σερβία με μία μέση ανάπτυξη της τάξης του 5%, διατηρώντας παράλληλα την κερδοφορία του ομίλου σε πολύ υψηλά επίπεδα, παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον και τις πιέσεις που δέχονται τα νοικοκυριά και στις δύο βαλκανικές χώρες.
Οικονομικά στοιχεία
Vero Συμμετοχών (σε εκατ. ευρώ)
Πωλήσεις
- 2021: 121,89
- 2020: 126,82
- 2019: 119,42
Μικτό αποτέλεσμα
- 2021: 27,35
- 2020: 27,78
- 2019: 25,14
Κέρδη προ φόρων
- 2021: 14,75
- 2020: 15,73
- 2019: 11,47
Κέρδη μετά φόρων
- 2021: 11,51
- 2020: 12,78
- 2019: 9,64
Στρατηγική
Η βασική στρατηγική του ομίλου έχει ως στόχο μεταξύ άλλων τη συνέχιση και περαιτέρω ανάπτυξη συνεργασιών για την ανάληψη μεγαλύτερου μεριδίου στις αγορές όπου δραστηριοποιείται, καθώς και τη βελτίωση της παρουσίας και προβολής του Ομίλου (εκδηλώσεις, βελτίωση website, νέα φυλλάδια κ.λπ.).
Νέα καταστήματα
Σε ό,τι αφορά το δίκτυο του ομίλου, μετράει αντίστροφα ο χρόνια για τα εγκαίνια του νέου καταστήματος, Super Vero & Jumbo, στο Novisad, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Σερβίας.
Σύμφωνα με τον κ. Βερόπουλο, ο προγραμματισμός για την έναρξη λειτουργίας του νέου καταστήματος είναι για τις 15 Δεκεμβρίου. Το κατάστημα, για το οποίο έχουν επενδυθεί περίπου 9 εκατ. ευρώ, έχει συνολική έκταση 9.600 τ.μ. (Super Vero 3.100 τ.μ. και Jumbo 6.500 τ.μ.), θα απασχολεί περίπου 350 εργαζομένους και θα διαθέτει 350 θέσεις πάρκινγκ.
Νέο κατάστημα ετοιμάζεται όμως και στη Βόρεια Μακεδονία, καθώς τον ερχόμενο Μάρτιο αναμένεται να ανοίξει νέο μεγάλο κατάστημα στο Κουμάνοβο, ενώ η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αδειοδότησης για ένα ακόμη ακίνητο στην Στρούμιτσα.
Δίκτυο
Σημειώνεται ότι σήμερα ο όμιλος λειτουργεί:
- 12 καταστήματα σούπερ μάρκετ στην Β. Μακεδονία.
- 6 καταστήματα σούπερ μάρκετ στην Σερβία.
- 1 εμπορικό κέντρο στην Β. Μακεδονία.
- 9 καταστήματα παιχνιδιών και οικιακού εξοπλισμού (Jumbo).