Με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης «έτρεξε» το 2021 η Arla Foods στην Ελλάδα, κάτι το οποίο αναμένεται να συνεχιστεί και φέτος, χάρη κυρίως στις υψηλότερες τιμές των προϊόντων.
Ειδικότερα, ο τζίρος της άγγιξε τα 50 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 13,07% έναντι του 2020, ενώ αύξηση 3,81% εμφάνισε και το μικτό αποτέλεσμα της εταιρείας (περίπου 15 εκατ. ευρώ).
Παράλληλα, η κερδοφορία της ενισχύθηκε σε ποσοστό περίπου 50% (1,47 εκατ. τα προ φόρων και 1,13 εκατ. ευρώ τα μετά φόρων), για την οποία επίσης εκτιμάται ελαφρά άνοδος και το 2022.
Το μεικτό περιθώριο υποχώρησε ελαφρώς πέρυσι, ενώ η ρευστότητα της εταιρείας παραμένει σε πολύ καλό επίπεδο, με τον σχετικό δείκτη το 2021 να ανέρχεται σε 174% από 163% το 2020.
Δείκτες
Μεικτού περιθωρίου κέρδους
2021: 30%
2020: 33%
Αποδοτικότητας ιδίων κεφαλαίων
2021: 17%
2020: 14%
Βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις / Ιδια κεφάλαια
2021: 137%
2020: 163%
Γενικής Ρευστότητας
2021: 174%
2020: 163%
Προοπτικές
Αναφορικά με τις προοπτικές, η αστάθεια που χαρακτήρισε το 2021 αναμένεται να παραμείνει υψηλή και για το σύνολο της φετινής χρονιάς, καθώς οξύνεται περισσότερο και από τις αρνητικές επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία.
Η διοίκηση της Arla θα συνεχίσει την προωθητική της υποστήριξη για τα προϊόντα της και πιο συγκεκριμένα:
- Το Lurpak.
- Τα τυριά Arla.
- Τα προϊόντα Starbucks και Protein.
Σημειώνεται ότι το Lurpak παραμένει ως το σημαντικότερο προϊόν της εταιρείας και συνεχίζει να αναπτύσσεται σημαντικά, ενώ παράλληλα, όπως αναφέρεται στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις, σημαντική παραμένει η ανάπτυξη και στις άλλες προϊοντικές κατηγορίες, δηλαδή στα τυριά και τα έτοιμα ροφήματα.
Στρατηγική
Στόχος της είναι να παραμείνει κερδοφόρα και το 2022.
Βασικοί πυρήνες της στρατηγικής αποτελούν:
- Η μόχλευση εντός των καναλιών λειτουργίας της, με στόχο τη διασφάλιση της κερδοφορίας της η οποία το 2022 αναμένεται να κινηθεί σταθερά ανοδικά.
- Η ανάληψη όλων των απαραίτητων μέτρων για τη διασφάλιση του cash flow και του καθαρού κεφαλαίου κίνησης, το οποίο επίσης αναμένεται να κινηθεί σε καλύτερα επίπεδα σε σχέση με το 2021.
Η εικόνα του ομίλου στο πρώτο μισό του 2022
Σημειώνεται ότι η μητρική εταιρεία είχε εμφανίσει στο α’ εξάμηνο αύξηση του τζίρου της σε ποσοστό 17% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, κάτι το οποίο αποδίδεται στις υψηλότερες τιμές του γάλακτος.
- Arla: 8,6%
- Lurpak: 13,8%
- Castello: 22,7%
- Puck: 20,1%
Ωστόσο, οι όγκοι ήταν μειωμένοι στις βασικές κατηγορίες:
- Arla: (0,1%)
- Lurpak: (5,9%)
- Castello: (3%)
- Puck: 0,1%
- Starbucks: 19,5%
- Starbucks και mozzarella
Ειδικότερα στην Ευρώπη ο τζίρος αυξήθηκε κατά 10,5% χάρη στις αυξημένες τιμές σε retail και foodservice, με τους όγκους να είναι μειωμένοι κατά 2,1%. Ισχυρή ήταν η ανάπτυξη στα προϊόντα Starbucks σε ποσοστό 21% και στο foodservice κατά 21% χάρη στις πολύ καλές επιδόσεις της mozzarella.
Στις υπόλοιπες αγορές η ανάπτυξη ανήλθε σε 18,3% με τους όγκους επίσης αυξημένους, σε ποσοστό ωστόσο 3,8%.
Οι άλλοι δύο μικρότερες κατηγορίες «έτρεξαν» με σημαντικούς διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης.
Arla Foods Ingredients (AFI)
Τζίρος: 19,8%
Όγκοι: 8,8%
Global Industry Sales (GIS)
Τζίρος: 42%
Όγκοι: 21,6%
Για το σύνολο του 2022 η διοίκηση του ομίλου αναμένει τζίρο 13,5-14 δισ. ευρώ από 11,2 δισ. ευρώ το 2021 με μειωμένους όγκους σε ποσοστό 2%-3% συγκριτικά με πέρυσι.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!