Νέα
  • ΓΔ: 1390.65 +0.01%
  • Τζίρος: 65,70 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βενέτης: 4 νέοι κωδικοί στα σούπερ μάρκετ και 2 concept stores στο πλάνο του 2021

Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, Πρόεδρος της εταιρείας ΒΕΝΕΤΗ

«Μετά από δύο χρόνια θα επανακάμψει ο κλάδος της εστίασης στα επίπεδα του 2019, δηλαδή όσοι έχουν απομείνει» εκτιμά ο Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, πρόεδρος της εταιρείας ΒΕΝΕΤΗ απαντώντας σε σχετική ερώτηση του imerisia.gr στο πλαίσιο διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου της εταιρείας για την παρουσίαση του αναπτυξιακού της προγράμματος για το 2021.

Ποιο είναι το αναπτυξιακό πλάνο της εταιρείας

Ο κ. Μονεμβασιώτης είπε μάλιστα ότι συμμερίζεται την πρόβλεψη της ΓΣΕΒΕΕ για ενδεχόμενο λουκέτο στις μισές επιχειρήσεις του κλάδου και απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας. Επισήμανε βέβαια το προφανές, ότι η επανάκαμψη εξαρτάται από την πορεία της πανδημίας και το πρόγραμμα του εμβολιασμού, ενώ ανέφερε και άλλους παράγοντες, εκτός της υγειονομικής κρίσης, που μπορεί να επηρεάσουν την επαναφορά στην κανονικότητα, όπως η εξέλιξη των ελληνοτουρκικών κ.λπ.

Η Βενέτης, που συμπληρώνει φέτος 73 χρόνια λειτουργίας στην αγορά, επιδιώκει με δυναμικές επιχειρηματικές κινήσεις και είσοδο σε νέες αγορές να αφήσει πίσω της το 2020, χρονιά κατά την οποία κατέγραψε μείωση τζίρου 24% και απώλεια του 61% της κερδοφορίας της.

Το πόσο «μαύρη» ήταν η προηγούμενη χρονιά συνολικά για την εστίαση, η οποία μένει κλειστή εδώ και τρεις μήνες, ενώ σύμφωνα με κάποια σενάρια φαίνεται ότι θα επαναλειτουργήσει τον Μάιο, αποκαλύπτεται και από το γεγονός ότι η Βενέτης αναγκάστηκε να «κάψει» περί τα 6 εκατ. ευρώ από το ταμείο της για να κρατήσει ζωντανό το δίκτυο των καταστημάτων της και να μην προχωρήσει σε απολύσεις ούτε σε μειώσεις μισθών.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο κ. Μονεμβασιώτης, η εταιρεία «είδε» τα ταμειακά διαθέσιμα της να μειώνονται κατά 79% από 7,5 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2019 σε 1,6 εκατ. ευρώ στις 31/12/2020, ενώ τα EBITDA μειώθηκαν κατά 48%.

Ο όμιλος ΒΕΝΕΤΗ απαριθμεί 10 εταιρείες σε όλο το φάσμα της εστίασης με τις λιανικές πωλήσεις του σήματος την προ Covid-19 εποχή να ξεπερνούσαν, τα 100 εκατ. ευρώ. Το 2019 ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε στα 47.424.000 ευρώ και η κερδοφορία στα 6.140.000 ευρώ. Πάντως, παρά τη δύσκολη οικονομικά συγκυρία λόγω της πανδημίας  η εταιρεία εξακολουθεί να έχει μηδενικό δανεισμό, ενώ και το νέο της αναπτυξιακό πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με ίδια κεφάλαια.

Για το 2021 το αναπτυξιακό πρόγραμμα της εταιρείας ΒΕΝΕΤΗ προβλέπει:

  • Είσοδο στην αγορά του retail με τη σειρά προϊόντων VENETI FAMILY.
  • Επέκταση στον χώρο της εστίασης με τη δημιουργία δύο νέων concept καταστημάτων, την CREMERIA VENETI και το VENETI GO.
  • To VENETI GREAT, ένα «πιλοτικό» concept καταστήματος για επέκταση στο εξωτερικό. 
  • Διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων ΒΕΝΕΤΗ.

4 νέοι κωδικοί στα σούπερ μάρκετ

Η εταιρεία λανσάρει τη νέα σειρά προϊόντων VENETI FAMILY. Πρόκειται για έτοιμα προϊόντα ΒΕΝΕΤΗ που θα μπορεί ο καταναλωτής να βρίσκει στα ράφια των σούπερ μάρκετ και να παρασκευάζει μόνος του.

Τα νέα VENETI FAMILY, προϊόντα βιοτεχνικής παραγωγής υψηλής ποιότητας, θα κυκλοφορούν σε επιλεγμένα σημεία πώλησης σε τιμή 25 - 40% χαμηλότερη από τα καταστήματα από τον Μάρτιο.

Συγκεκριμένα στα ράφια των σούπερ μάρκετ θα τοποθετηθούν τα τέσσερα πρώτα προϊόντα κατάψυξης VENETI FAMILY:

  • To Πολίτικο Γαλακτομπούρεκο,
  • το Γιαννώτικο- Γιαννώτικος Μπακλαβάς,
  • το Σμυρνέϊκο Γαλακτομπούρεκο με φύλλο κανταΐφι και ο Πολίτικος Μπακλαβάς

Ακολουθεί η παραγωγή κι άλλων προϊόντων κατάψυξης ενώ σύντομα θα βρίσκει κανείς στα ράφια των σούπερ μάρκετ φρέσκα προϊόντα VENETI FAMILY καθώς και προϊόντα ΗΟRECA VENETI FAMILY.

Στόχος της εταιρείας ΒΕΝΕΤΗ είναι επίσης οι εξαγωγές των VENETI FAMILY στο εξωτερικό και ειδικότερα σε χώρες όπου έχει μεγάλη πληθυσμιακή παρουσία ο απόδημος ελληνισμός, όπως  στον Καναδά, στις ΗΠΑ, στην Αυστραλία και στη Γερμανία.

Δυο νέα concepts στην αγορά εστίασης

Η εταιρεία εισάγει δύο νέα concept καταστημάτων, την CREMERIA VENETI και το VENETI GO, προκειμένου να καλύψει όλο το εύρος των αναγκών του καταναλωτή, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.

Η CREMERIA VENETI, το Boutique Γαλακτοπωλείο της εταιρείας ΒΕΝΕΤΗ, προσφέρει στον καταναλωτή παραδοσιακές γεύσεις και προϊόντα με κύριο συστατικό το φρέσκο γάλα. Η CREMERIA VENETI θα λειτουργεί ως γαλακτοπωλείο, ζαχαροπλαστείο και gelateria και θα δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να παραγγέλνει και να προμηθεύεται  προϊόντα που παράγονται εκείνη τη στιγμή. 
Η πρώτη CREMERIA VENETI θα ξεκινήσει τη λειτουργία της στην Κηφισιά (οδός Τατοϊου 110)  ενώ υπολογίζεται ότι θα ανοίξουν δέκα συνολικά καταστήματα CREMERIA VENETI στην Αττική μέσα στο 2021, με την προϋπόθεση ότι η αγορά θα επιστρέψει σε κανονικότητα.

Τα VENETI GO αποτελούν τη νέα πρόταση της εταιρείας ΒΕΝΕΤΗ για την κάλυψη μικρών αναγκών του καταναλωτή για προϊόντα της καθημερινότητάς του. Πρόκειται για μικρά αναψυκτήρια με γρήγορη εξυπηρέτηση που θα προσφέρουν συγκεκριμένη γκάμα προϊόντων όπως γρήγορα snacks, ροφήματα, ποικιλίες καφέ, φυσικούς χυμούς και σάντουιτς.

Λόγω του χαμηλού κόστους επένδυσης (80-100 χιλ. ευρώ), το concept VENETI GO προορίζεται να λειτουργεί αποκλειστικά με τη μέθοδο franchising και έχει ως στόχο να τονώσει την αγορά και να δώσει ευκαιρίες σε νέους franchisees που δεν διαθέτουν υψηλά κεφάλαια. Μάλιστα, η εταιρεία θα προσφέρει χρηματοδοτικά προγράμματα ειδικά για νέους, με μοναδικό κριτήριο την ηλικία και την προϋπηρεσία στον χώρο της εστίασης, της αρτοποιίας, της ζαχαροπλαστικής ή των ροφημάτων. 

Το «πιλοτικό» VENETI GREAT με στόχο τις αγορές του εξωτερικού 
 
Το VENETI GREAT αποτελεί «πιλοτικό» μοντέλο καταστήματος που ανέπτυξε η εταιρεία προκειμένου να εξάγει ένα concept με ελληνικές γεύσεις στο εξωτερικό και ειδικότερα στις αγορές της Μεγάλης Βρετανίας, των ΗΠΑ και των αραβικών χωρών. Ήδη υπάρχουν έτοιμες συμφωνίες για λανσάρισμα του concept στις αγορές της Αγγλίας, της Αμερικής και της Αιγύπτου αλλά δεν έχουν προχωρήσει, καθώς και στις εν λόγω αγορές έχουν επιβληθεί περιοριστικά μέτρα.

Το VENETI GREAT ξεκίνησε τη λειτουργία του στο Μπάγκειον στην Ομόνοια, τον Ιούλιο του 2020 και αποτελεί την πρόταση της ΒΕΝΕΤΗ για να καλύψει τις ανάγκες του καταναλωτή για ποιοτική και γρήγορη εστίαση. Πρόκειται για ένα ταχυφαγείο  με υψηλής ποιότητας ελληνικές γεύσεις, σε έναν πολυχώρο Shop in Shop που στεγάζει 10 διαφορετικά concepts εστίασης.

Λόγω των μέτρων κατά την περίοδο της πανδημίας, το VENETI GREAT ανέστειλε τον Δεκέμβριο τη δραστηριότητά του και αναμένεται να επαναλειτουργήσει μόλις ομαλοποιηθεί η αγορά.

Να σημειωθεί ότι λόγω της έλλειψης καταναλωτών ελέω lockdown το κατάστημα κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του «έγραφε» 42 χιλ. ευρώ ζημιά κάθε μήνα.

Διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων Βενέτη

To επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας ΒΕΝΕΤΗ για το 2021 προβλέπει επίσης σημαντική διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της.

Μετά τα τρία νέα BENETH FOOD HALL στη Ν. Ιωνία, στην Αργυρούπολη και στο Μπουρνάζι, μόλις ξεκίνησε τη λειτουργία του το νέο ΒΕΝΕΤΗ 1948 στην Φιλοθέη. Πρόκειται για ένα κατάστημα ΒΕΝΕΤΗ 1948  άνω των 500 τμ., συνολική επένδυση ύψους 2,5 εκατ. ευρώ.

Τους επόμενους δύο μήνες αναμένεται η δημιουργία 4-5 ακόμη νέων BENETH FOOD HALL για τα οποία η συνολική επένδυση θα ξεπεράσει τα 3 εκατ. ευρώ.

Πότε θα ανοίξει το πρώην Jackson’s Hall στο Κολωνάκι

Εμφατικά ο κ. Μονεμβασιώτης ανέφερε ότι η συγκυρία δεν επιτρέπει να γίνονται μακροπρόθεσμοι σχεδιασμοί, ενώ τόνισε ότι οι ιδιοκτήτες ακινήτων δεν έχουν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της αγοράς συνεχίζοντας να ασκούν ασφυκτικές πιέσεις εκβιάζοντας με εξώσεις, με τα δικαστήρια εν μέσω πανδημίας να εκδίδουν διαταγές απόδοσης μισθίου.

Παράδειγμα της αναγκαστικής τακτικής «βλέποντας και κάνοντας» είναι το ακίνητο όπου στεγαζόταν κάποτε το Jackson’s Hall στη Μηλιώνη, στο Κολωνάκι. Η Βενέτης έχει μισθώσει το ακίνητο από το 2015 και έχοντας αντιμετωπίσει σημαντικές γραφειοκρατικές δυσκολίες προχώρησε στην πλήρη ανακατασκευή του. Παρότι ο σχεδιασμός της εταιρείας προέβλεπε την έναρξη λειτουργίας του πολυχώρου αυτού τον Μάρτιο του 2020 η εμφάνιση της πανδημίας οδήγησε στη μετάθεση του ανοίγματος «για όσο το δυνατόν πιο πίσω για να μην γράψεις ζημιές». Στόχος είναι να ανοίξει φέτος τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο αλλά πάλι δεν υπάρχει βεβαιότητα.
 

«Δεν θα είμαστε εμείς που θα πάρουμε τον διαγωνισμό της Εθνικής Πινακοθήκης»

Παρότι η Βενέτης είναι μεταξύ των τριών διεκδικητών στο διαγωνισμό για τα καταστήματα εστίασης της Εθνικής Πινακοθήκης, ο κ. Μονεμβασιώτης δήλωσε, «είμαστε βέβαιοι πως δεν πρόκειται να αναδειχθούμε εμείς οι νικητές», αφήνοντας αιχμές.

Ο διαγωνισμός για τη μίσθωση χώρων εστιατορίου και αναψυκτηρίου, προκηρύχθηκε στις 5 Ιανουαρίου και οι υποψήφιοι είχαν τη δυνατότητα να καταθέσουν τις προσφορές τους έως τις 25 Ιανουαρίου.

Σύμφωνα με την προκήρυξη, αναζητείται ένας ανάδοχος για την εκμίσθωση του εστιατορίου και του αναψυκτηρίου με ελάχιστο εγγυημένο μηνιαίο μίσθωμα, 7.000 ευρώ.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ