Με ένα καλό και ένα πολύ καλό νέο έκλεισε η επιβατική κίνηση Σεπτεμβρίου στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος της Αθήνας.
Το καλό νέο είναι πως στο γενικό σύνολο της κίνησης με 2,58 εκατ. επιβάτες για το Σεπτέμβριο, η ψαλίδα έκλεισε στο -3,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα το 2019.
Επί της ουσίας, φτάνουμε σε ένα σημείο της χρονιάς που δείχνει πως είναι εφικτό να πιάσει τελικά τις επιδόσεις του 2019, που ήταν άλλωστε η χρονιά-ρεκόρ όλων των εποχών του αεροδρομίου.
Ρεκόρ στην επιβατική κίνηση εσωτερικου
Το πολύ καλό νέο είναι πως η επιβατική κίνηση εσωτερικού με 823 χιλιάδες επιβάτες για τον Σεπτέμβριο έκανε νέο ρεκόρ, ξεπερνώντας κατα 1,5% την επίδοση του ίδιου μήνα το 2019. Είναι η πρώτη φορά μετά από 36 μήνες που το αεροδρόμιο της Αθήνας ξεπέρασε έστω και κατά τμήμα μια επίδοση από το 2019.
Επιπρόσθετα, δείχνει πως η εσωτερική κίνηση του αεροδρομίου έχει ακόμα πολλά να δώσει και να έχει μια αξιόλογη συμμετοχή στις ευρύτερες επιδόσεις του ΔΑΑ. Αλλωστε, από τον Απρίλιο και μετά η διαφορά που είχε με το 2019 ήταν όλο και πιο μικρή, όλο και πιο κοντά στο να ξεπεραστεί.
Η κίνηση επιβατών εξωτερικού παραμένει σε πιο χαμηλά επίπεδα από το 2019 με 1,76 εκατ. επιβάτες για τον Σεπτέμβριο, όμως κρατάμε το γεγονός ότι έχει παγιωθεί σε ποσοστά κάτω από το 10%.
Η επίδοση Σεπτεμβρίου με -6,3% σε σχέση με το 2019, είναι η καλύτερη από το 2020, όταν η πανδημία «γκρέμισε» τα νούμερα της επιβατικής κίνησης.
Το πρώτο εννεάμηνο
Σε επίπεδα εννιαμήνου το αεροδρόμιο της Αθήνας χρησιμοποίησαν 17,25 εκατ. επιβάτες, που μεταφράζεται σε -13,6% λιγότερους επιβάτες σε σχέση με το 2019. Ωστόσο, και εδώ έχει αξία να αναφέρουμε ότι πρόκειται για την καλύτερη επίδοση που έχει να παρουσιάσει το αεροδρόμιο από την αρχή της πανδημίας και η τάση συνεχίζει να είναι προς το κλείσιμο της ψαλίδας.
Αυτό που απομένει πλέον είναι να δούμε πώς θα κυλήσει η επιβατική κίνηση στο τελευταίο τρίμηνο. Αρκετοί παράγοντες των αερομεταφορών εκδηλώνουν ανησυχία για την κίνηση μετά τον Οκτώβριο με βάση τον υψηλό πληθωρισμό, την ενεργειακή κρίση και την αβεβαιότητα που μπορεί να επιφέρει στον κλάδο.
Στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, πάντως, δείχνουν να κοιτούν ήδη την επόμενη ημέρα και να υπάρχει ο σχετικός προγραμματισμός. Το RFI (Request for information) που πραγματοποιήθηκε για την διερεύνηση λειτουργίας ενός δεύτερου ξενοδοχείου, φαίνεται πως κινητοποίησε δυνάμεις του χώρου. Μένει να δούμε αν θα υπάρξει συνέχεια και τελικά φτάσουμε σε ένα διαγωνισμό που θα φέρει στο αεροδρόμιο ακόμα ένα ξενοδοχειακό brand.
Εξίσου ενδιαφέρουσα είναι και η προοπτική μιας νέας αρκετά μικρής κλίμακας επέκτασης του αεροδρομίου. Το νέο κτίριο θα έχει 1.400 τετραγωνικά στεγασμένων χώρων, χωρισμένο σε δύο επίπεδα, αφίξεων και αναχωρήσεων. Το κόστος αγγίζει τα 6 εκατ. ευρώ και θα πραγματοποιηθεί στην ανατολική πλευρά του κτιρίου.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!