Το παρατεταμένο δεύτερο lockdown που επιβλήθηκε στο λιανεμπόριο, και το οποίο διήρκεσε σχεδόν 2,5 μήνες, επηρέασε αρνητικά την πορεία της Κωτσόβολος, η οποία μολονότι εκτόξευσε τις ηλεκτρονικές της πωλήσεις, εντούτοις ήταν η μοναδική εταιρεία του ομίλου Dixons Carphone, που έκλεισε με πτώση του τζίρου στο διάστημα από τις αρχές Νοεμβρίου 2020 μέχρι τις 9 Ιανουαρίου του 2021.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα τελευταία στοιχεία της μητρικής, σε σύγκριση like for like (δηλαδή σύγκριση μεταξύ ίδιων καταστημάτων) στο εξεταζόμενο διάστημα, η Κωτσόβολος εμφάνισε μείωση πωλήσεων κατά 13%.
►Κωτσόβολος: Πλήγμα από το δεύτερο lockdown – Φρέναρε η ανάπτυξη του α' εξαμήνου
Ανάπτυξη (LfL) (στις 10 εβδομάδες που έληξαν στις 9/1/2021)
Ην. Βασίλειο & Ιρλανδία: +8%
Σκανδιναβία: +19%
Ελλάδα: -13%
Στο 48% από 8%
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός – αν και φυσιολογικό αφού δεν υπήρχε άλλο κανάλι πώλησης - το μερίδιο του online στις συνολικές πωλήσεις της Κωτσόβολος εκτοξεύθηκε στο 48% από 8%, που ήταν το αντίστοιχο συγκρινόμενο διάστημα (10 εβδομάδες που ολοκληρώθηκαν στις 11/1/2020). Η αύξηση του τομέα ήταν της τάξης του 366%.
Online μερίδιο επί του τζίρου
Ην. Βασίλειο & Ιρλανδία
75% (10 εβδομάδες, που έληξαν στις 9/1/2021)
37% (10 εβδομάδες, που έληξαν στις 11/1/2020)
Σκανδιναβία
30% (10 εβδομάδες, που έληξαν στις 9/1/2021)
19% (10 εβδομάδες, που έληξαν στις 11/1/2020)
Ελλάδα
48% (10 εβδομάδες, που έληξαν στις 9/1/2021)
8% (10 εβδομάδες, που έληξαν στις 11/1/2020)
Θυμίζουμε ότι τα 92 καταστήματα της Κωτσόβολος (συμπεριλαμβανομένων 19 franchise) είχαν κλείσει στις 7 Νοεμβρίου 2020, ξανάνοιξαν στις 14 Δεκεμβρίου μόνο για παραλαβή και επανήλθαν σε κανονική λειτουργία στις 18 Ιανουαρίου του 2021, με εξαίρεση δύο σημεία πώλησης σε περιοχές υψηλού κινδύνου. Από το περασμένο Σάββατο (29/1) το λιανεμπόριο ξαναπέρασε σε mood…click away.
Απέδωσαν καρπούς οι καινοτομίες
Σύμφωνα με τον Alex Baldock, Group Chief Executive της Dixons Carphone, «ακόμη και όπου τα καταστήματα έχουν κλείσει, η δουλειά μας να φέρουμε το καλύτερο ψηφιακό και φυσικό shopping σε κάθε πελάτη απέδωσε καρπούς, με καινοτομίες, όπως το ωριαίο drive-thru order & collect και το ShopLive. Η ευέλικτη υποδομή και ο επιταχυνόμενος μετασχηματισμός μας σημαίνουν ότι καταφέραμε να αντιδράσουμε γρήγορα στις αλλαγές που έφεραν οι περιορισμοί στο εμπόριο, χτίζοντας παράλληλα σχέσεις με μεγαλύτερη διάρκεια και αξία με τους πελάτες μας».
Οι εκτιμήσεις των αναλυτών για την Κωτσόβολος
Για την ετήσια χρήση που ολοκληρώνεται στις 2 Μαΐου του 2021, οι αναλυτές που παρακολουθούν την Dixons, εκτιμούν για την Κωτσόβολος ότι θα κλείσει με μικρή άνοδο της τάξης του 1,7% (1,6% σε LfL), στις 478 εκατ. λίρες, ενώ ανάπτυξη 1,5-2,3% αναμένουν και για τις επόμενες δύο ετήσιες χρήσεις. Σε επίπεδο προ φόρων κερδοφορίας, οι αναλυτές περιμένουν πτώση της τάξης του 10%, στις 18 εκατ. λίρες και αύξηση 5-6% τις αμέσως επόμενες δύο χρήσεις.
DATA (ποσά σε εκατ. λίρες)
Κύκλος εργασιών
2022/2023*: 498
2021/2022*: 486
2020/2021*: 478
2019/2020: 470
2018/2019: 459
EBIT
2022/2023*: 20
2021/2022*: 19
2020/2021*: 18
2019/2020: 20
2018/2019: 21
*εκτιμήσεις αναλυτών