Νέα
  • ΓΔ: 1397.63 +0.93%
  • Τζίρος: 80,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ν. Βερόπουλος στην «Η»: Πού «πατάει» η πρωτιά στα κέρδη της αλυσίδας Vero - Τα σχέδια

Νίκος Βερόπουλος

Εσοδα άνω των 710 εκατ. ευρώ αποκόμισαν πέρυσι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη Βόρεια Μακεδονία, εμφανίζοντας αύξηση σε ποσοστό 4% από το 2020.

Η KAM εξακολουθεί να κατέχει το υψηλότερο μερίδιο στην αγορά, ωστόσο αυτό που δημιουργεί εντύπωση είναι πως η Vero (του Νίκου Βερόπουλου) εμφανίζει την υψηλότερη κερδοφορία στον κλάδο και, μάλιστα, διπλάσια από την KAM, παρότι πραγματοποιεί τον μισό της τζίρο!

Τα μεγέθη των κορυφαίων retailers (σε εκατ. ευρώ)

Οι χαμηλότεροι μισθοί

Σύμφωνα με ανάλυση του BusinessNetwork, αυτό αποδίδεται κυρίως στο χαμηλότερο λειτουργικό κόστος που έχει καταφέρει να δουλεύει η Vero στη Β. Μακεδονία, καθώς παρά την αύξηση της τάξης του 12% που πέρασε πέρυσι στους μισθούς των υπαλλήλων της αλυσίδας, αυτοί παραμένουν οι χαμηλότεροι στην αγορά και κυρίως με διαφορά από την KAM, η οποία πληρώνει για μισθοδοσία κατά μέσο όρο 30% υψηλότερους μισθούς.

Η διαφορά με τη Vero

Ο επικεφαλής της Vero, Νίκος Βερόπουλος, επισημαίνει με έμφαση στην «Η» ότι «μπορεί ο μέσος όρος της μισθοδοσίας μας να εμφανίζεται συγκριτικά χαμηλότερος από τις άλλες αλυσίδες, ωστόσο, αυτό οφείλεται σε διάφορους παράγοντες. Για παράδειγμα, οι τοπικές αλυσίδες περνούν στο μισθολογικό κόστος και τις αμοιβές των ιδιοκτητών και διάφορων συγγενικών σε αυτούς προσώπων, ενώ οι δικές μας αμοιβές και του ΔΣ περνούν στη μητρική εταιρεία στην Ελλάδα, τη Vero ΑΕ».

Λιγότερα αλλά μεγαλύτερα καταστήματα

Παράλληλα, προσθέτει ότι «πολλά καταστήματα των ανταγωνιστών μας είναι μικρά, 50-200 τ.μ., στα οποία εργάζονται 15-20 άτομα, εκ των οποίων σημαντικό ποσοστό είναι προϊστάμενοι. Αντίθετα, εμείς έχουμε λιγότερα (14 στο σύνολο) και μεγαλύτερα σε τετραγωνικά καταστήματα, όπου απασχολούνται 80-90 άτομα προσωπικό».

Οι μέσοι μηνιαίοι μισθοί ανά αλυσίδα (σε δηνάρια)

Logistics και διανομή

Για την πολύ καλύτερη εικόνα που παρουσιάζει η κερδοφορία της Vero στη Β. Μακεδονία, ο κ. Βερόπουλος σημειώνει επίσης και το γεγονός ότι οι τοπικές αλυσίδες ενοικιάζουν τα περισσότερα καταστήματά της, ενώ παράλληλα διαθέτουν κεντρικές αποθήκες και διανομές.

«Η δική μας στρατηγική από την αρχή ήταν να στοχεύσουμε σε καλά και μεγάλα ακίνητα, τα πιο πολλά εκ των οποίων τα έχουμε αγοράσει. Επίσης, για τα 14 καταστήματα του δικτύου μας στη χώρα δεν υπάρχει ανάγκη για κεντρικές αποθήκες και για διανομή, οι προμηθευτές φροντίζουν να φέρνουν τα προϊόντα τους στα ράφια μας», υπογραμμίζει ο Νίκος Βερόπουλος.

Υποχώρηση στην 5η θέση

Εάν όμως σε απόλυτα νούμερα κερδοφορίας η Vero είναι η απόλυτη πρωταγωνίστρια, γενικότερα, ήταν η μόνη αλυσίδα που φαίνεται να έχασε, έστω και οριακά, έδαφος σε τζίρο και κερδοφορία πέρυσι.

Το γεγονός αυτό εκμεταλλεύθηκε τόσο η Kipper, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αλυσίδα λιανικής, φθάνοντας στην 3η θέση της αγοράς, όσο και η Stokomak, η οποία «έτρεξε» με διψήφια ποσοστά κρατώντας την 4η θέση.

Στη δεύτερη θέση παρέμεινε η Tinex με τζίρο άνω των 100 εκατ. ευρώ, χάνοντας ωστόσο σημαντικό έδαφος στην κερδοφορία της (-29%).

Στις επόμενες τρεις θέσεις της λίστας παρέμειναν οι Kit Go, Zito και Ramstore Makedonia.

Κρατάει τα υψηλά μεγέθη της πανδημίας

Απαντώντας και για τη μικρή κάμψη των μεγεθών έναντι του ανταγωνισμού, ο κ. Βερόπουλος αναφέρει ότι «εμείς έχουμε καταφέρει να διατηρήσουμε σε πολύ υψηλά επίπεδα τον τζίρο και την κερδοφορία που πετύχαμε την πρώτη χρονιά της πανδημίας. Τα υψηλά ποσοστά ανάπτυξης άλλων αλυσίδων αποδίδονται κατά κύριο λόγο στο άνοιγμα νέων καταστημάτων, κάτι το οποίο δεν έχουμε κάνει εμείς».

Αναφορικά πάντως με το δίκτυο στη Βόρεια Μακεδονία, ο επικεφαλής της Vero τόνισε ότι προς τα τέλη του 2022 αναμένεται να προσθέσει ένα νέο μεγάλο κατάστημα στο Κουμάνοβο, ενώ η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αδειοδότησης για ένα ακόμη ακίνητο στη Στρούμιτσα.

Νέο Super Vero & Jumbo στη Σερβία

Σχετικά με την άλλη χώρα όπου δραστηριοποιείται η Vero, στη τελική φάση βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής του νέου καταστήματος, Super Vero & Jumbo, στο Νόβι Σαντ, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Σερβίας.

Πρόκειται για ένα μεγάλο project, το οποίο πήγε πίσω μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού, ωστόσο πλέον αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του προσεχούς φθινοπώρου, πιθανότατα τον Νοέμβριο. Το νέο κατάστημα, για το οποίο ο αρχικός προϋπολογισμός επένδυσης εκτιμάται γύρω στα €9 εκατ., θα λειτουργήσει στη γωνία των οδών Partizanska και Industrijsk. Το Super Vero θα έχει έκταση 3.100 τ.μ. και το Jumbo 6.500 τ.μ.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ