Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΚΑΛΑΣ: Οι ανατιμήσεις δεν... αποσόβησαν τις ζημιές το 2021 - Οι στόχοι για φέτος

Στα €32,41 εκατ. ανήλθε ο τζίρος της ΚΑΛΑΣ πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 16,6% σε σχέση με το 2020. Εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και σε τρίτες χώρες, η εταιρεία πραγματοποίησε πωλήσεις €6,8 εκατ. από €3,15 εκατ. στη χρήση του 2020, δηλαδή οι εξαγωγές ανήλθαν στο 21% του συνολικού τζίρου από 11,32% μία χρονιά πριν.

Ωστόσο το μικτό κέρδος της ιστορικής βιομηχανίας άλατος διαμορφώθηκε σε €8,45 εκατ., μειωμένο σε ποσοστό 13,87% από την αμέσως προηγούμενη χρονιά όπου είχε φθάσει στα €9,81 εκατ.

Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ζημιογόνο, καθώς η εταιρεία εμφάνισε ζημίες €1,07 εκατ. από κέρδη €194 χιλ. το 2020.

Πού αποδίδεται η αύξηση του κόστους

Στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις επισημαίνεται η σημαντική αύξηση του κόστους πωληθέντων κατά 33,23% σε σχέση με το 2020, αγγίζοντας τα €6 εκατ. Σύμφωνα με τη διοίκηση, η αύξηση αυτή οφείλεται:

  • στις σημαντικές και συνεχείς αυξήσεις σε βασικές κατηγορίες πρώτων υλών στην εγχώρια και διεθνή αγορά,
  • στη σημαντική αύξηση του ενεργειακού κόστους, και
  • στη συνεχή και σημαντική αύξηση των καυσίμων

Ειδικότερα όσον αφορά στις αγορές πρώτων υλών σιναπιού και σπορελαίων από τις χώρες αυτές και ειδικότερα από την Ουκρανία, η ΚΑΛΑΣ αντιμετωπίζει από πέρυσι σημαντική αύξηση του κόστους με σημαντική επίπτωση στο συνολικό κόστος παραγωγής.

Η εταιρεία προκειμένου να αντισταθμίσει την πρωτοφανή αύξηση των τιμών των πρώτων υλών του κόστους ενέργειας και των καυσίμων στην παραγωγή προχώρησε σε δύο ανατιμήσεις στις τιμές πώλησης των προϊόντων της στο δεύτερο εξάμηνο του 2021. Δυστυχώς, όπως επισημαίνεται από τη διοίκηση της ΚΑΛΑΣ, η προοδευτική και ανά μήνα αύξηση του κόστους δεν μπόρεσε να καλυφθεί από αυτές τις αυξήσεις με αποτέλεσμα να κλείσει η χρονιά με ζημία. Γι’ αυτό και το α' τρίμηνο του 2022 προέβη και σε νέα ανατίμηση.

Εκτιμήσεις για το 2022

Σε γενικές γραμμές εκτιμά ότι η προβλεπόμενη πορεία για το 2022 εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη συνεχή αβεβαιότητα στην εγχώρια αγορά λόγω της εν εξελίξει εμπόλεμης κατάστασης στην Ουκρανία, της ενεργειακής κρίσης και της συνεχιζόμενης αύξησης των πρώτων υλών. Σε κάθε περίπτωση πάντως αναμένει «αύξηση των πωλήσεων με θετικό αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας».

Ειδικότερα για τη φετινή χρήση αναμένει αύξηση κύκλου εργασιών περί το 20% σε επέκταση της εξαγωγικής της δραστηριότητας και, λόγω των υψηλότερων τιμών πώλησης, στην κάλυψη του αυξημένου κόστους παραγωγής. Παράλληλα, στόχος της, πάντα, αποτελεί η μείωση του δανεισμού, ο οποίος στη χρήση 2021 παρουσιάζεται αυξημένος λόγω της σχέσης αυξημένου κόστους παραγωγής, τιμών πωλήσεων και πρακτόρευσης απαιτήσεων.

Προϊόντα και επενδύσεις

Το 2021 η εταιρεία βελτίωσε συσκευαστικά υπάρχοντες κωδικούς, δίνοντας βάρος και στα προϊόντα επαγγελματικών συσκευασιών. Η διοίκηση παραμένει προσηλωμένη στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, την διασφάλισης της ποιότητας καθώς και τη βελτίωση και αναβάθμιση του δικτύου διανομής της.

Τέλος, το 2021 συνεχίστηκε το επενδυτικό πρόγραμμα σε εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό, υλοποιήθηκε σημαντική συμφωνία με πολυεθνικό όμιλο επεκτείνοντας τον εξαγωγικό κύκλο εργασιών και με επιπλέον συνεργασίες με αλυσίδες του εξωτερικού.

Ελληνικές Αλυκές, ΒΕΜ και Olympus Foods

Σημειώνεται ότι η ΚΑΛΑΣ, η οποία συμπληρώνει φέτος έναν αιώνα ζωής, είναι η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία επεξεργασίας, τυποποίησης και διάθεσης σε θαλασσινό αλάτι, σαλάτες και μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες τροφίμων στην Ελλάδα.

Το 2004 είχε αποκτήσει το 24,81% της εταιρείας Ελληνικές Αλυκές, ενώ το 2005 ανέλαβε τα προϊόντα ΒΕΜ, μπαίνοντας στην κατηγορία σαλατών, μουσταρδών και dressing.

Το 2010 εξαγόρασε την Olympus Foods εδραιώνοντας τη θέση της στην κατηγορία των σαλατών, μαγιονέζας, μουστάρδας και κέτσαπ.

Εμπορεύεται επίσης μπαχαρικά, ζωοτροφές, εμφιαλωμένο νερό, τυποποιημένα αγροτικά προϊόντα και κονσέρβες κρέατος.

Παραγωγή private label

Εκτός από τα προϊόντα τα οποία η εταιρεία παράγει για λογαριασμό της και κάτω από τις δικές της εμπορικές ονομασίες, δραστηριοποιείται επίσης και στην παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για λογαριασμό συνεργατών της. Παράγει τόσο προϊόντα άλατος όσο και προϊόντα σαλατών, μουσταρδών, κέτσαπ, μαγιονέζας και dressing για λογαριασμό εταιρειών που συνεργάζεται και αλυσίδων χονδρεμπορίου και λιανεμπορίου.

Ανάμεσα στους συνεργάτες για τους οποίους παράγει περιλαμβάνονται πολυεθνικές εταιρείες, σημαντικές ελληνικές βιομηχανίες, το σύνολο των ελληνικών αλυσίδων λιανεμπορίου αλλά και αλυσίδες του εξωτερικού. H εταιρεία παράγει για λογαριασμό των συνεργατών της προϊόντα τόσο σε καταναλωτικές συσκευασίες (retail) όσο και σε επαγγελματικές (food service) σύμφωνα με το ίδιο σύστημα και διαδικασίες τις οποίες ακολουθεί για την παραγωγή των επώνυμών της προϊόντων αλλά και παρέχει κάθε δυνατή υποστήριξη στους συνεργάτες της για τους οποίους παράγει τα προϊόντα με ιδιωτική ετικέτα στους τομείς της βελτίωσης ποιότητας και συσκευασίας αλλά και στην ανάπτυξη νέων κωδικών.

Εγκαταστάσεις

Συνολικά, η εταιρεία διαθέτει δύο συγκροτήματα παραγωγής αλατιού στο Μεσολόγγι (μονάδα μηχανικού καθαρισμού και μονάδα κρυστάλλωσης), ένα συγκρότημα παραγωγής αλατιού στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, ένα συγκρότημα παραγωγής σαλατών, μουστάρδας, μαγιονέζας και dressing στη Ν. Έφεσο Πιερίας, τέσσερα κέντρα αποθήκευσης και διανομής ξηρού και ψυχρού φορτίου στη ΒΙΠΑ Αυλώνα Αττικής, στο Μεσολόγγι, στη Σίνδο Θεσσαλονίκης και στη Ν. Έφεσο Πιερίας.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ