Υπέρ της σταδιακής εισαγωγής των βιώσιμων καυσίμων στην αεροπορία από το 2025 ώστε το 2050 να φτάσουν το 85% του συνόλου των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο τάσσεται το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Στον ορισμό των βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων περιλαμβάνονται τα συνθετικά καύσιμα και ορισμένα βιοκαύσιμα που παράγονται από γεωργικά ή δασικά κατάλοιπα, φύκια, βιολογικά απόβλητα ή χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια.
Στο πλαίσιο του προγράμματος ReFuelEU και του ευρύτερου πακέτου «Fit for 55» περιλαμβάνονται και τα ανακυκλωμένα καύσιμα και τα καυσαέρια που προέρχονται από τη διαδικασία παραγωγής βιομηχανικών εγκαταστάσεων.
Προτείνεται, επίσης, να συμπεριληφθούν έως το 2034 και ορισμένα βιοκαύσιμα, που παράγονται από ζωικά λίπη ή αποστάγματα, καθώς και να δημιουργηθεί ένα Ταμείο Βιώσιμης Αεροπορίας για την περίοδο 2023 - 2050, για την επιτάχυνση της απαλλαγής του τομέα των αερομεταφορών από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και τη στήριξη των επενδύσεων σε βιώσιμα καύσιμα και τη στήριξη της
έρευνας για νέας γενιάς κινητήρες και τεχνολογίες πρόωσης αεροσκαφών.
«Στείλαμε ένα ισχυρό και φιλόδοξο μήνυμα στους πολίτες της Ευρώπης. Σας ακούσαμε όταν ζητήσατε δράση για το κλίμα και εργαζόμαστε όσο μπορούμε για να επιτύχουμε μια πραγματικά πράσινη Ευρώπη», τόνισε ο εισηγητής Søren Gade (Renew, Δανία).
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είναι πλέον έτοιμο να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τα κράτη-μέλη.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!