Το 2024 θα κάνουν... ποδαρικό στα νέα τους γραφεία οι εργαζόμενοι της PwC Ελλάδας, οι οποίοι δεν θα χρειαστεί να απομακρυνθούν και πολύ από την τωρινή έδρα της εταιρείας.
Σύμφωνα με τα όσα αποκαλύφθηκαν στην παρουσίαση της Dimand, ιδιοκτήτριας του ακινήτου της PwC, το νέο υπερσύγχρονο και πράσινο κτίριο, που θα στεγάσει τους περίπου 1.700 εργαζομένους της PwC Ελλάδας και τους αρκετά περισσότερους που θα προσληφθούν τα επόμενα χρόνια, θα κατασκευαστεί σε οικόπεδο 10.631,68 τ.μ. επί των οδών Διονύσου και Βλαχερνών και της Λεωφόρου Κηφισίας στο Μαρούσι.
Τα νέα γραφεία θα περιλαμβάνουν 11.000 τ.μ. χώρους ανωδομής και υπόγειο με 240 θέσεις στάθμευσης.
Το συγκρότημα θα αποτελείται από δύο αντικριστά κτίρια τεσσάρων επιπέδων, συνολικής επιφάνειας 22.550 τ.μ. και θα διαθέτει υπόγειο πάρκινγκ και άλλους βοηθητικούς χώρους. Μεταξύ των κτιρίων αναπτύσσεται ακάλυπτος χώρος πρασίνου, που θα λειτουργεί ως πυρήνας κοινωνικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων αλλά και ως χώρος ανάπαυλας για τους εργαζόμενους. Ειδική μέριμνα έχει υπάρξει για τον φωτισμό και αερισμό σε όλους τους χώρους εργασίας, ενώ έμφαση έχει δοθεί και στην ακουστική μελέτη προκειμένου να επιτευχθούν οι ιδανικές εσωτερικές συνθήκες. Στον ακάλυπτο χώρο και τη στέγη φιλοξενούνται κήποι με βλάστηση Μεσογείου.
Το κόστος της επένδυσης
Σύμφωνα με τη διοικητική ομάδα της Dimand -η οποία έψαχνε να αγοράσει το συγκεκριμένο ακίνητο από το... 2007, για να καταλήξει τελικά σε συμφωνία με την οικογένεια Αντωνίου στα τέλη του 2021- το συνολικό κόστος επένδυσης ανέρχεται σε €50 εκατ., συμπεριλαμβανομένου, όπως ανέφερε ο CEO της εταιρείας, Δημήτρης Ανδριόπουλος, του τωρινού κόστους κατασκευής το οποίο είναι κατά 40% υψηλότερο σε σχέση με 12 μήνες πριν.
Ωστόσο, το κόστος που έχει προϋπολογιστεί στο τελευταίο ενημερωτικό δελτίο της εταιρείας από την αγοράστρια θυγατρική (Insignio Μ.Α.Ε.) φθάνει τα €62,5 εκατ., καθώς υπάρχουν προβλέψεις και για διάφορα άλλα απρόοπτα που μπορεί να συμβούν κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Το έργο πρέπει να παραδοθεί σε διάστημα 18 μηνών από την υπογραφή του συμφωνητικού, διαφορετικά υπάρχουν πολύ αυστηρές ποινικές ρήτρες.
Δοκιμασμένη σε μεγάλα έργα που παραδόθηκαν σε χρόνους-ρεκόρ
Ο κ. Ανδριόπουλος εξέφρασε τη σιγουριά του για την έγκαιρη παράδοση του έργου, μολονότι θα προτιμούσε να είχε ένα μεγαλύτερο χρονικό περιθώριο της τάξης των 20-21 μηνών. Ωστόσο τόνισε με έμφαση ότι «ήδη η εταιρεία τρέχει 23 έργα, εκ των οποίων έχει 6 ενεργά εργοτάξια. Άλλωστε, το τεχνικό τμήμα 55 έμπειρων ατόμων που διαθέτει η Dimand έχει ήδη δοκιμαστεί σε μεγάλα έργα όπως το γήπεδο Καραϊσκάκη που παραδόθηκε μέσα σε 13 μήνες, σε συμπληρωματικά έργα της Cosmote στην Παιανία που παραδόθηκαν σε 14 μήνες κ.ά.».
Στο αμέσως προσεχές διάστημα ξεκινάει η διαδικασία επιλογής από τέσσερις κατασκευαστικές που διεκδικούν το έργο.
«Δεν βάζουμε χέρι σε... μέλι από αλλά βάζα»
Ο Δημήτρης Ανδριόπουλος υπογράμμισε βέβαια ότι «όπως κάνουμε όλα αυτά τα χρόνια λειτουργίας της εταιρείας μας, κατά την πορεία κατασκευής του έργου θα συμφωνήσουμε και την πώλησή του! Εμείς δεν βάζουμε χέρι σε... μέλι από αλλά βάζα, δεν είναι στρατηγική της εταιρείας να κρατάει τα κτίρια και να μπαίνει στον τομέα της μίσθωσης».
Win-win συμφωνία
Η συμφωνία των δύο εταιρειών προβλέπει δεκαετή μίσθωση με δυνατότητα επέκτασης για ακόμη δέκα χρόνια, μια win-win συμφωνία, όπως σημείωσε ο κ. Ανδριόπουλος.
Η μεν Dimand κατάφερε σχεδόν αμέσως μετά την αγορά του οικοπέδου να κλείσει μια μακροχρόνια συμφωνία με μια πολυεθνική του βεληνεκούς της PwC σε πολύ καλό τίμημα, μολονότι υπογράμμισε ότι είναι πιο ανταγωνιστικό, δηλαδή πιο χαμηλό από τα επίπεδα των 27-30 ευρώ/ τ.μ. που έγιναν κάποια πρόσφατα deals της Prodea στη συγκεκριμένη περιοχή.
Από την άλλη πλευρά, η PwC κατάφερε να παραμείνει στην περιοχή, κάτι το οποίο αποτελούσε πρωταρχικό της στόχο, εκσυγχρονίζοντας τις εγκαταστάσεις της σε χώρους περισσότερο εμπειρίας των εργαζομένων και λιγότερο σε απλούς χώρους εργασίας. Παράλληλα θα απολαμβάνει μεγαλύτερους χώρους από τους υφιστάμενους, πιο ευέλικτους και λειτουργικούς, κάνοντας παράλληλα πράξη τη δέσμευση του ομίλου για net zero μέχρι το 2030.
Δυναμισμός και κίνηση
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής του αρχιτεκτονικού γραφείο ΑΣΠΑ που σχεδίασε τα νέα κτίρια, Σπύρος Τσαγκαράτος, ανέφερε ότι «θελήσαμε να βάλουμε δυναμισμό και κίνηση στα χαρακτηριστικά του τετραώροφου κτιρίου, το οποίο θα έχει έναν πολύ μεγάλο περιβάλλοντα χώρο τριών στρεμμάτων με πράσινο και χώρους συνάθροισης, που θα ενώνει δύο κτίρια. Παράλληλα θα είναι διαμπερές και θα ενώνει τη λεωφόρο Κηφισίας με τον αστικό ιστό».
Συμπλήρωσε λέγοντας ότι «θα είναι ένα landmark leed gold ακίνητο με βάση τον σχεδιασμό και όχι τον όγκο του».
Οι εργασιακοί χώροι του μέλλοντος
Μεταξύ άλλων, ο CEO της PwC Ελλάδας, Μάριος Ψάλτης, ανέφερε ότι «προσπαθώντας να απαντήσουμε στις ανάγκες των ανθρώπων μας, δημιουργούμε τους εργασιακούς χώρους του μέλλοντος. Πρόκειται για ένα state of the art κτίριο που βάζει στο επίκεντρο τον άνθρωπο, το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα».
Ο κ. Ψάλτης υπογράμμισε ότι «την περίοδο της πανδημίας ανατράπηκε το παραδοσιακό μοντέλο εργασίας και καθιερώθηκε η τηλεργασία. Σίγουρα ο εργαζόμενος δεν μπορεί να είναι απομονωμένος για μεγάλο χρονικό διάστημα, ωστόσο θεωρώ ότι η ευέλικτη εργασία ήρθε για να μείνει. Οι άνθρωποί μας θα έχουν την ελευθερία να επιλέξουν μέρες και ώρες εργασίας και εκτός του γραφείου».
Αναφορικά με τους νέους γραφειακούς χώρους τόνισε ότι «εμείς θέλουμε, σε κάθε περίπτωση, να προσελκύουμε τους ανθρώπους μας να έρχονται στο γραφείο και να ανταλλάζουν απόψεις με τους συναδέλφους τους. Καθώς έτσι πιστεύουμε ότι μπορούμε να αυξήσουμε τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία, να εμβαθύνουμε τις προσωπικές σχέσεις και να δημιουργήσουμε κοινή κουλτούρα για να πετύχουμε τους στρατηγικούς μας στόχους».
Περισσότεροι κοινόχρηστοι χώροι
Το γενικότερο concept του αρχιτεκτονικού σχεδίου περιλαμβάνει λιγότερους ατομικούς χώρους και περισσότερους κοινόχρηστους που προάγουν τη συνεργασία και την παραγωγή καινοτόμων ιδεών. Στόχος, σύμφωνα με τον κ. Ψάλτη, είναι η δημιουργία «γειτονιών» στις οποίες μπορούν να συνυπάρχουν και να συνεργάζονται άτομα διαφορετικών ειδικοτήτων και δεξιοτήτων, δηλαδή από διάφορα τμήματα της εταιρείας, π.χ. τραπεζικό, νομικό, φορολογικό, κανονιστικό κ.λπ.
Παράλληλα η εταιρεία επενδύει σε τεχνολογία που θα υποστηρίζει τους εργαζομένους, ενώ θα υπάρχει ποικιλομορφία στους χώρους οι οποίοι θα περιλαμβάνουν ακόμη χώρους ησυχίας, αμφιθέατρα, εστιατόρια, βιβλιοθήκες, Cafes, χώρους για εκτόνωση, άσκηση ή ακόμη και εργασία σε φυσικό περιβάλλον κλπ.
Δίκτυο γραφείων-δορυφόρων στην περιφέρεια
Προβλέπεται ακόμη η φιλοξενία πελατών, συνεργατών αλλά και εργαζομένων της PwC από άλλες χώρες, καθώς επίσης και ερευνητικών κέντρων και πανεπιστημίων, θέλοντας να δημιουργήσουν έναν χώρο καινοτομίας.
Ειδικότερα για τη φιλοξενία εργαζομένων της PwC, ο Κυριάκος Ανδρέου, Αdvisory Leader της PwC Ελλάδας, υπογράμμισε ότι «έχουμε επενδύσει και στη δημιουργία γραφείων-δορυφόρων. Μετά τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα, σκοπεύουμε να ανοίξουμε και άλλα γραφεία στην περιφέρεια, κοντά σε πανεπιστήμια, όπως π.χ. στην Κρήτη και την Κομοτηνή. Συζητάμε συνολικά για τη δημιουργία ενός δικτύου 8 satellite offices, αφού λόγω υψηλού κόστους διανομής στα μεγάλα αστικά κέντρα, το κόστος ζωής είναι υψηλό για ανθρώπους που έρχονται από την περιφέρεια».
Σημειώνεται ότι σήμερα η PwC Ελλάδας απασχολεί περίπου 1.700 άτομα, ενώ υπάρχει σχέδιο για ετήσια ανάπτυξη του ανθρωπίνου δυναμικού κατά 10%.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!