Επενδύσεις ύψους 20-25 εκατ. ευρώ δρομολογεί για τη φετινή χρονιά η Avramar, η νέα εταιρεία που θα προκύψει από την ενοποίηση των τεσσάρων ελληνικών εταιρειών ιχυθοκαλλιέργειας: Νηρεύς, Σελόντα, Ανδρομέδα και Περσεύς.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, ο επικεφαλής του ομίλου Ανδρομέδα (ο οποίος θα μετονομαστεί σε Avramar μετά την ενοποίηση), Alex Myers, οι επενδύσεις αυτές θα πραγματοποιηθούν στις δύο βασικές χώρες δραστηριοποίησης του ομίλου, δηλαδή σε Ελλάδα και Ισπανία.
Στην χώρα μας θα γίνουν επενδύσεις σε τεχνολογία και σε νέες γραμμές παραγωγής σε υφιστάμενες μονάδες, προκειμένου να ενισχυθεί το portfolio της εταιρείας με προϊόντα προστιθέμενης αξίας. Στόχος είναι δηλαδή να γίνουν μεγαλύτερες οι μονάδες, πιο παραγωγικές, με μεγαλύτερη δυναμικότητα και περισσότερες τυποποιημένες διαδικασίες.
Αναφορικά με την Ισπανία στόχος είναι να δημιουργηθούν νέες φάρμες. Μάλιστα ο κ. Myers ανέφερε ότι πέρυσι η Ανδρομέδα εξαγόρασε τις φάρμες του τρίτου μεγαλύτερου παίκτη στην ισπανική αγορά.
Πτώση τζίρου 5% το 2020
Αναφορικά με την πορεία του ομίλου, ο Alex Myers υπογράμμισε για το 2020 πως, μολονότι είχε να αντιμετωπίσει την πανδημία και τις μεγαλύτερες καταιγίδες στην ιστορία της Ισπανίας (Gloria) και της Ελλάδας (Ιανός), η χρονιά έκλεισε με πτώση του τζίρου μόλις κατά 5%, λίγο κάτω από τα 400 εκατ. ευρώ. Παρότι το διάστημα Μαρτίου-Ιουλίου 2020 οι πωλήσεις υποχωρούσαν σε ποσοστό 30%-35%, το καλύτερο β’ μισό περιόρισε σημαντικά τις συνολικές απώλειες.
Ο κλάδος του HoReCa υποχώρησε σε μεγάλο ποσοστό, ενώ η άνοδος στις πωλήσεις στα super market δεν αντιστάθμισε όλες τις απώλειες, ωστόσο συνολικά όπως αναφέρθηκε από τη διοίκηση της Ανδρομέδα, την…παρτίδα έσωσε η καταιγίδα στην Ισπανία, στην οποία κατευθύνθηκε το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής.
Είναι χαρακτηριστικό ότι πάνω από το 30% του τζίρου πραγματοποιήθηκε στην Ισπανία. Σύμφωνα με τον κ. Myers, ο στόχος φέτος είναι να επανέλθει ο τζίρος πάνω από τα 400 εκατ. ευρώ, ενώ ο CEO του ομίλου θεωρεί εφικτό να κλείσει με κέρδη η φετινή χρονιά.
Η βασική στόχευση για το 2021 είναι η ενοποίηση των 4 εταιρειών σε μία και «να φέρουμε νέα εποχή για τη μεσογειακή ιχθυοκαλλιέργεια» όπως τόνισε ο κ. Myers «φέρνοντας παράλληλα ιδέες και από άλλες χώρες όπως π.χ. τη Νορβηγία, τη Χιλή, τον Καναδά και άλλα μέρη του κόσμου».
Οι βασικοί πυλώνες ανάπτυξης
Αναφορικά με τους πιο εξειδικευμένους στόχους, η εταιρεία στοχεύει:
- να γίνει ο καλύτερος προμηθευτής σε τσιπούρα και λαβράκι παγκοσμίως
- να αυξήσει το 5% των πωλήσεων που προέρχεται σήμερα από value added προϊόντα σε 20% τα επόμενα χρόνια, στόχος είναι να δημιουργήσει ένα μοντέρνο portfolio με πιο σύγχρονες και εύκολες συσκευασίες, κατάλληλες για μαγειρική στο σπίτι
- να φέρει το κρανιό και φαγκρί σε νέες αγορές
- να ηγηθεί της ανάπτυξης της μεσογειακής ιχθυοκαλλιέργειας – θα επενδύσει σε τεχνογνωσία και τεχνολογία
- να βελτιστοποιήσει το αποτύπωμα και την αλυσίδα αξίας στις 75 φάρμες του ομίλου
- να γίνει η νο1 επιλογή στη φρεσκάδα
Και όλα τα παραπάνω να γίνουν με δράσεις ΕΚΕ και τα κατάλληλα τεχνικά (marketing & branding, δυνατότητες ΙΤ, βελτιστοποίηση SKU επενδύσεις capex, βελτιστοποίηση logistics) και οργανικά εργαλεία (ανάπτυξη ανθρώπων, διαχείριση γνώσης, υγιεινή και ασφάλεια, εταιρική κουλτούρα)
Το σπάσιμο στα τρία
Αναφορικά με την διάρθρωση του ομίλου, αυτή σπάει – φορολογικά – σε τρεις βασικές εταιρείας:
- Την μητρική Avramar Food στην Βαλένθια, στην Ισπανία (όπου εργάζονται περίπου 15 άτομα)
- Την Avramar Espana στην Βαλένθια (390 άτομα)
- Την Avramar Hellas στην Ελλάδα, όπου δραστηριοποιούνται 1.900 άτομα, ενώ τα νέα -κεντρικά της γραφεία βρίσκονται στην Παιανία
Οι νέες αγορές-στόχοι
Σημειώνεται ότι οι τρεις βασικές αγορές της Avramar – από τις 35 όπου έχει παρουσία - είναι η Ισπανία, η Ελλάδα και η Ιταλία, ενώ αναφορικά με τις υπόλοιπες, ο κ. Myers ανέφερε ότι η «Γαλλία είναι μία σημαντική αγορά όπου έχουμε καλούς πελάτες αλλά θέλουμε να διευρύνουμε το πελατολόγιό μας και τα προϊόντα προστιθέμενης αξίας. Ακόμη θέλουμε να ανοίξουμε τις αγορές της Β. Αμερικής (ΗΠΑ, Καναδά), στις οποίες δυστυχώς δεν υπάρχουν απευθείας πτήσεις».
Ακόμη έγινε αναφορά για επέκταση σε Ελβετία, Γερμανία και Μπενελούξ, ενώ πέρυσι άνοιξε δρόμος και στη Μέση Ανατολή στέλνοντας προϊόντα σε Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Ο επικεφαλής της Avramar σημείωσε ότι ο όμιλος σήμερα κατέχει ένα μερίδιο 16%-19% της μεσογειακής ιχθυοκαλλιέργειας, ωστόσο υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης, προσθέτοντας ότι δεν εξετάζει άλλες εξαγορές, χωρίς βέβαια να αποκλείει ορισμένες κινήσεις ενδυνάμωσης στις βασικές αγορές.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!