Οι αυξημένες επαγγελματικές απαιτήσεις, σε συνδυασμό και με την ολοένα μεγαλύτερη διείσδυση των γυναικών στον ιδιωτικό τομέα και κυρίως σε θέσεις υψηλής ευθύνης – οι οποίες συνεπάγονται συνήθως και διευρυμένα ωράρια εργασίας – έχουν αποτυπωθεί και στις διατροφικές τάσεις.
Με τον ελεύθερο χρόνο δηλαδή που έχουν τόσο οι άνδρες, όσο και οι γυναίκες, να είναι μειωμένος, το μαγείρεμα στο σπίτι τείνει περισσότερο να γίνει χόμπι για πολλούς εργαζομένους, παρά καθημερινότητα, όπως είθισται να αποτελούσε παλαιότερες δεκαετίες.
Η ραγδαία αύξηση του snacking, του delivery, αλλά και των έτοιμων γευμάτων, επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές.
Διπλασιασμός των πωλήσεων το 2021
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τα έτοιμα γεύματα, η πορεία του τζίρου στα super markets τα τελευταία χρόνια, είναι ενδεικτική των νέων καταναλωτικών τάσεων που κυριαρχούν και στη χώρα μας για μεγαλύτερη ευκολία.
Σύμφωνα με την IRI, που εξετάζει τις πωλήσεις των super markets σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, ο τζίρος των έτοιμων γευμάτων ξεπέρασε πέρυσι τα 40 εκατ. ευρώ, όταν το 2017 ήταν ο μισός (19,8 εκατ.).
Εντυπωσιακή αύξηση και φέτος
Εντυπωσιακή μάλιστα είναι και η φετινή ανάπτυξη για την κατηγορία, καθώς στο α’ τετράμηνο «έτρεχε» με ρυθμούς 18%, συνεχίζοντας στα περυσινά επίπεδα ανόδου. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι το 2019 είχε εμφανίσει ανάπτυξη 33,6% η οποία ανακόπηκε το 2020 (στο +9.3%) αφού ελέω πανδημίας αυξήθηκε το μαγείρεμα στο σπίτι.
Ανακοπή των διψήφιων ρυθμών ανάπτυξης
Ακόμη μεγαλύτερος είναι ο τζίρος που γίνεται στις έτοιμες σαλάτες, καθώς στο δείγμα του retail που εξετάζει η IRI, ανήλθε πέρυσι σε 73,4 εκατ. ευρώ από 41,7 εκατ. το 2017. Μέχρι στιγμής στο α’ τετράμηνο του 2022 φαίνεται να έχει ανακοπεί η έντονη ανάπτυξη των τελευταίων ετών όπου η κατηγορία «έτρεχε» με ετήσιους ρυθμούς της τάξης των 14%-19%.
Ειδικότερα ο τζίρος διαμορφώθηκε σε 27,45 εκατ. ευρώ από 26,81 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2021, σημειώνοντας αύξηση 2,4%.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!