Με το ανεκτέλεστο να σκαρφαλώνει ήδη στα 2,2 δισ. ευρώ προχωρά η ΑΒΑΞ την πορεία ανόδου που παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια.
Κατά τη διάρκεια της χθεσινής γενικής συνέλευσης της ΑΒΑΞ, ο Χρήστος Ιωάννου ήταν σαφής, καθώς, όπως είπε, τα έργα εξωτερικού παραμένουν το δυνατό σημείο της εταιρείας: «Για πρώτη φορά η ΑΒΑΞ πέτυχε τον μεγαλύτερο κατασκευαστικό τζίρο προς τρίτους με 575 εκατ. ευρώ. Όλα αυτά ενώ υπάρχουν σημαντικά θέματα με την αύξηση υλικών και των καυσίμων. Αυτές οι συνθήκες συνεχίζουν να υφίστανται, ενώ έχουν ληφθεί αρκετά κυβερνητικά μέτρα για την άμβλυνση του προβλήματος».
Όπως σημείωσε ο ίδιος, το 2021 η ΑΒΑΞ ανέλαβε πολλά έργα με κυριότερο το έργο για τη νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ενώ διεκδίκησε με επιτυχία το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Η νέα γενιά έργων του ομίλου τα οποία περνούν σταδιακά σε φάση υλοποίησης παρουσιάζει καλύτερες προοπτικές κερδοφορίας λόγω πολύ μειωμένων εκπτώσεων σε σχέση με το παρελθόν.
Παράλληλα σημείωσε πως «έχουν μπει οι βάσεις για την ενίσχυση των οικονομικών μας αποτελεσμάτων τα επόμενα χρόνια. Σε αυτό βοηθά το αυξανόμενο ανεκτέλεστο του ομίλου, που στο τέλος του 2021 είχε φτάσει το 1,4 δισ. ευρώ. Εντός του 2022 έχουν υπογραφεί νέες συμβάσεις, όπως για παράδειγμα η πρώτη φάση των υποδομών στο Ελληνικό, ενώ έχουμε μειοδοτήσει σε αρκετά ακόμα έργα, με το ανεκτέλεστο να διαμορφώνεται πλέον στα 2,2 δισ. ευρώ. Η ΑΒΑΞ συμμετέχει επίσης με αξιώσεις σε διαγωνισμούς για δημόσια έργα και ΣΔΙΤ πολλών δισ. ευρώ».
Tα μεγάλα έργα
Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος Κωνσταντίνος Μιτζάλης, το έργο υποδομών α' φάσης στο Ελληνικό προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί από τη Lamda. Αναφορικά με τη γραμμή 4, έχουν ξεκινήσει οι εργασίες στο φρέαρ Κατεχάκη και στο φρέαρ ΓΝΑ, έχουν υποβληθεί οι μελέτες για το χρονοδιάγραμμα. Έχουν παραγγελθεί οι δύο μετροπόντικες από πέρυσι τον Αύγουστο από τη Γερμανία και τον προσεχή Σεπτέμβριο θα έρθουν στην Ελλάδα. Υπάρχει μια καθυστέρηση από τις πρόδρομες εργασίες στο εργοτάξιο της Βεΐκου, αλλά «πιστεύουμε ότι θα καλυφθούν αυτές οι καθυστερήσεις».
Εντός του Σεπτεμβρίου θα παραδοθεί η επέκταση μέχρι το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. «Παρά τις δυσκολίες που συναντήσαμε λόγω της πανδημίας, τα καταφέραμε και δεν έχουμε καθόλου καθυστέρηση. Είμαστε πολύ περήφανοι που καταφέρνουμε και παραδίδουμε το έργο σε αυτό τον χρόνο», τόνισε ο κ. Μιτζάλης.
Παράλληλα ο κ. Ιωάννου αποκάλυψε πως «υπάρχει ενδιαφέρον για το Ελληνικό για κάποιο οικιστικό project και ξέρουμε ότι η Lamda έχει ενδιαφέρον για περαιτέρω συνεργασίες (συνεπένδυση). Περιμένουμε από τη Lamda να ξεκινήσει τις σχετικές διαδικασίες. Όταν υπάρχει κάτι πιο συγκεκριμένο, θα το δούμε».