Επενδυτικό project ύψους €5,643 εκατ. της εταιρείας Μέλισσα-Κίκιζας εντάχθηκε στον Αναπτυξιακό Νόμο. Ειδικότερα, υπήχθη στο καθεστώς «Ενισχύσεις Μηχανολογικού Εξοπλισμού» επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας το οποίο αφορά στην επέκταση δυναμικότητας υφιστάμενης μονάδας παραγωγής στη Λάρισα, κατά 70.000 κιλά/ημέρα, προϊόντων μακαρονοποιείου με την προσθήκη νέας γραμμής παραγωγής (τύπου κοφτών) ζυμαρικών. Η επένδυση αυτή θα ενισχυθεί κατά €1,975 εκατ. με τη μορφή της φορολογικής απαλλαγής.
Το μεγαλύτερο στα Βαλκάνια
Θυμίζουμε ότι το 2018 ξεκίνησε η ανέγερση του νέου μύλου για σιμιγδάλι και των νέων silo σίτου στη Λάρισα, μια σημαντική επένδυση συνολικού ύψους €13 εκατ., με στόχο τη βελτίωση της παραγωγικότητας του μακαρονοποιείου.
Σημειώνεται ότι το καθετοποιημένο συγκρότημα μύλου-μακαρονοποιείου, το οποίο βρίσκεται στη Λάρισα (στο 5ο χλμ. Λάρισας-Φαρσάλων), από το 1974, καλύπτει έκταση 85 στρεμμάτων και αποτελεί όχι μόνο από τα πιο σύγχρονα καθετοποιημένα συγκροτήματα μύλου-μακαρονοποιείου στην Ευρώπη, αλλά και το μεγαλύτερο στα Βαλκάνια. Κατασκευασμένο με τις πλέον σύγχρονες τεχνολογικές προδιαγραφές, το συγκρότημα επιτυγχάνει ετήσια παραγωγή που ξεπερνά τους 55.000 τόνους ζυμαρικών, ενώ η δυναμικότητα υπερβαίνει τους 90.000 τόνους ετησίως. Η συνολική κτηριακή κάλυψη της μονάδας είναι 30.000 τ.μ., με αποθηκευτική χωρητικότητα 10.000 παλετών.
Πρώτη ύλη από τον Θεσσαλικό Κάμπο
Ως προς την πρώτη ύλη, όπως επισημαίνεται από την εταιρεία, η μονάδα επεξεργάζεται 100% σκληρό ελληνικό σιτάρι, προερχόμενο κυρίως από τον Θεσσαλικό Κάμπο. Η παραγωγική διαδικασία είναι πλήρως αυτοματοποιημένη και η ποιότητα των προϊόντων διασφαλίζεται από τη λειτουργία προηγμένων συστημάτων και την τήρηση αυστηρών πρωτοκόλλων ελέγχου.
Νέα προϊόντα
Στη φετινή Food Expo, η Melissa-Κίκιζας παρουσίασε τη σειρά ζυμαρικών με λαχανικά (καρότο, σπανάκι, παντζάρι). Επίσης, στην κατηγορία των innovations, η εταιρεία παρουσίασε τη σειρά ολικής άλεσης με χαρούπι και πολύσπορο. Τέλος, η διοίκηση της βιομηχανίας έχει αποφασίσει να επενδύσει σημαντικά και στην κατηγορία Health & Wellness.
Εξωστρέφεια
Η Melissa εξάγει τα προϊόντα της σε πάνω από 45 χώρες, με περίπου 20% του τζίρου της να προέρχεται από το εξωτερικό. Κυριότερες αγορές είναι οι Πολωνία, Κύπρος, Βουλγαρία, Αλβανία, Γερμανία, Βέλγιο, Κίνα.
Παράλληλα, ΗΠΑ, Κουβέιτ, Καναδάς, και Σαουδική Αραβία περιλαμβάνονται στις νέες αγορές-στόχους, δραστηριότητες με σημαντικές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης, μέσω απευθείας συνεργειών αλλά και ανάπτυξης νέων δικτύων διανομής.
Συνεργάζεται δε με ορισμένους εκ των κορυφαίων retailers στον κόσμο όπως: Walmart, Kaufland, Tesco, Lidl, Carrefour, Delhaize, Colruyt, Aldi, Rewe, Auchan, Metro, Edeka κ.ά.
Διψήφια άνοδος για τα ζυμαρικά στα σούπερ μάρκετ
Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, που έχει στη διάθεσή του το imerisia.gr, στα σούπερ μάρκετ που παρακολουθεί σε Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, τα ζυμαρικά, τα οποία προέρχονται από μία ήπια άνοδο 1,7% σε αξία το 2021, αλλά πτώση 4,5% σε όγκους ύστερα από τα υψηλά νούμερα του 2020 λόγω πανδημίας (+14% και 8,1%, αντίστοιχα), εμφάνισαν στο α’ τετράμηνο της φετινής χρονιάς άνοδο 17% σε αξία και 10,4% σε όγκους.
Ειδικότερα, στο διάστημα αυτό οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε €45 εκατ., ενώ οι όγκοι πωλήσεων διαμορφώθηκαν λίγο πάνω από τα 20 εκατ. κιλά. Ανά γεωγραφική περιοχή, η ανάπτυξη σε αξία αλλά και σε όγκους ήταν διψήφια σε όλη την Ελλάδα. Πιο αναλυτικά, σε αξία η Αθήνα «έτρεξε» με +16,4%, η Θεσσαλονίκη με 18,3%, η Βόρεια Ελλάδα με 18,3%, η Κεντρική Ελλάδα με 18,8%, η Πελοπόννησος με 18,9% και η Κρήτη με 12,1%.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!