Επενδύσεις άνω των 10 εκατ. ευρώ δρομολογούνται για φέτος όπως ανέφερε στο πλαίσιο της χθεσινής γενικής συνέλευσης του Πλαίσιο, ο πρόεδρος και ιδρυτής της εταιρείας Γιώργος Γεράρδος.
Όπως είχε αναφερθεί και στην ετήσια ενημέρωση των αναλυτών, μεταξύ άλλων αναμένεται το άνοιγμα δύο νέων καταστημάτων, εντός Αττικής, στα οποία θα υπάρχει ευρεία γκάμα ηλεκτρονικών ειδών και λευκών συσκευών, ενώ θα διατίθενται και είδη τεχνολογίας.
Ακόμη η εταιρεία θα συνεχίσει να επενδύει στον τομέα των logistics, δηλαδή στην αποθήκευση και διανομή των προϊόντων της. Θυμίζουμε ότι στα τέλη της περασμένης χρονιάς (13 Δεκεμβρίου 2021), η εταιρεία, με στόχο την επέκταση και ενίσχυση των αποθηκευτικών της εγκαταστάσεων, προέβη σε συμφωνία με την Ακρίτας, για την αγορά ενός αγροτεμαχίου που βρίσκεται στη θέση "Λούτσα", στη ΒΙΠΑ Μαγούλας, συνολικής εκτάσεως 16.402,82 τ.μ., στο οποίο υπάρχει ισόγειο κτίριο αποθήκευσης και διανομής (logistics) επιφάνειας 6.313,30 τ.μ. Το συνολικό τίμημα για την απόκτηση του ως άνω ακινήτου διαμορφώθηκε σε €2,851 εκατ.
Πολύ μεγάλες αποθήκες και ισχυρή ρευστότητα
Αναφορικά με τη φετινή χρονιά, ο Κώστας Γεράρδος παραδέχτηκε ότι «το α΄μισό του 2022 έχουμε πιέσεις, ωστόσο δεν είναι ανησυχητικές. Η οικονομία χτυπιέται από πολλές πλευρές, όπως π.χ. υψηλές ενεργειακές τιμές, άνοδο του πληθωρισμού, πόλεμο κλπ. Επηρεάζοντας κομμάτι της ζήτησης. Ωστόσο είμαστε πολυκαναλικοί κάτι που εξισορροπεί τις συνθήκες».
Πρόσθεσε ακόμη ότι «δεν έχουμε προβλήματα επάρκειας, καθώς διαθέτουμε πολύ μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους, ενώ μπορούμε να αγοράσουμε πολύ μεγαλύτερες ποσότητες προϊόντων, αφού έχουμε ισχυρή ρευστότητα». Πέρυσι αυτή ανήλθε σε 62,1 εκατ. ευρώ.
Η εικόνα των προϊοντικών κατηγοριών
Οτιδήποτε συγκρίνεται με το 2021 χάρη και στην ψηφιακή μέριμνα αλλά και του work from home, υστερεί. Ωστόσο πηγαίνουν καλά τα είδη χαρτοπωλείου, καθώς το αντίστοιχο περυσινό διάστημα υπήρχαν περιορισμοί στην κυκλοφορία του κόσμου, καθώς επίσης οι οικιακές συσκευές και η τηλεφωνία.
Υπηρεσίες last mile
Ο Γιώργος Γεράρδος υπογράμμισε ακόμη ότι «και φέτος το Πλαίσιο πρωτοτύπησε με μία νέα υπηρεσία, τις υπηρεσίες last mile». Σύμφωνα με την υπηρεσία αυτή, ο πελάτης ενημερώνεται για την παραγγελία του με ένα 3ωρο παράθυρο παράδοσης και με εκτιμωμένη ώρα άφιξης. Υπάρχει ενεργό link για live παρακολούθηση της παραγγελίας, ενώ τέλος φθάνει για υπενθύμιση SMS 30 λεπτά πριν την παράδοση.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας, αυτή η υπηρεσία αφορά τα περίπου 25.000 προϊόντα Πλαίσιο και όχι τις υπηρεσίες εστίασης.
Ετος-ορόσημο το 2021
Από την πλευρά του ο CEO, Κώστας Γεράρδος χαρακτήρισε έτος ορόσημο το 2021 για το Πλαίσιο, καθώς επετεύχθη:
- Ρεκόρ τζίρου
- +38% ανάπτυξη πωλήσεων σε σχέση με το 2019
- Η υψηλότερη αύξηση τζίρου της τελευταίας 15ετίας
- EBITDA 20 εκατ. ευρώ
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις, αυτές ενισχύθηκαν κατά 23,2% (στα €437 εκατ.), φθάνοντας σε ιστορικά υψηλά, ενώ σημαντικό ήταν το ποσοστό ανόδου (18,2%), ακόμη και αν αφαιρεθεί η επίπτωση των επιδοτούμενων πωλήσεων της ψηφιακής μέριμνας.
Τι αλλαγές έφερε η πανδημία
Ο Κώστας Γεράρδος στάθηκε και στις μεγάλες αλλαγές που έφερε η πανδημία στις καταναλωτικές συνήθειες, κάτι το οποίο αποτυπώθηκε και στις πωλήσεις ανά κανάλι πέρυσι σε σχέση με το 2019.
Προϊόν μακρόχρονης στρατηγικής
Σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, αυτή η εξέλιξη αποτελεί «προϊόν όχι ενός έτους, αλλά μιας μακρόχρονης στρατηγικής, η οποία χαρακτηρίζεται μεταξύ άλλων από σημαντικές επενδύσεις σε logistics και ecommerce, αλλά και από την απόδοση όλων των εργαζομένων της εταιρείας, ως ομάδας».
Ο κ. Γεράρδος ανέφερε μεταξύ άλλων ότι πραγματοποιήθηκαν πέρυσι 56.789 ώρες εκπαίδευσης στους εξής τομείς:
54.952 σε
- Πωλήσεις
- Διαδικασίες
- Προϊόντα
1.837 σε
- Plaisio academy (μεταξύ άλλων σε digital marketing, διαπραγμάτευση κλπ)
Πρόσθεσε ότι «το φυτώριο είναι στο DNA της εταιρείας» συμπληρώνοντας ότι 108 συνάδελφοι μας ανέλαβαν νέα καθήκοντα. Το 86% των ανώτερων στελεχών και το 95% μεσαίων στελεχών προέρχονται από εσωτερική ανέλιξη».
Λευκές συσκευές: Παρουσία σε 10 από τα 25 καταστήματα
Ο CEO της εταιρείας έδωσε έμφαση στην εξέλιξη του δικτύου των λευκών συσκευών, οι οποίες έχουν ήδη παρουσία σε 10 σημεία από τα 25 σημεία, πραγματοποιώντας μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα σχεδόν το 10% του συνολικού τζίρου του ομίλου.
Πλαίσιο Pro
Από πέρυσι το Πλαίσιο έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην εστίαση και τον τουρισμό. Στην πρώτη χρονιά παρουσίας της στην έκθεση HORECA, το πλαίσιο PRO δέχτηκε περισσότερους από 26.000 επισκέπτες, όπου παρουσιάστηκαν business τεχνολογία και εξειδικευμένες λύσεις για τις επιχειρήσεις. Στην έκθεση αυτή, όπως ανέφερε ο κ. Γεράρδος «γνωρίσαμε» περισσότερους από 15.000 πελάτες. Πρόσθεσε δε ότι πάνω από 360.000 επιχειρήσεις εξυπηρετούνται από ένα δίκτυο 300 B2B εξειδικευμένων εργαζομένων της εταιρείας μέσω τηλεφώνου και μέσω του Plaisio Pro.
«Παρών» από το ΔΣ
Στη γενική συνέλευση, στην οποία παρευρέθη το 90,32% των μετόχων, παρίστατο το ΔΣ της εταιρείας και πιο συγκεκριμένα οι:
- Γιώργος Γεράρδος, πρόεδρος ΔΣ
- Κώστας Γεράρδος, CEO
- Απόστολος Ταμβακάκης, αντιπρόεδρος
- Κατερίνα Βασιλάκη, οικονομική διευθύντρια
- Αλέξης Πιλάβιος, μέλος
- Κώστας Μητρόπουλος, μέλος
Μερισματική πολιτική
Αναφορικά με ερωτήσεις μετόχων για τη μερισματική πολιτική, ο Κώστας Γεράρδος ανέφερε ότι, "περάσαμε μία 15ετή κρίση και ασχολούμασταν κυρίως με το business plan, κοιτάζαμε να δίνουμε κάθε χρόνο μέρισμα", ενώ από την πλευρά του, ο Γιώργος Γεράρδος πρόσθεσε ότι, "φέτος, είναι διπλάσιο από πέρυσι, δώσαμε και σημαντική επιστροφή κεφαλαίου. Δυστυχώς όμως, δεν έδωσε δυναμική στη μετοχή, γι' αυτό μας έχει κάνει και πιο συγκρατημένους στην πολιτική για το χρηματιστήριο. Πάντως, φέτος, θα δώσουμε μέρισμα 10 σεντς, διπλάσιο από πέρυσι, ενώ θα εξετάσουμε και πάλι επιστροφή κεφαλαίου, εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες". "Είναι δύσκολο να υποσχεθείς στο χρηματιστήριο κάποιο business story με βάση τις σημερινές συνθήκες. Γνωρίζουμε ότι το free float είναι μικρό", πρόσθεσε ο CEO της Πλαίσιο.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!