Ως παράδειγμα βιώσιμης υποδομής έφερε την Αττική Οδό ο αντιπρόεδρος της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, Δημήτρης Κούτρας στο πάνελ υποδομών στο 10ο REGIONAL GROWTH CONFERENCE (RGC) στην Πάτρα.
Όπως υπογράμμισε, ο άξονας αυτός έχει βγάλει τα λεφτά που επενδύθηκαν, τα τραπεζικά δάνεια, τις επενδύσεις του Παραχωρησιούχου και έχει μόνο το 30% της δημόσιας συμμετοχής.
«Όπως διαβάζω με τον νέο διαγωνισμό εκτιμάται ότι μπορούν να δοθούν 2-2,5 δισ. ευρώ για τη νέα περίοδο παραχώρησης. Το έργο αυτό ολοκληρώθηκε σε 5 χρόνια, έδωσε μια πρόσθετη αξία στους χρήστες, τεράστια προστιθέμενη αξία».
Μάλιστα όπως τόνισε ο κ. Κούτρας, «η ωφέλεια της είναι μετρήσιμη. Ξέρεις πόσα χρήματα δαπάνησες, πόσα χρήματα έλαβες. Η Αττική Οδός έχει βγάλει και κέρδη, ξόφλησε τα χρέη της. Πιστεύω ότι στον νέο διαγωνισμό θα ξεπεραστεί η δημόσια συμμετοχή του 30%, εκτός από τα άλλα παράπλευρα οφέλη γιατί θα φέρει στο δημόσιο κορβανά χρήματα. Είναι ένα επιτυχημένο έργο».
Αντίθετα η Περιφερειακή Αιγάλεω, όπως ανέφερε, είναι μια υποδομή που δεν είναι έργο που χρησιμεύει στην καθημερινότητα του πολίτη. «Δεν έχει συναντήσει ποτέ τον Πειραιά (όπως θα έπρεπε), ξοδεύτηκαν χρήματα για εργοτάξια, έργα, μελέτες. Το έργο σταμάτησε για πολλά χρόνια και τώρα θέλουμε να το βάλουμε και πάλι μπρος μετά από 10-15 χρόνια.
Το πάνελ των υποδομών
Την άποψη πως «δεν υπάρχει ανάπτυξη χωρίς σύγχρονες και επαρκείς υποδομές» εξέφρασε στο REGIONAL GROWTH CONFERENCE o υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης και συμπλήρωσε πως «τα μεγάλα έργα υποδομής ενισχύουν την εμπιστοσύνη των πολιτών στην πολιτεία».
Ο ίδιος αποκάλυψε πως ήδη έχουν δημοπρατηθεί έργα άνω των 8 δισ. ευρώ και υπογράμμισε πως την επόμενη 3ετία θα δημιουργηθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας, αφού όπως είπε «βρισκόμαστε σε περίοδο άνθησης του χώρου».
Όσον αφορά τη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο έκανε ειδική αναφορά στον αυτοκινητόδρομο Πάτρας - Πύργου, εκφράζοντας την αισιοδοξία του πως τα πρώτα 56 χλμ. θα παραδοθούν σε λιγότερα από 3 χρόνια. Επίσης, αποκάλυψε πως έχουν δοθεί 30 εκατ. ευρώ για την οδική ασφάλεια.
Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και σε άλλα μεγάλα έργα στην περιοχή όπως είναι ο δρόμος Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πηλός-Μεθώνη, ο δρόμος Άκτιο-Αμβρακία και η παράκαμψη της Αμφιλοχίας, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν σύντομα στους πολίτες. Για την οδική σύνδεση Λευκάδα- Άκτιο, είπε πως αναμένεται να παραδοθεί εντός του 2023.
Ο κ. Καραγιάννης υποστήριξε πως το σιδηροδρομικό έργο Ρίο-λιμάνι Πάτρας θα αλλάξει τη φυσιογνωμία της πόλης και επεσήμανε πως από τις αρχές του Ιουλίου θα ξεκινήσει η κανονικότητα στη Διώρυγα της Κορίνθου.
Ο υφυπουργός ζήτησε πολιτική συναίνεση για τα μεγάλα έργα, τα οποία, όπως είπε «δεν είναι επένδυση για τις επόμενες εκλογές, αλλά επένδυση για τις επόμενες γενιές».
Ο Παναγιώτης Παπανικόλας από τη μεριά του είπε πως έχουν ήδη εγκατασταθεί τρία εργοτάξια στον αυτοκινητόδρομο Πάτρας - Πύργου και τόνισε πως γίνεται προσπάθεια να έχει ολοκληρωθεί ένα σημαντικό κομμάτι μέσα στο 2024.
Ο Ροδιανός Αντωνακόπουλος είπε πως η Ιόνια Οδός στηρίζει στην πράξη την πράσινη ενέργεια, αφού σε όλο το μήκος της έχει εγκαταστήσει ηλεκτροφορτιστές και το 23% του στόλου της αποτελείται από ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα. Επίσης, είπε πως έχουν τοποθετηθεί κάδοι ανακύκλωσης με εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Τέλος, ο Μάριος Τσάκας αποκάλυψε πως σε λίγες μέρες ξεκινούν τα έργα επέκτασης του δικτύου φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα, στην Πάτρα, στο Αγρίνιο και στον Πύργο. Τη συζήτηση συντόνιζε ο δημοσιογράφος από το ypodomes.com, Νίκος Καραγιάννης.