Με αύξηση του τζίρου κατά 21,4% έκλεισε η περυσινή χρονιά για τη Στέλιος Κανάκης συγκριτικά με το 2020, ξεπερνώντας μάλιστα και τα υψηλά των 20,18 εκατ. που είχαν καταγραφεί το 2018.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, καθοριστικοί παράγοντες της αύξησης αυτής υπήρξαν:
- τα περιοριστικά μέτρα στη λειτουργία των επιχειρήσεων κατά τη χρήση 2020, τα οποία εφαρμόστηκαν τόσο σε εθνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο στην προσπάθεια περιορισμού της εξάπλωσης του κορονοϊού,
- η προσαρμοστικότητα της εταιρείας στις απαιτήσεις της αγοράς και της οικονομικής συγκυρίας.
Τι σημαίνει ο αυξημένος τζίρος
Σε κάθε περίπτωση η επίτευξη κύκλου εργασιών της τάξεως των σχεδόν €21 εκατ. αποδεικνύει, όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις, «το ισχυρό brand name που έχει καταφέρει να δημιουργήσει η εταιρεία, τις μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης που έχει αναπτύξει τόσο με τους προμηθευτές όσο και με τους πελάτες αυτής, την έντονη, συστηματική και αδιάλειπτη προσπάθεια που καταβάλλεται εκ μέρους του συνόλου των στελεχών της και το βαθμό διείσδυσης που έχει επιτύχει στη σχετική αγορά στην οποία δραστηριοποιείται».
Πωλήσεις (σε €χιλ.)
- 2021: 20.962
- 2020: 17.271
- 2019: 19.561
- 2018: 20.182
- 2017: 19.742
Αυξημένες οι τιμές των πρώτων υλών
Σημειώνεται ακόμη ότι η εταιρεία κατόρθωσε να αυξήσει σε επίπεδα προ πανδημίας τη μικτή (+15,53%) και την καθαρή κερδοφορία της (+31,2%), παρά το συνεχιζόμενο δυσμενές περιβάλλον τόσο της ελληνικής οικονομίας όσο και της διεθνούς οικονομίας εξαιτίας του COVID-19 και τις έντονες ανοδικές τάσεις των διεθνών τιμών ενέργειας και πρώτων υλών. Η αύξηση αυτή σχετίζεται άμεσα με την αύξηση του κύκλου εργασιών.
Από την άλλη πλευρά οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων που εισήγαγε η εταιρεία καθ’ όλη διάρκεια του 2021 επηρέασαν το ποσοστό του περιθωρίου κέρδους που μειώθηκε κατά 32,4%. Τέλος, η αύξηση 27,8% στα κέρδη προ φόρων αποδίδεται αφενός μεν στις αυξημένες πωλήσεις, αφετέρου στη συγκράτηση των λειτουργικών εξόδων της εταιρείας.
Αποτέλεσμα προ φόρων (σε €χιλ.)
- 2021: 2.503
- 2020: 1.959
- 2019: 2.501
- 2018: 3.000
- 2017: 3.129
Οι στόχοι για το 2022
Περαιτέρω ενδυνάμωση μεγεθών προσδοκά για το 2022 η Στέλιος Κανάκης, η οποία, παρά την αρνητική συγκυρία, συνεχίζει να εμφανίζει αυξημένους όγκους πωλήσεων στο πρώτο τρίμηνο του έτους, παραμένοντας -όπως αναφέρει- προσανατολισμένη στην «επιθετική πολιτική που τη διαφοροποιεί από τις λοιπές εταιρείες του κλάδου».
Εκτιμά δε πως ενδεχόμενες απώλειες του μικτού περιθωρίου κέρδους λόγω της συνεχιζόμενης αύξησης των διεθνών τιμών παραγωγής θα αντισταθμισθούν από την αναμενόμενη αύξηση των πωλήσεων.
Δεν μπορεί να μετακυλίει άμεσα τις αυξήσεις στο κόστος
Σημειώνει πάντως ότι «η εταιρεία δεν διαθέτει τη σχετική ευχέρεια της άμεσης μετακύλισης τυχόν αυξήσεων των τιμών των πρώτων υλών στις τιμές των προϊόντων», καθώς ο κίνδυνος προέρχεται από πηγές τις οποίες δεν μπορεί να ελέγξει πλήρως, όπως είναι π.χ. η εμπορική πολιτική των προμηθευτών της.
Προκειμένου να περιορίσει τον αντίκτυπο των ανατιμήσεων των πρώτων υλών, η εταιρεία προχωρά σε ειδικές συμφωνίες με τους προμηθευτές της ενώ παράλληλα προσαρμόζει την τιμολογιακή και εμπορική της πολιτική, ώστε οι όποιες τυχόν αυξήσεις να μην επηρεάζουν την κερδοφορία της και τις εν γένει οικονομικές της επιδόσεις.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!