Η μεγάλη αύξηση του ενεργειακού κόστους έχει προσθέσει στη στρατηγική όλων των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και τον πυλώνα που αφορά στην εξοικονόμηση ενέργειας. Και αν για τις βιομηχανίες θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ η συνετή διαχείριση του ενεργειακού κόστους μιας και αποτελεί ένα σημαντικό ποσοστό του συνολικού λειτουργικού τους κόστους, ανάλογες κινήσεις βλέπουμε τα τελευταία χρόνια και από ισχυρούς retailers.
Ενας από αυτούς είναι και ο όμιλος METRO ΑΕΒΕ, ο οποίος περιλαμβάνει τα καταστήματα My market και Metro Cash & Carry. Oπως αποκάλυψε πρόσφατα ο επικεφαλής του ομίλου, Αριστοτέλης Παντελιάδης, στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας, υλοποιείται από το 2015 ένα σταθερό πλάνο με τις επενδύσεις έως τώρα να φθάνουν περίπου τα €62 εκατ.
Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, μετά από την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων ψύξης, κλιματισμού και φωτισμού σε ένα κατάστημα, επιτυγχάνεται μία μέση μείωση της τάξεως του 48%.
Ποιους στόχους έχει θέσει
Μέχρι το 2023, η εταιρεία στοχεύει να καλύπτει πάνω από το 30% των ενεργειακών της απαιτήσεων από ιδιόκτητες Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας μέσω της σημαντικής επένδυσης φωτοβολταϊκών, ύψους €18 εκατ.
Αυτή αφορά σε:
- ισχύ 25 MW (net metering)
- παραγωγή: περίπου 36 εκατ. kWh/ ετησίως
- αποφυγή έκλυσης: 18.337 τόνους διοξειδίου του άνθρακα/ έτος
Συνολικά η METRO για την επόμενη πενταετία στοχεύει:
- Να είναι ενεργειακά ουδέτερη
- Να είναι ανεξάρτητη από ορυκτά καύσιμα (λιγνίτη και φυσικό αέριο)
- Η ηλεκτροδότησή της να προέρχεται αποκλειστικά από ΑΠΕ
Συνεργασία με nrg – Περισσότερα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα
Στον ενεργειακό τομέα επισημαίνεται ακόμα η συνεργασία που έχει με την nrg για την ανάπτυξη δικτύου φορτιστών. Η επένδυση είναι της τάξης των €2 εκατ. και αφορά σε 250 σημεία με 500 φορτιστές. Μέχρι τον Μάρτιο του 2023 εκτιμάται ότι θα έχει επιτευχθεί πανελλαδική κάλυψη – μολονότι για την ώρα δεν χρησιμοποιούνται ιδιαίτερα λόγω της χαμής διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα – με 160 σημεία και 320 φορτιστές.
Τέλος, αυξάνεται το ποσοστό ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων που χρησιμοποιούνται από στελέχη και εργαζόμενους του ομίλου στα My market και τα METRO Cash & Carry,
Εστιάζει στον ψηφιακό μετασχηματισμό
Παράλληλα, εκτός από τις επενδύσεις στην επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου καταστημάτων και των αποθηκών της, η METRO ΑΕΒΕ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον ψηφιακό της μετασχηματισμό.
Πιο αναλυτικά, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της METRO, που αριθμεί 285 σημεία (καταστήματα, κέντρα διανομής και γραφεία) σε όλη την Ελλάδα, υλοποιείται ήδη με την εγκατάσταση SD-WAN δικτύου σε συνεργασία με τη Vodafone. Από την επένδυση ύψους €6 εκατ. στο IT (software & hardware) επιτυγχάνονται:
- 700.000 άυλα παραστατικά τον χρόνο
- Εξοικονόμηση 900.000 σελίδων
Χρησιμοποιούνται:
- 3.800 φορητά τερματικά
- 1.800 tablets
- 530 ζυγοί PC
- 60 συσκευές voice picking
In-house εφαρμογές
Την ψηφιακή εικόνα της METRO συμπληρώνουν πρωτοποριακές, in- house εφαρμογές, που διευκολύνουν σημαντικά την εσωτερική επικοινωνία και καθημερινότητα των εργαζομένων, αλλά και των συνεργατών – προμηθευτών της εταιρείας. Πιο συγκεκριμένα:
METRO Warehouse Management System
Πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο βοηθάει στον καλύτερο έλεγχο των ραφιών και των παραγγελιών. Αυτό οδηγεί με τη σειρά του σε μείωση των ελλείψεων και σε αύξηση της παραγωγικότητας. Ήδη εφαρμόζεται σε 59 καταστήματα, ενώ φέτος προβλέπεται το πλήρες roll out.
My posto
Προσφέρει άμεση επικοινωνία με τους ανθρώπους της πρώτης γραμμής.
- Δόθηκε από μία ταμπλέτα σε κάθε ένα από τα 10 τμήματα
- Αξιοποιείται από 255 διαχειριστές και 9.000 εργαζομένους
- Διαχειρίζεται 48.000 τακτικές και έκτακτες εργασίες ετησίως ανά κατάστημα
Metro Connect
Προσφέρει πολλή πληροφόρηση στους προμηθευτές, οι οποίοι βλέπουν τους τομείς που τους ενδιαφέρουν. Έχουν άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες Αγορών, Οικονομικών Υπηρεσιών και Εφοδιαστικής Αλυσίδας και περιλαμβάνουν Δείκτες απόδοσης.
Μεταξύ άλλων μπορούν να δουν πόση ώρα έκανε η παράδοση από φορτηγό τους στις αποθήκες της αλυσίδας, το ποσοστό εκπλήρωσης των παραγγελιών, το πόσες ελλείψεις προκύπτουν από τις παραγγελίες, την ποικιλία προϊόντων τους που δουλεύει η METRO σε κάθε κατάστημα κ.ο.κ.
Ήδη το χρησιμοποιούν 442 προμηθευτές, ενώ έχουν καταγραφεί 103 online αιτήματα νέων ειδών με μέσο χρόνο απόκρισης τις 1,8 ημέρες
Metro Smart Index
Αφορά και πάλι τους προμηθευτές, προσφέροντας αντικειμενικούς δείκτες αξιολόγησης της συλλογής προϊόντων. Υπάρχει π.χ. αλγόριθμος ο οποίος υπολογίζει την αξία κάθε προϊόντος σε συγκεκριμένη περίοδο στο ράφι, αντικειμενικοποιεί την ποικιλία προϊόντων, δίνοντας ευκαιρία για ανάπτυξη. Όπως τόνισε ο κ. Παντελιάδης, δίνεται η δυνατότητα στην αλυσίδα να αυξήσει ή να μειώσει προϊόντα στο ράφι, πάντα σε συνεργασία με τον προμηθευτή.
Generation z
Από τις αρχές φθινοπώρου αναμένεται να δοκιμαστεί πιλοτικά σε δύο καταστήματα η ανέπαφη παραγγελία στα προϊόντα κοπής, ξεκινώντας από τον τομέα τυριών-αλλαντικών. Όπως αναφέρθηκε από τη διοίκηση, «το κάνουμε για τη νέα γενιά. Πολλοί από τους νέους έχουν δυσκολία στις διεπαφές με άλλους ανθρώπους στα καταστήματα, π.χ. ντρέπονται να ρωτήσουν και να κάνουν τις παραγγελίες τους. Οπότε εμείς ερχόμαστε να τους διευκολύνουμε, βοηθώντας τους να κάνουν την παραγγελία τους ανέπαφα και να την παραλάβουν με ειδοποίηση στο κινητό τους όταν είναι έτοιμη».
Εφαρμογές για τους εργαζομένους
Η ΜΕΤΡΟ προσφέρει ακόμη ψηφιακές εφαρμογές αποκλειστικά για τους 11.500 εργαζομένους της σε όλη την Ελλάδα.
- Metro learn (Εκπαίδευση εργαζομένων)
- Emeis (Εσωτερική επικοινωνία - περίπου οι μισοί είναι ήδη μέσα σε αυτό)
- Εξυπηρέτηση εργαζομενων
- My posto
APPS/Social media
Αναφορικά με τη σύνδεση της εταιρείας με την ψηφιακή εποχή σημειώθηκε ότι λειτουργούν ήδη 2 apps, ενώ υπάρχει παρουσία και στα social media. Μάλιστα το επόμενο βήμα είναι η είσοδος της εταιρείας και στο tik tok, αφού πρόκειται για τον πιο δημοφιλή προορισμό για viral video με 2,7 εκατ. followers στην Ελλάδα.
Websites - Eshopmarket
Τέλος σε ό,τι αφορά τα websites, το Mymarket.gr κατέγραψε πάνω από 6 εκατ. επισκέψεις τον χρόνο.
Παράλληλα, σημαντικοί είναι οι αριθμοί για το Eshopmarket:
πάνω από 8,5 εκατ επισκέψεις
- 15.000 ενεργοί κωδικοι
- 60 σημεία click & pick
- πανελλαδική διανομή και αυθημερόν παράδοση
Ταχείς παραδόσεις
Για τις ταχείς παραδόσεις ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι «έχουμε ήδη ξεκινήσει συνεργασία με την Wolt και την επεκτείνουμε στα καταστήματά μας» προσθέτοντας ότι «θα πειραματιστούμε φέτος πιλοτικά και στο γρήγορο delivery, απευθείας μόνοι μας. Όταν λέμε γρήγορα για τον κλάδο των super market, εννοούμε γύρω στην μία ώρα».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!