Διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων καταγράφει στο 5μηνο του 2022 η Κρι Κρι, ενώ, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Παναγιώτης Τσινάβος, στο πλαίσιο εκδήλωσης για την παρουσίαση της νέας μονάδας βιοαερίου που κατασκεύασε η εταιρεία, σχεδιάζονται νέες επενδύσεις ύψους πάνω από 10 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, συνολικά το α’ μισό του έτους αναμένεται να κλείσει με διψήφια άνοδο, κυρίως χάρη στις εξαγωγές, με την ελληνική αγορά να εμφανίζει μονοψήφια ανάπτυξη.
Ανεβαίνει το private label
Η Κρι Κρι κατέχει τη 2η θέση στην ελληνική αγορά γιαουρτιού στα branded προϊόντα, ενώ ανεβαίνει και το κομμάτι του PL. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε, 1 στα 3 γιαούρτια στην ελληνική αγορά το παράγει η Κρι Κρι.
Προκλήσεις
Ο κ. Τσινάβος έκανε λόγο για μια δύσκολη κατάσταση παγκοσμίως, αναφέροντας ως προκλήσεις της φετινής χρονιάς:
- την ενεργειακή κρίση στο φυσικό αέριο και την ηλεκτρική ενέργεια,
- την αδικαιολόγητη κερδοσκοπική άνοδος τιμών σε α’ ύλες και υλικά συσκευασίας,
- τον υψηλό πληθωρισμό που συνεχίζεται και τον Απρίλιο ξεπέρασε το 10%,
- τον πόλεμο στην Ουκρανία,
- την αβεβαιότητα για την εξέλιξη της πανδημίας.
Όπως τόνισε, οι προκλήσεις θα αλλάξουν την αγορά και θα επηρεάσουν τη βιωσιμότητα, αλλά και την κερδοφορία των επιχειρήσεων.
Αύξηση του κόστους και ανατιμήσεις
Ο κ. Τσινάβος ανέφερε ότι το ενεργειακό κόστος είναι 3 με 4 φορές πάνω σε σχέση με τα περσινά επίπεδα, ενώ οι αυξημένες τιμές των πρώτων υλών (στο γάλα από 38 λεπτά πέρυσι στα 50 λεπτά φέτος) θα επηρεάσουν τα αποτελέσματα.
Σχετικά με τις ανατιμήσεις που έχει πραγματοποιήσει η εταιρεία, ο κ. Τσινάβος ανέφερε ότι τον Δεκέμβριο προέβη σε μια αύξηση 4%, ενώ τον Μάιο υπήρξε άλλη μια αύξηση 4%-5%. Όπως τόνισε, πριν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο δεν αναμένεται να υπάρξουν άλλες ανατιμήσεις.
Ο στόχος για τις εξαγωγές
Οι εξαγωγές της εταιρείας ανέρχονται στο 46% του συνολικού τζίρου, ενώ, όπως δήλωσε ο κ. Τσινάβος, στόχος είναι να φτάσει το 60% μέσα στην επόμενη τριετία. Η εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της σε 41 χώρες, ενώ, όπως δήλωσε ο κ. Τσινάβος, υπάρχουν ευκαιρίες περαιτέρω επέκτασης, σε χώρες όπως η Ισπανία και η Γαλλία.
Ο κ. Τσινάβος δήλωσε ότι η μεγαλύτερη αγορά εξαγωγών παγωτού είναι η Ιταλία, ενώ η δεύτερη είναι η Νότια Κορέα. Σύμφωνα με τον ίδιο, επόμενος στόχος είναι η Ιαπωνία, όπου η Κρι Κρι αναμένεται να μπει την επόμενη χρονιά.
Επενδύσεις
Ο κ. Τσινάβος ανέφερε ότι οι επενδύσεις της εταιρείας αφορούν κυρίως στο κομμάτι του γιαουρτιού. «Στην περίοδο της κρίσης δεν σταματήσαμε να επενδύουμε ούτε στην καινοτομία», δήλωσε. Στο παγωτό, η εταιρεία ολοκλήρωσε πριν από δύο χρόνια μια νέα γραμμή και λάνσαρε πέρυσι τη νέα κατηγορία master rich.
Επίσης, σχεδιάζει νέες επενδύσεις, ύψους πάνω από €10 εκατ., που θα αφορούν κυρίως το κομμάτι των γαλακτοκομικών. Σύντομα θα καταθέσει το νέο επενδυτικό σχέδιο, ενώ περιμένει να μπει και στον Αναπτυξιακό. Η νέα επένδυση, όπως τόνισε, θα αφορά αποκλειστικά στην αύξηση της παραγωγικότητας.
Σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις €78 εκατ. την περίοδο 2014-2021 για πάγιο εξοπλισμό.
Το ενδιαφέρον για τα Παγωτά Δωδώνη
Ο κ. Τσινάβος ανέφερε ότι η εταιρεία έχει καταθέσει προσφορά για τα Παγωτά Δωδώνη και πρόσθεσε ότι οι τραπεζίτες αναμένεται να δώσουν απάντηση μέχρι τα μέσα Ιουνίου. «Είναι ένα asset που έχει το όνομα, είναι πολύ κοντά σε εμάς. Το χύμα παγωτό έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ειδικά για τα νησιά, οπότε η Δωδώνη σαν brand μας ενδιαφέρει», τόνισε.
Νέες κατηγορίες
Σχετικά με το ενδεχόμενο επέκτασης σε νέα κατηγορία, ο κ. Τσινάβος τόνισε ότι υπάρχουν ιδέες, αλλά προς το παρόν δίνεται έμφαση στην περαιτέρω ενίσχυση των υφιστάμενων τομέων όπου δραστηριοποιείται.
Ερωτηθείς σχετικά με την κατηγορία των vegan, υπογράμμισε ότι στην Ελλάδα πρόκειται ακόμη για μια μικρή αγορά -το γιαούρτι δεν ξεπερνά το €1 εκατ. και το τυρί τα €3 εκατ. «Πιθανώς να μπούμε στα vegan γιαούρτια, αλλά σαν μια υποκατηγορία super spoon», είπε.
Πολύ σημαντική άνοδο καταγράφει, εν τω μεταξύ, το παιδικό γιαούρτι, όπου το μερίδιο αγοράς της εταιρείας είναι πάνω από 40%.
Μονάδα βιοαερίου
Η Κρι Κρι εστιάζει στη μείωση της χρήσης φυσικών πόρων, καθώς και στην παραγωγή ενέργειας από απόβλητα παραγωγικών διαδικασιών. Στο πλαίσιο αυτό, δημιούργησε τη Μονάδα Βιοαερίου για Παραγωγή Ανανεώσιμης Πηγής Ενέργειας αποκλειστικά από τα υγρά απόβλητα & παραπροϊόντα της βιομηχανίας, μια επένδυση ύψους €6 εκατ.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εισηγμένης, πρόκειται για ένα πρωτοποριακό έργο υψηλής τεχνολογίας που αξιοποιεί ταυτόχρονα απόβλητα μεγάλης παροχής και υψηλού οργανικού φορτίου που προκύπτουν από την παραγωγή παγωτού, γαλακτοκομικών προϊόντων και ορού γάλακτος.
Η μονάδα έχει δυνατότητα αναερόβιας επεξεργασίας έως 3.000 κυβικά λυμάτων ανά ημέρα & έως 200 κυβικά ορού γάλακτος ανά ημέρα.
Τα αποτελέσματα είναι πολλαπλά. Το ρυπαντικό φορτίο που εξουδετερώνεται ισοδυναμεί με μια πόλη πληθυσμού 200.000 κατοίκων. Επιπλέον, το παραγόμενο βιοαέριο θα χρησιμοποιείται στη μονάδα συμπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας & θερμότητας, η ηλεκτρική ενέργεια θα διατίθεται στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, ενώ η παραγόμενη θερμότητα θα αξιοποιείται εντός των εγκαταστάσεων συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης φυσικού αερίου
Η μονάδα παράγει 500 κυβικά βιοαερίου ανά ώρα και η ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγεται καλύπτει τις ανάγκες 2.000 νοικοκυριών. Οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου θα μειώνονται κατά 350 τόνους, ενώ σημαντική θα είναι και η συμβολή της εγκατάστασης στην πανευρωπαϊκή προσπάθεια επίτευξης κλιματικά ουδέτερης & κυκλικής οικονομίας.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!