Με ανάπτυξη της τάξης του 21% «έτρεξε» το 2021 η Alfa Pastry (Αθανάσιος Δ. Κουκουτάρης Α.Ε.Β.Ε.» διατηρώντας την ηγετική της θέση στην αγορά κατεψυγμένης ζύμης του λιανικού εμπορίου.
Ο τζίρος της διαμορφώθηκε στα 44,08 εκατ. ευρώ, ενώ το μεικτό της κέρδος ανήλθε σε 17,38 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 17,5% σε σχέση με το 2020. Ακόμη τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν σε ποσοστό 66,6% από το 2020, στα 5 εκατ. ευρώ περίπου.
Ενίσχυση portfolio
Η εταιρεία εμπλούτισε την γκάμα της πέρυσι με μια νέα σειρά, τις «Χωριάτικες Τσαλακωτές», ενώ σημαντικό ορόσημο ήταν και το επαναλανσάρισμα της σειράς «Μίνι πιτάκια» που επανεμφανίστηκε στην αγορά με πλήρως ανανεωμένη εικόνα και κωδικολόγιο. Δημιουργήθηκαν 4 υποκατηγορίες:
- Κεφάτα
- Εκλεκτά
- Παραδοσιακά
- Τσαλακωτά Τριγωνάρια
με ένα σύνολο 16 κωδικών.
Δυναμική ήταν και η πορεία ανάπτυξης της τορτίγιας, κατηγορία στην οποία η Alfa μπήκε με προϊόντα ραφιού το 2020.
Στην κατηγορία HoReCa, ιδιαίτερα κατά τα μέσα του περασμένου καλοκαιριού, η εταιρεία πέτυχε αύξηση πωλήσεων σε σύγκριση με το 2020 και αναμένεται ανοδική πορεία και φέτος.
Πρόσθεσε ένα ακόμη υποκατάστημα
Τέλος στα υποκαταστήματα της εταιρείας προστέθηκε ένα νέο, στην περιοχή της Πάτρας.
Υποκαταστήματα alfa
- Κοζάνη, 1ο χλμ Κοζάνης-Αργίλου
- Κέρκυρα, «ΚΑΜΟΝΑ» Εθνική Οδός Αχιλλείου
- Ιωάννινα, Πασσαρώνος,
- Θεσσαλονίκη, Καλλιθέα
- Αττική, Αχαρνές
- Κρήτη, ΒΙΟΠΑ Φοινικιάς Ηρακλείου
- Πάτρα, Θέση Μαγούλα, Ρίο
Επενδύσεις
Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις, αυτές ανήλθαν πέρυσι σε 2 εκατ. ευρώ και αφορούσαν κυρίως σε καινοτόμο μηχανολογικό εξοπλισμό. Επίσης φέτος έχει ξεκινήσει η υλοποίηση του νέου επενδυτικού πλάνου της εταιρείας, συνολικής αξίας 5,5 εκατ. ευρώ, το οποίο αφορά σε επιπλέον επέκταση των γραμμών παραγωγής του εργοστασίου της Alfa στην Κοζάνη.
Αύξηση 44% στις εξαγωγές
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, Διονύση Κουκουτάρη, «η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας αυξήθηκε σημαντικά πέρυσι σε ποσοστό 44% και είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που στις αρχές του 2022, μετά από δύο χρόνια αναμονής λόγω της πανδημίας, πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες πωλήσεις των προϊόντων μας στη θυγατρική μας εταιρείας στην Αμερική».
Ενίσχυση προσωπικού – Απορρόφηση του κόστους
Επισημαίνεται δε από τη διοίκηση ότι σε μία τόσο δύσκολη χρονιά όπως ήταν το 2021 η εταιρεία αύξησε το προσωπικό της κατά 4% ενώ και το α’ τρίμηνο του 2022 παρά τις ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες που διαμορφώθηκαν με την κήρυξη του πολέμου στην Ουκρανία, η αύξηση αυτή έχει ήδη ανέλθει στο 4,5%.
Υπογραμμίζεται ακόμη ότι η Alfa απορροφά το μεγαλύτερο ποσοστό της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών, σε μία προσπάθεια να περιορίσει παράλληλα και τις συνέπειες που επιφέρει η τεράστια αυτή κρίση στο κόστος των προϊόντων της για τον τελικό καταναλωτή.
Οι προοπτικές για το 2022
Στόχος της διοίκησης για τη φετινή χρονιά είναι η διατήρηση της ηγετικής της θέσης στην αγορά και η περαιτέρω ανάπτυξή της, με την στρατηγική της να έχει τις εξής βασικές κατευθύνσεις:
- Δυναμική υποστήριξη, επένδυση και στρατηγική αντιμετώπιση του καναλιού HoReCa
- Ανάπτυξη της θυγατρικής Alfa Holdings US, η οποία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στα τέλη του 2021
- Εφαρμογή νέων επενδυτικών πλάνων σε μηχανολογικό εξοπλισμό με στόχο την επέκταση σε νέες κατηγορίες
- Συνεχής υποστήριξη των υφιστάμενων κατηγοριών