Η αναστολή λειτουργίας των εργοστασίων παραγωγής πρώτων υλών στην βιομηχανία (microchips, ημιαγωγοί, χαλκός) που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ηλεκτρονικών προϊόντων (mobiles, tablets, laptops κ.λπ.) ως απόρροια της εξάπλωσης της πανδημίας, επιβράδυνε τις πωλήσεις του Ομίλου AVE κατά το β' εξάμηνο του 2021.
Ψηφιακός μετασχηματισμός και e-commerce
Ειδικότερα στη χρήση 2021 επιταχύνθηκε σημαντικά ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Δημοσίου και των επιχειρήσεων που ξεκίνησε από την έναρξη της πανδημίας στις αρχές του 2020, ενώ παράλληλα διευρύνθηκε περαιτέρω η χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου από τους καταναλωτές, όχι μόνο κατά την διάρκεια της καραντίνας του πρώτου τριμήνου του 2021 αλλά και στη συνέχεια μετά τη χαλάρωση των μέτρων.
Συνεπεία αυτών ήταν η συνεχιζόμενη αύξηση στην ζήτηση τηλεπικοινωνιακών προϊόντων (laptops, tablets, αξεσουάρ κινητών και Η/Υ) και στο 2021, γεγονός το οποίο συνέβαλε στην άνοδο των πωλήσεων κατά 2,67% στον συγκεκριμένο εμπορικό τομέα του Ομίλου, απορροφώντας παράλληλα την υστέρηση των εσόδων κατά 15,8% της μητρικής εταιρείας από τον εμπορικό τομέα της διανομής videogames και κινηματογραφικών ταινιών.
Οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου άγγιξαν τα €143 εκατ. (+0,5% από το 2020) προερχόμενες κατά 87,3% από τον τομέα διανομής προϊόντων τηλεπικοινωνίας και τεχνολογίας, ενώ το μικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 16,44%, στα 16,17 εκατ. ευρώ. ωστόσο τα προ φόρων αποτελέσματα ήταν αρνητικά (-6,36 εκατ.) από κέρδη 5,53 εκατ. το 2020.
Αστάθεια στο διεθνές περιβάλλον
Αναφορικά με τις μελλοντικές προοπτικές επισημαίνεται ότι η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται σε εξαιρετική αστάθεια, καθώς από τη μια πλευρά συνεχίζεται η πολεμική εμπλοκή της Ρωσίας στην Ουκρανία, με άμεση επίπτωση στις τιμές της ενέργειας, κυρίως δε του φυσικού αερίου, και από την άλλη πλευρά έχει γίνει εμφανής η θέση των Κεντρικών Τραπεζών για ισχυρή αύξηση των επιτοκίων (στις ΗΠΑ), ή σταδιακή άνοδο αυτών (σε Ευρωπαϊκή Ένωση και Μεγάλη Βρετανία).
Σε αυτά πρέπει να προστεθεί η αβεβαιότητα ως προς την οριστική αντιμετώπιση της πανδημίας του Covid-19, καθώς επανεμφανίζονται περιπτώσεις ευρύτατων περιορισμών κίνησης (ιδίως περιοχή Σανγκάης – Κίνα), κάτι που αυξάνει σημαντικά την αβεβαιότητα, με σαφείς προεκτάσεις στις αγορές χρήματος και κεφαλαίου, στις εμπορικές συναλλαγές, στο ενεργειακό τοπίο, στις μεταφορές, στην κατανάλωση κτλ.
Ο πήχης για τον φετινό τζίρο
Υπό την προϋπόθεση ότι οι ανωτέρω σημαντικές εξελίξεις δεν θα έχουν περαιτέρω αρνητική κλιμάκωση, σημειώνεται ότι η συνεργασία του Ομίλου με τους μεγαλύτερους κατασκευαστές τηλεπικοινωνιακών προϊόντων όπως η Samsung και η Huawei -με τη συνεισφορά τους να ανέρχεται στο 58% του συνολικού τζίρου- σε συνδυασμό με τη συνεργασία με τις μεγαλύτερες εγχώριες αλυσίδες λιανικής πώλησης και τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας αποτελούν σημαντική παρακαταθήκη για την επίτευξη των εμπορικών στόχων και για το 2022, που κάνουν λόγο για διατήρηση των πωλήσεων στα επίπεδα του 2021. Αυτό το στηρίζει στις ακόλουθες εξελίξεις:
- Ανανέωση των κινητών τηλεφώνων της γκάμας Samsung συμβατά με την τεχνολογία 5G.
- Προσθήκη οθονών Η/Υ στην γκάμα προϊόντων της Samsung για πελάτες Β2Β.
- Είσοδος στην αγορά λευκών συσκευών με την υπογραφή συμβολαίου διανομής των προϊόντων του εργοστασίου TCL στην Ελλάδα.
- Συμμετοχή στη δράση του υπουργείου Παιδείας «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ» για την διάθεση 5.000 tablets μέσω vouchers σε εκπαιδευτικούς.
- Αυξημένη ζήτηση για αξεσουάρ και παρελκόμενων κινητών τηλεφώνων, tablets, laptops και Η/Υ, ως συνέπεια της αυξημένης χρήσης τους.
- Διεύρυνση της λειτουργίας ηλεκτρονικών καταστημάτων για λογαριασμό Samsung & Huawei και συνεργασία με market places (skroutz-shopflix).
- Επέκταση του δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε συνεργασία με την Blink & We Energy.
- Ανάπτυξη εφαρμογών ΙΟΤ σε συνεργασία με την Vodafone.
Retail & More
Θυμίζουμε ότι τον περασμένο Ιούλιο ο όμιλος μέσω της θυγατρικής του, Teleunicom, προέβη στην ίδρυση της Retail & More με ποσοστό συμμετοχής 25,51%. Η εν λόγω εταιρεία, το μετοχικό κεφάλαιο της οποίας ανέρχεται σε €500 χιλ., έχει βασική δραστηριότητα το χονδρικό εμπόριο προϊόντων ευρείας κατανάλωσης (συμπεριλαμβανομένων και τροφίμων). Επίσης, η νεοσύστατη εταιρεία έχει υπογράψει σύμβαση αποκλειστικής διανομής προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας Carrefour.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!