Σε ιστορικά υψηλά ανήλθε η απόδοση και η κερδοφορία της Π. Πετρόπουλος το 2021. Όπως ανέφερε κατά την πρόσφατη παρουσίαση των οικονομικών επιδόσεων του 2021 ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος, «ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας, παρά τις περίεργες συνθήκες που επικράτησαν στην αγορά, ξεπέρασε ακόμη και τις επιδόσεις του 2019». Πρόσθεσε, δε, ότι «είχαμε να αντιμετωπίσουμε σοβαρότατες ελλείψεις σε προϊόντα και πολύ μεγάλες αυξήσεις στο κόστος των προϊόντων μας, ωστόσο τις ξεπεράσαμε».
Επιβατικά
Πολύ καλές επιδόσεις σημείωσαν Jaguar και Land Rover, αλλά και Isuzu, παρά τις ελλείψεις που υπήρχαν στον εφοδιασμό. Αξιοσημείωτη ήταν και η πορεία των ηλεκτροκίνητων vans, Maxus, τα οποία πολύ γρήγορα κατάφεραν να κατακτήσουν μερίδιο αγοράς 14,2%.
AMD
Όπως ανέφερε ο κ. Αναγνωστόπουλος κατά την παρουσίαση των οικονομικών επιδόσεων του 2021, «βοήθησαν σημαντικά πέρυσι οι επιδοτήσεις που δόθηκαν σε αγροτικά μηχανήματα, κάτι που μας έφερε πρώτους σε μερίδιο αγοράς μετά από χρόνια».
Σημειώνεται ότι πέρυσι ο συγκεκριμένος τομέας έτρεξε με 27%, με το αγροδιατροφικό business unit (Landini-McCormick & Kubota) να αναπτύσσεται με 22% και αυξημένο μερίδιο αγοράς. Ισχυρή ανάπτυξη κατέγραψε και το business unit Παραγωγής Ενέργειας (Petrogen), το οποίο, με εμπειρία 57 ετών και ηγετική θέση στην αγορά, κατάφερε πέρυσι να επωφεληθεί από την ισχυρή ανάκαμψη του κατασκευαστικού τομέα και κυρίως τα νέα ξενοδοχειακά projects.
Για τη φετινή χρονιά ο κ. Αναγνωστόπουλος σημείωσε ότι «αποτελεί απειλή για το business unit του αγροδιατροφικού τομέα ο τερματισμός των σχεδίων βελτίωσης, ωστόσο δεν αποκλείεται να δοθούν και νέες επιδοτήσεις στο τέλος του 2022». Από την άλλη πλευρά, η Petrogen εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να αναπτύσσεται, σε συνάρτηση με την πορεία του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου.
Ατμομηχανή της κερδοφορίας της εταιρείας εξακολουθούν να είναι τα λιπαντικά της Shell.
Βαρέα οχήματα
Ιστορικά ρεκόρ εμφάνισαν οι πωλήσεις Scania και Isuzu Buses, με τον κ. Αναγνωστόπουλο να υπογραμμίζει ότι «πουλήσαμε αρκετά λεωφορεία και στην Κρήτη, μετά από αρκετά χρόνια». Η διοίκηση της Π. Πετρόπουλος στάθηκε ιδιαίτερα στον διαγωνισμό του ΟΑΣΑ για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων, στον οποίο κατεβαίνει με το brand της κινεζικής εταιρείας BYD.
Για τον διαγωνισμό αυτόν, τονίστηκε ότι βρίσκεται σε φάση που η επιτροπή αξιολογεί τις τεχνικές προδοιαγραφές, ενώ μέσα στις επόμενες 15-20 ημέρες αναμένεται να υπάρξει πιο σαφής εικόνα για την πορεία του, αφού γίνει η αξιολόγηση και των οικονομικών προσφορών. Σημειώθηκε ότι η Π. Πετρόπουλος συμμετέχει στις διαδικασίες για την προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων με range 120 χιλιομέτρων και 250 λεωφορείων με range 200 χιλιομέτρων.
Οι Κινέζοι
Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, η BYD είναι κινεζική εταιρεία που έχει ευρωπαϊκή παρουσία με έδρα στο Ρότερνταμ, ενώ ο μεγαλύτερος επενδυτής είναι ο Γουόρεν Μπάφετ. Είναι ο ισχυρότερος μέτοχος με συμμετοχή 9%-10%.
Ειδικότερα, αναφέρθηκε ότι έχει τη μεγαλύτερη παρουσία με διαφορά στην Ευρώπη -ξεπερνά και την Tesla-, με την ισχυρότερη παρουσία να καταγράφεται στην Αγγλία, όπου η BYD πρώτη εξέλιξε ηλεκτρικό λεωφορείο με καινοτόμα τεχνολογία σε μπαταρίες.
Επέκταση συνεργασίας
Η συνεργασία που, ήδη, έχει αναπτύξει η Π. Πετρόπουλος με την BYD θα επεκταθεί φέτος και σε άλλα οχήματα. Ήδη, η ελληνική εταιρεία έφερε φορτηγά και μέσα στο καλοκαίρι θα φέρει και vans. Εκτός από την Κίνα, η BYD διαθέτει γραμμή παραγωγής στην Ουγγαρία και δύο μικρότερες, σε Αγγλία και Γαλλία.
Οι προοπτικές για το 2022
Σχετικά με τις φετινές επιδόσεις, ο κ. Αναγνωστόπουλος ανέφερε ότι οι πωλήσεις α’ τριμήνου βρίσκονται στα περσινά επίπεδα, ενώ η κερδοφορία είναι χαμηλότερα, κάτι το οποίο απέδωσε σε εποχιακούς λόγους. Για τη φετινή χρονιά, «παρότι το εξωτερικό περιβάλλον παραμένει ασταθές και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι αυξήσεις στις τιμές συνεχίζονται, είμαστε αισιόδοξοι», σημείωσε ο κ. Αναγνωστόπουλος. Τα μέλη της διοίκησης στάθηκαν κυρίως στις νέες συνεργασίες της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση και στη δημιουργία ενός νέου innovation unit, με στόχο τη δημιουργία πρωτοποριακών τεχνολογικών λύσεων.
Για τον κλάδο των σκαφών, ο CEO της εταιρείας ανέφερε ότι η Π. Πετρόπουλος έχει παρουσία μέσω της Zodiac μόνο σε φουσκωτά και σε εξωλέμβιες μηχανές, ωστόσο δήλωσε ότι είναι ανοιχτή για επέκταση και σε μεγαλύτερα σκάφη, σε yachts και ιστιοπλοϊκά, εφόσον το δικαιολογούν οι συνθήκες και η ανάπτυξη στον τουριστικό τομέα.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!