Κατά τη διάρκεια του 2021 οι πληθωριστικές πιέσεις και η ενεργειακή κρίση επηρέασαν τη λειτουργία της Intertech καθώς, λόγω της μειωμένης προσφοράς από τα εργοστάσια των προμηθευτών, υπήρξαν σημαντικές χρονικές καθυστερήσεις στην παραλαβή εμπορευμάτων, ελλείψεις ειδών, αύξηση του κόστους παραγωγής και μεταφοράς.
Η εταιρεία αντιμετωπίζει τις ελλείψεις και τις αυξήσεις των τιμών με άμεσες κινήσεις προσαρμογής, εφαρμόζοντας με ευελιξία όποιες εναλλακτικές κρίνονται καταλληλότερες. Η μετακύλιση του αυξημένου κόστους στις τιμές πώλησης των εμπορευμάτων υλοποιείται σταδιακά και προσδιορίζεται από την ελαστικότητα της ζήτησης.
Παρά τη δυσμενή συγκυρία η εταιρεία βελτίωσε τα μεγέθη της πέρυσι. Ειδικότερα ο τζίρος της διαμορφώθηκε στα 22 εκατ. ευρώ (+17% από το 2020), το μικτό κέρδος
σε 4,19 εκατ. (+24%), τα EBITDA σε 913 εκατ. (+115%), ενώ η εισηγμένη εμφάνισε κέρδη προ φόρων 217 χιλ. ευρώ από ζημίες 240 χιλ. το 2020.
Καταναλωτικά προϊόντα
Οι πωλήσεις των καταναλωτικών ειδών παρουσίασαν σημαντική αύξηση κυρίως στο β’ εξάμηνο του έτους ενισχύοντας τον κύκλο εργασιών της εταιρείας. Η αύξηση σημειώθηκε κυρίως από τις τηλεοράσεις, το audio, τις μπαταρίες panasonic καθώς και τα κινητά τηλέφωνα απλής χρήσης.
Οι σημαντικές ελλείψεις διαθεσιμότητας προϊόντων κατά τη διάρκεια του 2021, κυρίως στην κατηγορία των ασύρματων τηλεφώνων, επηρέασαν αρνητικά το ύψος των πωλήσεων, το οποίο θα ήταν σημαντικά υψηλότερο εφόσον τα εργοστάσια παραγωγής διασφάλιζαν τις ζητούμενες ποσότητες. Με αύξηση του στοκ ασφαλείας της εταιρείας και προσεκτικό προγραμματισμό, εξασφαλίστηκε σχετικά ομαλή ροή των εμπορευμάτων στην αγορά.
Οι πωλήσεις φωτογραφικών μηχανών και βιντεοκαμερών κατέγραψαν άνοδο το τελευταίο τρίμηνο του έτους σε συνέχεια της άρσης των μέτρων για την πανδημία και της επιστροφής των επαγγελματιών φωτογράφων στην παροχή των υπηρεσιών.
Τηλεπικοινωνιακές λύσεις
Οι μεγάλες μεταβολές που σημειώθηκαν μέσα στο 2021 στην εμπορική παλέτα της κατηγορίας των τηλεπικοινωνιακών λύσεων, οδήγησαν στα πρώτα αποτελέσματα της σταδιακής μετάβασης από την Panasonic – η οποία θυμίζουμε ότι στο τέλος του 2022 σταματάει την παραγωγή τηλεφωνικών κέντρων - στις νέες διαθέσιμες λύσεις Yeastar και Alcatel Lucent Enterprise.
Το ύψος των πωλήσεων περιορίστηκε από το παγκόσμιο φαινόμενο της περιορισμένης διαθεσιμότητας προϊόντων από τους κατασκευαστές. Εντός του 2021 δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση προς το υφιστάμενο πανελλαδικό δίκτυο συνεργατών, με σκοπό τη γνωριμία των νέων λύσεων.
Printing & document management solutions
Η εταιρεία ανέλαβε και ολοκλήρωσε με επιτυχία έργα, μεταξύ άλλων, σε μεγάλους δήμους της Αττικής, στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.), σε μεγάλο τηλεοπτικό σταθμό, σε εταιρείες του φαρμακευτικού κλάδου κ.ά. Κατάφερε έτσι να σημειώσει ανοδική πορεία πωλήσεων με αύξηση της εγκατεστημένης βάσης μηχανών (MiF) και των συμβολαίων συντήρησης.
Παράλληλα, αναπτύσσοντας περαιτέρω το δίκτυό της με νέους εξειδικευμένους στο printing συνεργάτες. Αξιοσημείωτη είναι η εγκατάσταση των «έξυπνων» γραμματοθυρίδων (smart lockers) της RICOH σε έναν από τους μεγαλύτερους δήμους της Αττικής.
Business Solutions
Η εταιρεία συνέχισε την επέκταση των δραστηριοτήτων της στον τομέα της παροχής λύσεων ασφαλείας για τους ελεγχόμενους χώρους των λιμένων (ISPS). Πρόκειται για ένα τομέα που ήδη δραστηριοποιείται από το 2015 έχοντας ολοκληρώσει αντίστοιχα έργα στους λιμένες Πάτρας, Κέρκυρας, Ναυπλίου, Αβδήρων και Λήμνου.
Τα συστήματα τα οποία καλείται η εταιρεία να προμηθεύσει και να εγκαταστήσει αποτελούνται από υποσυστήματα καμερών επιτήρησης, συστημάτων ελέγχου πρόσβασης ατόμων και οχημάτων, καθώς και συστήματα ολοκληρωμένης διαχείρισης λειτουργιών λιμένα κάτω από ενιαία πλατφόρμα λογισμικού.
Επίσης, ολοκληρώθηκε η παράδοση υλικών σε ανειλημμένο έργο της Πολιτικής Αεροπορίας στο πλαίσιο της παραπάνω δραστηριότητας. Η σημαντική αύξηση των πωλήσεων για κάμερες που καλύπτουν ανάγκες τηλε-εκπαίδευσης και γενικότερα τις εξ’ αποστάσεως δραστηριότητες συνεχίστηκε για όλη τη διάρκεια της χρήσης 2021.
Επέκταση στα Βαλκάνια
Αναφορικά με τη φετινή χρονιά, η στρατηγική της εταιρείας στοχεύει στην περαιτέρω ενίσχυση της γκάμας των προϊόντων της και στη συνέχιση της ανάπτυξης σε νέες αγορές. Στοχεύει στην ενδυνάμωση των συνεργασιών που ήδη συντηρεί καθώς και στην επέκταση τους. Παράλληλα, εξετάζονται προτάσεις για επέκταση των δραστηριοτήτων της σε βαλκανικές χώρες.
Πυλώνες ανάπτυξης της εταιρείας θα αποτελέσουν η επέκταση των δικτύων διανομής, αλλά και η παροχή εξειδικευμένων και υψηλής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών.
Τα σχέδια για τον κλάδο καταναλωτικών ειδών
Στον κλάδο των καταναλωτικών ειδών η Ιντερτέκ συνεχίζει να επενδύει σε shop in shop χώρους στα μεγαλύτερα καταστήματα των εμπορικών συνεργατών μας με σκοπό τη βελτίωση του brand awareness της Panasonic και της προβολής των νέων τεχνολογιών των προϊόντων. Εντός του 2022 αναμένεται να ενισχυθούν οι πωλήσεις με την κυκλοφορία νέων μοντέλων σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες (τηλεόραση, κινητό τηλέφωνο 4G, επαγγελματικές κουρευτικές μηχανές, ακουστικά κτλ.)
Προβλήματα παραγωγής – Ανατιμήσεις
Ωστόσο, προβληματισμό δημιουργούν τα προβλήματα παραγωγής με συνέπεια τη μειωμένη διαθεσιμότητα και τα σοβαρά θέματα φορτώσεων τα οποία επιφέρουν πολύ χαμηλά αποθέματα ιδίως στη κατηγορία των ασυρμάτων τηλεφώνων και τηλεφωνικών κέντρων. Βελτίωση αναμένεται από το καλοκαίρι και μετά. Αντίστοιχη ανησυχία δημιουργείται από τις αυξήσεις των τιμών στους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών. Από αρχές Ιανουαρίου 2022 έχουν ήδη καταγραφεί αυξήσεις, ενώ αναμένονται και νέες ανατιμήσεις.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!