Δύο προτάσεις για τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης αλλά και του ΦΠΑ στα καύσιμα, κατέθεσε η διοίκηση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας με επιστολή προς τους υπουργούς Οικονομικών Χρήστο Σταικούρα και Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη.
Ο πρόεδρος του ΒΕΑ Παύλος Ραβάνης, επισημαίνει ότι «οι προτάσεις κινούνται σε δημοσιονομικά πλαίσια και μπορεί να ανταποκριθεί ο κρατικός προϋπολογισμός», τονίζοντας ότι είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση του κόστους των καυσίμων, καθώς μόνο η καταβολή επιδομάτων, δεν είναι αρκετή για την επιβίωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Οι δύο προτάσεις
Το Β.Ε.Α, ανταποκρινόμενο στις εκκλήσεις των μελών του, προχώρησε με βάση τις τιμές όπως αυτές διαμορφώνονται στην αγορά, στη διαμόρφωση συγκεκριμένων προτάσεων – σεναρίων για το πώς θα εξελίσσονταν οι τιμές μετά τις παρακάτω παρεμβάσεις:
- μείωσης του Φ.Π.Α. στα καύσιμα από 24% στο 13%, με τιμές διυλιστηρίου 0,8 €, 1,00 € και 1,30€, με τα έσοδα του Δημοσίου να διαμορφώνονται αντίστοιχα από 1,11 €/λίτρο σε 0,93 €/λίτρο, από 1,17 €/λίτρο σε 0,96 €/λίτρο και από 1,25€/λίτρο σε 1,01 €/λίτρο.
- μείωσης του Ε.Φ.Κ. από 0,7€/λίτρο στο 0,5 € / λίτρο με Φ.Π.Α 24% και 13%, με τα έσοδα του Δημοσίου να διαμορφώνονται αντίστοιχα από 1,08 €/λίτρο σε 0,83 €/λίτρο και 0,68 €/ λίτρο.
Στην επιστολή, παρατίθεται οι παρακάτω αναλυτικοί πίνακες, με στόχο την ελάφρυνση του οικονομικού κόστους με το οποίο επιβαρύνεται το καταναλωτικό κοινό και οι επιχειρήσεις, στο πλαίσιο προώθησης πολιτικών άμβλυνσης των επιπτώσεων από την Ουκρανική κρίση και δη, στις τιμές των καυσίμων.
Α. ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΕΙΩΣΗΣ ΦΠΑ
|
Σενάριο 1: τιμή διυλιστηρίου 0,8 |
Σενάριο 2: τιμή διυλιστηρίου 1 |
Σενάριο 3: τιμή διυλιστηρίου 1,3 |
|||
|
Ισχύον |
Πρόταση ΦΠΑ 13% |
Ισχύον |
Πρόταση ΦΠΑ 13% |
Ισχύον |
Πρόταση ΦΠΑ 13% |
Τιμή Αντλίας |
2,052 |
1,870 |
2,327 |
2,121 |
2,740 |
2,497 |
ΦΠΑ |
0,397 |
0,215 |
0,450 |
0,244 |
0,530 |
0,287 |
Τιμή Αντλίας προ ΦΠΑ |
1,655 |
1,655 |
1,877 |
1,877 |
2,210 |
2,210 |
Κέρδος Πρατηρίου |
0,138 |
0,138 |
0,156 |
0,156 |
0,184 |
0,184 |
Τέλος ΡΑΕ |
0,0002 |
0,0002 |
0,0002 |
0,0002 |
0,0002 |
0,0002 |
Εισφορά Ειδικού Λογαριασμού Πετρελαιοειδών |
1,0% |
0,009678 |
1,2% |
0,012098 |
1,6% |
0,015727 |
ΔΕΤΕ |
0,8% |
0,007513 |
0,9% |
0,008514 |
1,0% |
0,010017 |
ΕΦΚ |
0,7 |
0,7 |
0,7 |
0,7 |
0,7 |
0,7 |
Τιμή Διυλιστηρίου |
0,8 |
0,8 |
1 |
1 |
1,3 |
1,3 |
|
|
|
|
|
|
|
Έσοδα Δημοσίου |
1,114 |
0,932 |
1,171 |
0,965 |
1,256 |
1,013 |
Β. ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΕΙΩΣΗΣ ΕΦΚ
|
Σενάριο 1: τιμή διυλιστηρίου 0,7 |
||
|
Ισχύον |
Πρόταση ΦΠΑ 24% & ΕΦΚ 0,5 |
Πρόταση ΦΠΑ 13% & ΕΦΚ 0,5 |
Τιμή Αντλίας |
1,915 |
1,643 |
1,497 |
ΦΠΑ |
0,371 |
0,318 |
0,172 |
Τιμή Αντλίας προ ΦΠΑ |
1,544 |
1,325 |
1,325 |
Κέρδος Πρατηρίου |
0,128 |
0,110 |
0,110 |
Τέλος ΡΑΕ |
0,0002 |
0,0002 |
0,0002 |
Εισφορά Ειδικού Λογαριασμού |
0,8% |
0,8% |
0,008468 |
ΔΕΤΕ |
0,7% |
0,6% |
0,00601 |
ΕΦΚ |
0,7 |
0,5 |
0,5 |
Τιμή Διυλιστηρίου |
0,7 |
0,7 |
0,7 |
|
|
|
|
Έσοδα Δημοσίου |
1,086 |
0,832 |
0,687 |
Το Β.Ε.Α προτείνει παρεμβάσεις που ήδη εφαρμόζονται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και στην Κύπρο, όπου ομόφωνα ψηφίστηκε η μείωση του φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, για το διάστημα 8/3-1/6/2022 και δεδομένου ότι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στα καύσιμα είναι δυσανάλογα αυξημένος σε σχέση με τις οικονομικές δυνατότητες του Έλληνα καταναλωτή, ζητά να υιοθετήσει η Κυβέρνηση μια από τις προτάσεις του.
Μάλιστα το Β.Ε.Α επιμένει, ότι η μείωση της τιμής των καυσίμων θα αύξανε την κατανάλωση, θα βοηθούσε στην αντιμετώπιση των ισχυρών πληθωριστικών πιέσεων και θα περιόριζε τις τυχόν απώλειες εσόδων που θα προέκυπταν από την οποιαδήποτε μείωση των φόρων.
«Θεωρούμε ότι, πρέπει να συστρατευθούμε όλοι, Κυβέρνηση, φορείς εκπροσώπησης επιχειρήσεων και επιχειρήσεις, προκειμένου να μπορέσουμε να κρατήσουμε ζωντανό τον παραγωγικό ιστό της χώρας στην κρίσιμη και ακραία φάση που περνάμε αυτή τη στιγμή», επισημαίνει ο κ. Π. Ραβάνης, ζητώντας διάλογο και ανταλλαγή απόψεων με το οικονομικό επιτελείο.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!