Σε μικρές ανατιμήσεις της τάξης του 4% προχώρησε στις αρχές του 2022 η Λουξ προκειμένου να καλύψει μέρος των αυξήσεων που έχει υποστεί η εταιρεία στο λειτουργικό της κόστος από ενέργεια και πρώτες ύλες. Σύμφωνα με τη διοίκηση, παρακολουθεί τις εξελίξεις οι οποίες θα κρίνουν τις επόμενες κινήσεις της.
«Η άμυνά μας είναι η κατανάλωση του αναψυκτικού στο σπίτι, καθώς εκεί γίνεται το 70% του τζίρου της εταιρείας», λέει στην «Η» ο αντιπρόεδρος της αχαϊκής βιομηχανίας αναψυκτικών, Πλάτων Μαρλαφέκας, και προσθέτει: «Εμείς επικεντρωνόμαστε στην οικογένεια, οπότε περισσότερο στα σούπερ μάρκετ όπου κατά βάση γίνεται η κατανάλωση. Στο κανάλι του HoReCa, το οποίο αποτελεί το υπόλοιπο 30% της αγοράς, εμείς μπαίνουμε σε κάποια ξενοδοχεία, κυρίως στα mini bars, καθώς και σε ορισμένα εστιατόρια. Το HoReCa όμως έχει παραπάνω κόστη για εμάς και αρκετές φορές θα πρέπει να χρηματοδοτήσεις την αγορά σε διάφορα σημεία πώλησης».
Περιορισμένα τα οφέλη από την αύξηση του τουρισμού
Σχετικά με την επίδραση που μπορεί να έχει η προσδοκώμενη αύξηση της τουριστικής κίνησης στη χώρα μας στα επίπεδα προ πανδημίας, ο κ. Μαρλαφέκας τονίζει με έμφαση ότι «οι περισσότερες ελληνικές εταιρείες δεν πουλάνε στον τομέα του τουρισμού, δεν έχουμε φθηνό προϊόν για το all inclusive. Εμείς πουλάμε κυρίως εκτός ξενοδοχείων, ό,τι καταναλώνουν δηλαδή οι τουρίστες στην ελεύθερη αγορά». Για παράδειγμα, στο κομμάτι του airbnb ο κόσμος βγαίνει στην αγορά να αγοράσει προϊόντα, θέλει να δοκιμάσει ελληνικά προϊόντα».
Στο 10% ο τζίρος από το εξωτερικό
Οι εξαγωγές πηγαίνουν πολύ καλά για την εταιρεία, αφού «τρέχουν» με έναν ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 30%, με τις πωλήσεις στο εξωτερικό να αγγίζουν πλέον το 10% του συνολικού τζίρου της Λουξ.
Επενδύσεις
Αναφορικά με τις επενδύσεις, ο κ. Μαρλαφέκας υπογραμμίζει ότι «εδώ και δύο εβδομάδες υλοποιούμε ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων εγκαταστάσεων. Εγκαθιστούμε νέα μηχανήματα με στόχο να αυξήσουμε 20%-25% την παραγωγή μας. Παράλληλα εξετάζουμε τη δυνατότητα υπαγωγής επενδυτικών σχεδίων στον νέο Αναπτυξιακό και το Ταμείο Ανάκαμψης».
Παραδέχτηκε ότι ο νέος Αναπτυξιακός δίνει κίνητρα και βάζει deadlines στις Υπηρεσίες, ωστόσο «το ζητούμενο όμως είναι να έχουν και οι εταιρείες αποθεματικά για να βάλουν και δικά τους χρήματα. Εμείς ως Λουξ, όπως κινούνται οι ενεργειακές τιμές, εκτιμάμε ότι τα μισά μας κέρδη, περίπου 1,2 εκατ. ευρώ, θα φύγουν στην ενέργεια, χρήματα τα οποία σε διαφορετική περίπτωση θα κατευθύνονταν σε κάποια επένδυση».
Κατέληξε, δε, σημειώνοντας πως «αν δεν υπάρχει ένα ισχυρό χρηματοδοτικό σύστημα να σε στηρίξει, δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν μεγάλες επενδύσεις».
Νέα προϊόντα και είσοδος στο νερό
Αναφορικά με το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Λουξ, οι νέες προσθήκες αφορούν στη Λουξ Free, τα τσάγια των 500 ml και κάποιες νέες γεύσεις στο Tetra Pak. Σε ό,τι αφορά στην εξαγορά πλειοψηφικού ποσοστού στη Δίρφυς που προχώρησε πέρυσι, ο κ. Μαρλαφέκας ανέφερε ότι «η Λουξ έκανε μία κίνηση στρατηγικής σημασίας για να έχουμε ένα νερό δικών μας συμφερόντων στο δίκτυό μας και να μην κάνουμε μόνο εμπόριο. Θέλω να πιστεύω ότι ο συγκεκριμένος τομέας έχει πολύ καλές προοπτικές και με τη βοήθεια τη δική μας να πάει ακόμα καλύτερα το brand Δίρφυς. Στόχος μας σε πρώτη φάση είναι το νερό να μπει στα περίπου 6.000 ψυγεία που διαθέτουμε σε όλη την Ελλάδα. Δεν πετάμε στα σύννεφα. Θα κινηθούμε βήμα-βήμα».
Ελλειψη χρόνου παραγωγής
Τέλος, αναφορικά με πιθανή είσοδο και στον πολλά υποσχόμενο τομέα των canned cocktails, ο κ. Μαρλαφέκας σημείωσε ότι δεν έχει μπει επειδή δεν έχει καθόλου χρόνο παραγωγής: «Τα εργοστάσια δουλεύουν τρίβαρδα για έξι ημέρες, αν και λόγω του κορωνοϊού δεν καταφέραμε ποτέ να δουλέψουμε τρεις βάρδιες».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!