Από τα τέλη του 2021 έχει αρχίσει να χτυπάει τις περισσότερες εταιρείες η νέα «κοστολογική καταιγίδα», επισημαίνει στην «Ημερησία» πηγή της Agrino, υπογραμμίζοντας ότι «η εταιρεία πέρασε κάποιες χαμηλές μονοψήφιες ανατιμήσεις, επιλέγοντας να απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων στο λειτουργικό της κόστος».
Παραδέχτηκε ωστόσο ότι «είναι κάτι που επηρεάζει το EBITDA και την τελική γραμμή του ισολογισμού».
Πάντως η ελληνική βιομηχανία έχει καταφέρει να διατηρήσει τους τζίρους-ρεκόρ που κατέγραψε το 2020, χάρη στην εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων που σημειώθηκε λόγω της κίνησης αποθεματοποίησης από τους καταναλωτές με το που ξέσπασε και στη χώρα μας η πανδημία Covid-19.
Δεν επηρεάζεται η κατανάλωση σε ρύζι και ρυζογκοφρέτες
Αναφορικά με την κατανάλωση στο τρέχον έτος, η ίδια πηγή ανέφερε ότι «στο πρώτο δίμηνο δεν παρουσιάστηκε κάποια ιδιαίτερη διαφοροποίηση στην κατανάλωση, τουλάχιστον στην κατηγορία των προϊόντων που έχουμε στο δικό μας χαρτοφυλάκιο, μιας και πρόκειται για είδος πρώτης ανάγκης». Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, «με ένα κιλό ρύζι τρώνε 10 άτομα».
Ακόμη και οι ρυζογκοφρέτες -οι οποίες βρίσκονται σε όλες τις αλυσίδες retail, αλλά και στη μικρή λιανική- συνέχισαν την ανοδική τους πορεία, «αφού ικανοποιούν το λεγόμενο healthy snacking». Σημειώνεται ότι στην κατηγορία των ρυζογκοφρετών το μερίδιο αγοράς της Agrino υπερβαίνει το 40%. Σήμερα, στο συγκεκριμένο portfolio υπάρχουν 9 αλμυρές και 5 γλυκιές γεύσεις, με την εταιρεία να βρίσκεται σε συνεχείς δοκιμές για επέκταση της γκάμας.
Εκτός Ελλάδας το 15% του τζίρου
Η εταιρεία, παράλληλα, προσπαθεί να ενισχύσει την παρουσία της στο εξωτερικό, καθώς η ελληνική αγορά -τουλάχιστον με βάση την πορεία της πριν από την πανδημία- είχε δείξει πως έχει «ταβανιάσει».
Εκτός Ελλάδας, λοιπόν, η εταιρεία έχει καταφέρει να πραγματοποιεί περίπου το 15% των συνολικών της πωλήσεων και θέλει να επεκτείνει την παρουσία της στις διεθνείς αγορές, καθώς, όπως τονίζεται από στέλεχος της Agrino, «δεν μπορούμε να τρώμε άλλο από τις... σάρκες μας. Είμαστε μια αγορά 10 εκατομμυρίων. Πρέπει να απευθυνθούμε και στις διεθνείς αγορές, δηλαδή σε εκατοντάδες εκατομμύρια καταναλωτές».
Ζήτηση για καινοτόμα προϊόντα
Αναφορικά με τα προϊόντα της εταιρείας που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση στο εξωτερικό, όπως υπογραμμίστηκε, αυτά είναι «τα καινοτόμα. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν, δηλαδή, οι ρυζογκοφρέτες και τα ριζότα, όχι τα απλά ρύζια, τα οποία δεν τα γνωρίζουν οι περισσότεροι ξένοι καταναλωτές. Το τμήμα έρευνας & ανάπτυξης της εταιρείας μας δουλεύει συνεχώς, προκειμένου να βγάζει καινοτόμα προϊόντα στην αγορά».
Αξίζει να αναφερθεί ότι στο περίπτερο της εταιρείας στη Food Expo 2022 έγινε εκτεταμένη παρουσίαση συσκευασιών για διάφορα προϊόντα της Agrino, όπως π.χ. risotto, ρυζογκοφρέτες κ.ά., οι οποίες προορίζονται για εξαγωγές (με ξένες ετικέτες).
Επενδύσεις
Τέλος, στο μέτωπο των επενδύσεων, πρόσφατα εγκρίθηκε η υπαγωγή στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου επενδυτικού σχεδίου της Agrino. Η νέα επένδυση αφορά στην επέκταση της δυναμικότητας της μονάδας παραγωγής ρυζογκοφρετών, στη ΒΙ.ΠΕ.Θ. του Δήμου Δέλτα του Νομού Θεσσαλονίκης, συνολικού κόστους €1,888 εκατ. Παράλληλα, η εταιρεία υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα €12 εκατ., το οποίο έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης τα τέλη του 2023.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!