Απώλειες που άγγιξαν το 20% προκάλεσε στον τζίρο του 2020 η πανδημία του κορονοϊού για την Bright Special Lighting, η οποία είχε ξεκινήσει την περυσινή χρονιά με σημαντικά projects μπροστά της. «Δυστυχώς όμως», όπως αναφέρει στην imerisia.gr ο αντιπρόεδρος της ελληνικής εταιρείας, Νίκος Βασιλείου, «τα δύο lockdowns στη χώρα μας περιόρισαν δραματικά τις δραστηριότητες της λιανικής, τις οποίες δεν μπόρεσαν να αντισταθμίσουν κάποια άλλα projects που υλοποιήσαμε σε άλλους τομείς, αλλά και στο εξωτερικό».
Ο έμπειρος επιχειρηματίας παραδέχτηκε ότι συνεχίστηκαν οι επενδύσεις ακόμη και μέσα στην πανδημία σε ορισμένους τομείς, όπως είναι π.χ. οι κατασκευές, το real estate και τα logistics, ενώ και στο ξενοδοχειακό κομμάτι υπήρξε μία κινητικότητα, καθώς ο κλάδος διαβλέπει σημαντική ανάπτυξη μετά το πέρας της πανδημίας.
Εξοικονόμηση ενέργειας στα δημόσια κτίρια
Ωστόσο, εκεί που πιστεύει ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης είναι στις δημόσιες επενδύσεις και κυρίως στην εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια του δημόσιου τομέα, κάτι που ξεκίνησε πριν από...15 χρόνια επί υπουργείας Δημήτρη Σιούφα (στο Ανάπτυξης) αλλά με την πάροδο του χρόνου ατόνησε.
Ο κ. Βασιλείου εκτιμά ότι πρέπει να γίνουν μεγάλα έργα ΣΔΙΤ σε δημόσια κτίρια όπως είναι νοσοκομεία, δημόσιες υπηρεσίες, αστυνομικά τμήματα κ.ά., ώστε ούτε το κράτος να επιβαρύνεται με μεγάλο ύψος επενδύσεων, αλλά και οι ιδιώτες επενδυτές να έχουν κίνητρα προκειμένου να προχωρήσουν τα projects και να αποκομίσουν και αυτοί κέρδη, μέσω και της συντήρησης των κτιρίων αυτών. Απαιτείται ωστόσο ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο.
Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων
Πρόσφατα ολοκληρώθηκε το Μουσείο των Ολυμπιακών Αγώνων στο Golden Hall στο Μαρούσι, όπου η Bright ανέλαβε αποκλειστικά τον φωτισμό, ενώ πολύ καλά εξελίσσεται και η συμμετοχή της εταιρείας σε μεγάλα έργα που πραγματοποιεί η Dimand.
Γενικότερα, υπάρχουν αρκετά σημαντικά projects που βρίσκονται σε εξέλιξη ή θα προκηρυχθούν σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα σε Ελλάδα (Metro Θεσσαλονίκης & Αθήνας, ξενοδοχεία, γραφεία κ.ά.), και στο εξωτερικό (π.χ. ΗΠΑ, Κατάρ, Σαουδική Αραβία κλπ), τα οποία διεκδικεί και η Bright.
Εκτός όμως από κάποιους παραδοσιακά ισχυρούς ξένους παίκτες, όπως είναι η Phlips, η Osram κ.ά. και ισχυρές αλυσίδες ηλεκτρολογικού υλικού και φωτισμού, όπως η Καυκάς, η Bright έχει να ανταγωνιστεί μικροεπιχειρήσεις του κλάδου και πολλά φθηνότερα... κινεζικά προϊόντα.
Ακολουθεί τις τάσεις
Η Bright παρακολουθεί τις διεθνείς τάσεις, μία εκ των οποίων είναι η ευαισθητοποίηση του κόσμου, εν μέσω της πανδημίας, για προϊόντα με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Για το λόγο αυτό, όπως αναφέρει ο κ. Βασιλείου, «όλα μας τα νέα προϊόντα έχουν smart technology, ενώ δίνουμε έμφαση στα ανακυκλώσιμα υλικά. Αξίζει να αναφέρω ότι έχουμε πιστοποιηθεί με ένα νέο ISO, το eco design, καθώς σχεδιάζουμε προϊόντα με οικολογικά και ανακυκλώσιμα υλικά».
Συμμετοχή σε μεγάλα projects
Μερικά από τα μεγάλα έργα που έχει ολοκληρώσει στο φωτισμό η Bright στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό, είναι τα εξής:
- Συγκρότημα γραφείων στη Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
- Σταθμός Metro “Jedahh-Mecca”, Σαουδική Αραβία (Haramain High Speed Railway Stations)
- University Loughborough, Ηνωμένο Βασίλειο
- Κεντρικά γραφεία Παπαστράτος
- Κεντρικά γραφεία Coca-Cola 3E
- Κεντρικά γραφεία και καταστήματα Optima Bank
- Ξενοδοχείο Nana Princess, Χερσόνησος, Κρήτη
- Ξενοδοχείο Electra Palace, Θεσσαλονίκη
- Σταθμοί Metro Αθήνας (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Ελληνικό κ.α.)
«Πάγωσαν» τα σχέδια στις ΗΠΑ
Σε ό,τι αφορά τις διεθνείς αγορές, η Bright δίνει ιδιαίτερο βάρος στις ΗΠΑ και τις αραβικές χώρες. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την αμερικανική αγορά, εξακολουθεί να βρίσκεται στις σκέψεις της διοίκησης η παραγωγική επέκταση, με τη δημιουργία εργοστασίου κατασκευής φωτιστικών, σχέδια ωστόσο τα οποία «πάγωσαν» με την... έλευση του κορονοϊού.
Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Σαουδική Αραβία και το Κατάρ, η ελληνική εταιρεία έχει ήδη κάνει αισθητή την παρουσία της, ενώ σημαντικές προοπτικές έχουν ακόμη στην αφρικανική ήπειρο, η Αίγυπτος και η Νιγηρία.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!