Ακόμη 49 καταστήματα πρόσθεσε το 2021 στο δίκτυό της η ΑΒ Βασιλόπουλος, κλείνοντας τη χρονιά στα 592, ενώ τα σημεία παραλαβής (pick up points) έφθασαν τα 70, με την προσθήκη ακόμη ενός το προηγούμενο έτος.
Σύμφωνα με την Ahold Delhaize, η θυγατρική της ΑΒ κάνει τα πρώτα της βήματα για να γίνει ένας πιο ευέλικτος οργανισμός, ιδρύοντας τις πρώτες ομάδες «Agile». Ενώ όλα τα μεγάλα τοπικά brands της Ahold Delhaize αντιμετωπίζουν το μέλλον της εργασίας στα μακροπρόθεσμα σχέδιά τους, αυτά βρίσκονται σε διαφορετικά επίπεδα ανάπτυξης, επειδή κάθε χώρα και αγορά έχει τις δικές της ευκαιρίες και προκλήσεις.
Ο όμιλος δημιούργησε μια εργαλειοθήκη την περσινή χρονιά, για να βοηθήσει τα brands να προσδιορίσουν αποτελεσματικά κρίσιμους ρόλους, δυνατότητες και κενά για το μέλλον. Εκτιμάται ότι η χρήση αυτής της εργαλειοθήκης θα τους δώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Νεα υπηρεσία
Η ΑΒ λάνσαρε μια νέα υπηρεσία: «Ο εξατομικευμένος διαιτολόγος σας είναι εδώ για εσάς», στο πλαίσιο του Health & Wellness Hub, παρέχοντας εξατομικευμένα προγράμματα γευμάτων με βάση τη μεσογειακή διατροφή και διατροφικές συμβουλές για τους πελάτες της.
Οι τελευταίοι μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα για τα προγράμματα γευμάτων τους με ένα κλικ μέσα από το AB E-shop και ανταμείβονται για τις υγιεινές επιλογές τους με κουπόνια AB Plus.
Επίσης, η ΑΒ και η Mega Image δοκιμάζουν πιλοτικά τις γρήγορες παραδόσεις (fast delivery).
Ομάδα για την καλλιέργεια ταλέντων
Η ελληνική αλυσίδα εγκαινίασε τον όμιλο Νέων ΑΒ, ο οποίος έχει ήδη περίπου 200 μέλη. Αυτή η ομάδα στοχεύει στη δημιουργία ενός δικτύου για νέους συνεργάτες, προκειμένου:
- Να ενθαρρύνει τη δέσμευση και την ενδυνάμωση.
- Να δημιουργήσει φρέσκες ιδέες και καινοτομίες.
- Να ενισχύσει τη διαφορετικότητα και την ενσωμάτωση.
- Να υποστηρίξει την ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων και νοοτροπιών.
- Να δώσει τη δυνατότητα στα μέλη να συνεργαστούν με την ηγεσία.
Στόχος είναι αυτή η ομάδα να γίνει μαγνήτης για την πρόσληψη νέων ταλέντων.
Εφαρμογή best practices
Η ΑΒ εφάρμοσε το σύστημα «dry misting» της Albert Heijn (best practice για τον όμιλο), προκειμένου να διατηρεί φρέσκα τα προϊόντα στα καταστήματά της.
Αυτοματοποιημένο σύστημα για την αναπλήρωση αποθεμάτων
Συνεργαζόμενες για να κρατήσουν τα ράφια γεμάτα, ομάδες από τις εταιρείες του ομίλου σε Ελλάδα, Σερβία και Ρουμανία εργάστηκαν για να αναπτύξουν ένα νέο αυτοματοποιημένο σύστημα για την αναπλήρωση των αποθεμάτων στα καταστήματά τους.
Για τον σκοπό αυτό, οι store managers χρησιμοποίησαν αλγορίθμους, που προβλέπουν τι χρειάζεται το κατάστημα, με βάση τις πωλήσεις, στέλνοντας παραγγελίες απευθείας στα κέντρα διανομής. Το συγκεκριμένο σύστημα εφαρμόστηκε σε 1.700 καταστήματα πέρυσι.
«Λιγότερος χρόνος, που απαιτείται για την παραγγελία, σημαίνει περισσότερος χρόνος για την εξυπηρέτηση των πελατών μας. Στο τέλος, αυτό είναι που έχει μεγαλύτερη σημασία», ανέφερε ο Φώτης Κούτρας, Forecasting & Replenishment Director της ΑΒ.
Επενδύσεις σε νέες υβριδικές ποικιλίες
Οι παραγωγοί λαχανικών για λογαριασμό των brands της Ahold Delhaize επενδύουν σε νέες υβριδικές ποικιλίες (π.χ. ντομάτες και αγγούρια) και σε νέες ποικιλίες φυλλωδών λαχανικών, που μπορούν να αντέξουν ακραίες θερμοκρασίες ή ασθένειες και, σε ορισμένες περιπτώσεις, να μεταφέρουν τις περιοχές παραγωγής τους σε μεγαλύτερα υψόμετρα για να αποφύγουν τις υψηλές θερμοκρασίες.
Για παράδειγμα, παραγωγοί φρούτων για λογαριασμό της ΑΒ (π.χ. παραγωγοί κερασιών και μήλων στη Β. Ελλάδα) χρησιμοποιούν δίχτυα ως προστασία από το χαλάζι.
Φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Τέλος, η θυγατρική της Ahold Delhaize στην Ελλάδα εγκατέστησε περισσότερους από 350 σταθμούς φόρτισης στα καταστήματά της, ώστε οι πελάτες να μπορούν να φορτίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητά τους, ενώ κάνουν τα ψώνια τους.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!