Στην τελική ευθεία είναι η επέκταση του λιμένος Θεσσαλονίκης μετά και την κατάθεση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για την κατασκευή και λειτουργία διαύλου προσέγγισης και περιοχής ελιγμών πλοίων στο πλαίσιο της επέκτασης του 6ου Προβλήτα Θεσσαλονίκης, η διαβούλευση της οποίας θα διαρκέσει μέχρι τις 27 Απριλίου 2022.
Η κατασκευή του έργου αναμένεται να επιφέρει θετικές κοινωνικο-οικονομικές επιδράσεις βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα όχι μόνο στην άμεση, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή ανάπτυξής του.
Ειδικότερα τα αναμενόμενα οφέλη από την υλοποίηση του εξεταζόμενου έργου σχετίζονται άμεσα, όπως και η σκοπιμότητά του, με το έργο της επέκτασης του 6ου Προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης, είναι:
- Δυνατότητα προσέγγισης στον 6ο Προβλήτα, μετά από την ολοκλήρωση της επέκτασής του, πλοίων μεγαλύτερης χωρητικότητας και κατ’ επέκταση μεγαλύτερων διαστάσεων από τα πλοία που φιλοξενούνται αυτή τη στιγμή το λιμάνι Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα την αύξηση της δυνατότητας φορτοεκφορτωτικών εργασιών του προβλήτα.
- Βελτίωση των υποδομών και αύξηση των εργασιών του Λιμένα.
- Ενίσχυση των παραγωγικών τομέων και στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, της Βόρειας Ελλάδας και της χώρας.
- Επέκταση της ζώνης επιρροής του Λιμένα αλλά και της πόλης της Θεσσαλονίκης στα Βαλκάνια
Ο Λιμένας Θεσσαλονίκης είναι ύψιστης στρατηγικής σημασίας λιμένας. Αποτελεί ένα βασικό πυλώνα ανάπτυξης ως πύλη εισόδου και εξόδου των εμπορικών ροών των χωρών της νότιας Βαλκανικής και ως συγκοινωνιακός κόμβος από και προς τη χώρα. Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ελληνικά λιμάνια.
Η χερσαία ζώνη του λιμένα καλύπτει συνολική έκταση 1,550,000 m2, και καλύπτει μήκος 3,500 m. Το σύνολο των κρηπιδωμάτων είναι 6.150 m, διαθέτει 6 προβλήτες, κτίρια διοίκησης και κτίρια γραφείων που σχετίζονται με τις λειτουργίες του λιμένα, αποθήκες, υπόστεγα, ειδικό εξοπλισμό και άλλες εγκαταστάσεις.
Αποτελεί το σημαντικότερο λιμάνι της βόρειας Ελλάδας και ένα από τα πιο σημαντικά λιμάνια της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η γεωγραφική θέση του λιμένα και οι εξαιρετικές οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις το καθιστούν το μεγαλύτερο λιμάνι διαμετακόμισης στη χώρα και εξυπηρετεί τις ανάγκες περίπου δεκαπέντε εκατομμυρίων κατοίκων της διεθνούς ενδοχώρας του.
Ο υφιστάμενος 6ος Προβλήτας του Λιμένα Θεσσαλονίκης, είναι ο μεγαλύτερος και δυτικότερος προβλήτας του Λιμένα και εξυπηρετεί τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Η προβλεπόμενή επέκτασή του 6ου Προβλήτα προς νότο έχει ως στόχο την αύξηση της χωρητικότητας του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί και τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Αναλυτικότερα, με την κατασκευή του έργου θα δημιουργηθεί ο αναγκαίος πρόσθετος χώρος που απαιτείται για την κάλυψη των διαρκώς αυξανόμενων λειτουργικών αναγκών του Λιμένα.
Το δυτικό τμήμα του προβλήτα θα χρησιμεύει για την επέκταση του υφιστάμενου σταθμού εμπορευματοκιβωτίων ενώ το ανατολικό τμήμα για την επέκταση του χώρου εξυπηρέτησης βαρέων φορτίων.
Η επέκταση των κρηπιδωμάτων σε μεγαλύτερο βάθος καθιστά δυνατή την εξυπηρέτηση μεγαλύτερου πλοίου μέχρι και τέταρτης γενιάς (Past Panamax) και αυξάνει τη δυνατότητα φορτοεκφορτωτικών εργασιών τόσο σε εμπορευματοκιβώτια όσο και σε βαριά χύδην φορτία.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!