Στα επίπεδα των 60 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις για την εταιρεία Paliria το 2021, σημειώνοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2020, παρότι είχε να αντιμετωπίσει και σημαντικά προβλήματα, π.χ. μεταφορικά, αύξηση τιμών σε ενέργεια και πρώτες ύλες κλπ.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το 85% του τζίρου πραγματοποιείται εκτός Ελλάδας. Η πιο δυνατή αγορά για την ηγέτιδα δύναμη στα ντολμαδάκια -η οποία εξάγει σε 35 χώρες- είναι η αμερικάνικη, καθώς εκείνη κάνει σχεδόν το ένα τρίτο του συνολικού τζίρου για τον όμιλο.
Μερίδιο 7% για τα... Πιατάκια
Στην τελευταία έκθεση, Horeca 2022, η εταιρεία παρουσίασε όλη την γκάμα των προϊόντων της. Μεταξύ άλλων, ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην καινοτομία της εταιρείας, το έτοιμο πιάτο (Πιατάκια).
Στέλεχος της εταιρείας ανέφερε στην «Ημερησία» ότι «επειδή η κονσέρβα ήταν ενοχοποιημένη για πολλά χρόνια, βγάλαμε αυτή τη συσκευασία η οποία μπορεί να έχει μικρότερο χρόνο ζωής (18 μήνες έναντι 36 μηνών που είναι στις κονσέρβες) καθώς η θερμική επεξεργασία δεν γίνεται σε τόσο υψηλούς βαθμούς, ωστόσο είναι κάτι διαχειρίσιμο. Αυτά τα προϊόντα άνοιξαν την κατηγορία των προϊόντων, τα οποία αρκετοί καταναλωτές δεν αγόραζαν επειδή βρίσκονταν σε κονσέρβα».
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, η Paliria κατάφερε πολύ γρήγορα να κερδίσει μερίδιο 7% στα σούπερ μάρκετ, χωρίς να «κανιβαλίσει» την κονσέρβα.
Προς το παρόν είναι διαθέσιμοι στην αγορά τέσσερις κωδικοί (ντολμαδάκια γιαλαντζί με ρύζι και μυρωδικά, γίγαντες γιαχνί, φασόλια γίγαντες με χόρτα, κεφτεδάκια με σάλτσα ντομάτας και κρεμμυδιού). Η εταιρεία προσπαθεί να προσθέσει τη φάβα - λανσάρισμα που καθυστερεί καθώς «η φάβα κάθεται κάτω μόλις η συσκευασία στέκεται όρθια» - και άλλους κωδικούς.
Τζίρος 3 εκατ. ευρώ για τα... Σπιτικά
Ιδιαίτερη ανάπτυξη γνωρίζουν στην Ελλάδα και τα έτοιμα προϊόντα ψυγείου της εταιρείας, τα Σπιτικά, τα οποία κάνουν τζίρο 3 εκατ. ευρώ, χωρίς μάλιστα να προσμετρώνται οι αλυσίδες Σκλαβενίτη (έχει δικό του εργοστάσιο που φτιάχνει) και ΑΒ (που έχει συνεργασία με τον Άκη Πετρετζίκη).
«Δεν θα θέλαμε να μπούμε άλλωστε καθώς πωλούν τις μερίδες με 6 - 7 ευρώ, δεν αξίζει τον κόπο. Τα δικά μας φτάνουν σε τιμές λιανικής 4-4,5 ευρώ σε μερίδες των 400 γραμμαρίων», σημειώνουν οι ίδιες πηγές.
Τα προϊόντα αυτά βρίσκονται σε My market, Κρητικό, Bazaar, Γαλαξία, ενώ η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις και με τον Μασούτη για να τοποθετήσει τα προϊόντα ψυγείου, κυρίως στο δίκτυο της αλυσίδας στη Νότια Ελλάδα. Παράλληλα προσπαθεί να τα βγάλει και εκτός Ελλάδας, κάνοντας αρχή με την τοποθέτηση σε ορισμένα καταστήματα μεγάλων γερμανικών αλυσίδων.
Τα top προϊόντα
Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 40% χωρίς τα PL, καθώς αν προστεθούν και αυτά (που επίσης παράγονται κατά βάση από την Παλίρροια), το μερίδιό της αγγίζει το 75%.
Το top προϊόν παραμένει με διαφορά το παραδοσιακό ντολμαδάκι και ακολουθούν οι γίγαντες, ο πικάντικος ντολμάς, το κρεμμυδάκι στιφάδο κ.ά.
Από τα προϊόντα για το HoReCa ξεχωρίζουν τα γεμιστά, το παστίτσιο, ο μουσακάς, οι λαχανοντολμάδες κ.ά. Στην κατηγορία προστίθενται συνεχώς και άλλοι κωδικοί, όπως π.χ. μοσχάρι γιουβέτσι, κριθαρώτο με γαρίδες κ.ά.
Γιατί είναι πιο ακριβή από τον ανταγωνισμό
Σε ερώτηση για τον ανταγωνισμό η ίδια πηγή υπογράμμισε ότι «εμείς είμαστε λίγο πιο ακριβοί από τους άλλους γιατί όλα τα προϊόντα μας γίνονται χειροποίητα, π.χ. για την μπεσαμέλ στο παστίτσιο δεν χρησιμοποιούμε σκόνη γάλακτος αλλά κανονικό γάλα, ενώ στον μουσακά τη μελιτζάνα την ανοίγουμε εμείς στο ταψί. Θέλουμε ο καταναλωτής που θα επιλέξει το προϊόν μας να του αρέσει και να το ξαναπάρει, ακόμη και να χρειαστεί να δώσει 50 λεπτά περισσότερα».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!