Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ-IRI: Συνεχίζουν την ανοδική πορεία τα συσκευασμένα φαγητά

Αν και το 2021 οι καταναλωτές επανήλθαν σε μεγάλο βαθμό σε ρυθμούς κανονικότητας, τα σούπερ μάρκετ κατάφεραν να διατηρήσουν τους υψηλούς τζίρους που «καρπώθηκαν» το πρώτο έτος της πανδημίας.

Αυτό παρατηρήθηκε και σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων, όπως π.χ. τα συσκευασμένα τρόφιμα.

Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, η οποία εξετάζει την πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην Ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη, ο τζίρος του packaged food αυξήθηκε κατά 2,3% μετά το +12,5% που είχε καταγράψει το 2020, ξεπερνώντας και πάλι το 1 δισ. ευρώ.

Ενδιαφέρον, ωστόσο, παρουσιάζει, η ανάλυση των επιμέρους κατηγοριών.

Πώς κινήθηκαν οι τρεις κορυφαίες κατηγορίες

Οπως προκύπτει από τα δεδομένα, η κορυφαία, σε αξία, υποκατηγορία των συσκευασμένων τροφίμων, αυτή των ζυμαρικών, κατάφερε τελικά να κλείσει τη χρονιά με θετικό πρόσημο (1,4%), επίδοση ιδιαίτερα ικανοποιητική μετά το εντυπωσιακό 13,8% που είχε εμφανίσει το 2020 χάρη στις κινήσεις... αποθεματοποίησης από τους καταναλωτές με το ξέσπασμα της πανδημίας Covid-19.

Η δεύτερη σημαντικότερη σε αξία υποκατηγορία, αυτή του προσυσκευασμένου ψωμιού, διατηρήθηκε στα γνώριμα ελαφρώς ανοδικά επίπεδα των τελευταίων ετών, κερδίζοντας ακόμη 1,8% σε αξία.

Οριακά χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2020 κινήθηκε η τρίτη σε μέγεθος υποκατηγορία, αυτή των δημητριακών για πρωϊνό, στο -2,5%, στα 95,3 εκατ. ευρώ.

Οι... πρωταθλήτριες σε ανάπτυξη

Οι top-10 του packaged food το 2021, με διψήφια ανάπτυξη του τζίρου ήταν:

  • Ετοιμες σαλάτες: +20,1% (71,29 εκατ. ευρώ)
  • Προϊόντα διατροφής: +19,3% (50,34 εκατ. ευρώ)
  • Ετοιμα γεύματα: +18% (39,63 εκατ. ευρώ)
  • Αλίπαστα: +15,2% (11,25 εκατ. ευρώ)
  • Ελιές: +14,3% (5,17 εκατ. ευρώ)
  • Κατεψυγμένα κοτόπουλα: +12,5% (45,37 εκατ. ευρώ)
  • Αποξηραμένα φρούτα: +11,9% (16,55 εκατ. ευρώ)
  • Ψωμί: 11,1% (29,4 εκατ. ευρώ)
  • Χαλβάς: +10,1% (9,62 εκατ. ευρώ)
  • Πατέ ελιάς: +10% (858 χιλ. ευρώ)

Συνεχίζουν να «τρέχουν» με διψήφια ποσοστά οι έτοιμες σαλάτες

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις έτοιμες σαλάτες, συνεχίζεται -και μάλιστα με ακόμα μεγαλύτερη ένταση- η διψήφια ανάπτυξη στην κατηγορία. Δεν είναι τυχαίο ότι πέρυσι κατάφεραν να ξεπεράσουν ακόμη και το 20%, όταν το 2020 έκλεισε με +13,1% και το 2019 με +13,2%.

Με υψηλούς διψήφιους ρυθμούς αναπτυξης συνεχίζει να «τρέχει» η κατηγορία των προϊόντων διατροφής, η οποία έκλεισε στο +19,3% μετά το +31,8% του 2020 και το +36% του 2019.

Οι κατηγορίες που υποχώρησαν περισσότερο

Συνολικά 14 υποκατηγορίες, επί συνόλου 32, κατέγραψαν μειωμένους τζίρους πέρυσι, με τη μεγαλύτερη κάμψη σε σχέση με το 2020, να εμφανίζουν:

  • Φρουτοζελέ: -18,2
  • Σοκολάτες και άλλα spreads: -11,4
  • Μέλι: -9,9
  • Πουρές πατάτας: -7,8%

Τα TOP-5 συσκευασμένα τρόφιμα ανά γεωγραφική περιοχή

Ας δούμε όμως ποιες είναι οι top-5 υποκατηγορίες συσκευασμένου φαγητού με τη μεγαλύτερη άνοδο το 2021 ανά γεωγραφική περιοχή:

Αττική:

  • Ετοιμα γεύματα: 17,4%
  • Προϊόντα διατροφής: 16,2%
  • Έτοιμες σαλάτες: 15,9%
  • Αλίπαστα: 13,5%
  • Κατεψυγμένα κοτόπουλα: 13,2% Θεσσαλονίκη Έτοιμες σαλάτες: 23,1%
  • Προϊόντα διατροφής: 22%
  • Ψωμί: 20%
  • Έτοιμα γεύματα: 16,4%
  • Αλίπαστα: 14,2%

Β. Ελλάδα

  • Έτοιμες σαλάτες: 29,2%
  • Προϊόντα διατροφής: 26,4%
  • Ελιές: 23,8%
  • Πατέ ελιάς: 22,8%
  • Χαλβάς: 19,4%

Κεντρική Ελλάδα

  • Έτοιμες σαλάτες: 33,2%
  • Προϊόντα διατροφής: 23,3%
  • Αλίπαστα: 21,7%
  • Έτοιμα γεύματα: 18,6%
  • Κατεψυγμένα κοτόπουλα: 17,3%

Πελοπόννησος

  • Έτοιμες σαλάτες: 27,7%
  • Αλίπαστα: 23,2%
  • Ελιές: 22,7%
  • Προϊόντα διατροφής: 21,8%
  • Έτοιμα γεύματα: 17,9%

Κρήτη

  • Ελιές: 49,5%
  • Πατέ ελιάς: 36,3%
  • Παιδικές τροφές: 34,5%
  • Έτοιμα γεύματα: 34,1%
  • Έτοιμες σαλάτες: 33,9%

Οι κατηγορίες των συσκευασμένων τροφίμων

 

Πωλήσεις σε αξία (ευρώ)

Μεταβολή

Κατηγορίες

2020

2021

%

Ζυμαρικά

108,446,150

109,939,059

1.4

Προσυσκευασμένο ψωμί

94,825,787

96,544,684

1.8

Δημητριακά για πρωινό

97,728,731

95,305,818

-2.5

Deli meat

79,761,831

85,102,456

6.7

Έτοιμες σαλάτες

59,366,941

71,291,813

20.1

Ψαροκονσέρβες

65,632,462

63,812,291

-2.8

Προϊόντα διατροφής

42,199,419

50,339,115

19.3

Κατεψυγμένα κοτόπουλα

40,315,414

45,368,940

12.5

Ρύζια

46,763,531

44,906,527

-4.0

Έτοιμα γεύματα

33,590,180

39,633,289

18.0

Όσπρια

37,276,056

35,405,360

-5.0

Φρυγανιές

36,471,656

35,239,877

-3.4

Παξιμάδια

35,309,530

34,381,378

-2.6

Ζελές φρούτων & σιρόπια

36,895,502

30,182,807

-18.2

Ψωμί

26,463,427

29,405,225

11.1

Κονσέρβες

29,601,189

29,212,966

-1.3

Μέλι

32,258,058

29,068,632

-9.9

Λουκάνικα

26,031,060

25,675,302

-1.4

Σοκολάτες & spreads

26,539,694

23,507,236

-11.4

Ταχίνι

19,077,019

19,848,765

4.0

Αποξηραμένα φρούτα

14,793,438

16,555,335

11.9

Μαρμελάδες

15,759,062

15,333,139

-2.7

Μπριός

13,533,158

14,307,709

5.7

Αλίπαστα

9,758,689

11,246,575

15.2

Χαλβάς

8,731,180

9,617,145

10.1

Γλυκά

9,359,536

9,453,583

1.0

Κρέμες μωρών

6,457,947

6,128,700

-5.1

Ελιές

4,522,694

5,170,027

14.3

Πουρές πατάτας

3,200,471

2,950,506

-7.8

Τροφές για μωρά

2,481,004

2,706,055

9.1

Σούπες

2,362,050

2,443,381

3.4

Πατέ ελιάς

780,143

858,144

10.0

ΣΥΝΟΛΟ

1,066,293,010

1,090,941,839

2.3

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ