Με ένα σημαντικό πρόγραμμα μεγάλων έργων προχωρά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και οι ΔΕΚΟ του από τον Σεπτέμβριο μέχρι και τον μήνα που διανύουμε.
Τουλάχιστον 23 έργα ύψους 6,5 δισ. ευρώ έχουν προκηρυχθεί και σε κάποιες περιπτώσεις έχουν δοθεί προσφορές, προκαλώντας το ενδιαφέρον του κατασκευαστικού κλάδου.
Τα έργα αυτά αναμένεται να προσφέρουν αναπτυξιακές προοπτικές στις περιοχές που θα γίνουν αλλά και συνολικά στην ελληνική οικονομία. Ο κατασκευαστικός κλάδος, ο οποίος διένυσε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο λόγω της κρίσης, κατά την οποία έχασε μεγάλο μέρος του ανθρώπινου δυναμικού του, έχει μια χρυσή ευκαιρία να ορθοποδήσει με βιώσιμο τρόπο καθώς, όπως φαίνεται, έρχονται και άλλα έργα στην πορεία.
Για την ίδια την ελληνική οικονομία είναι επίσης σημαντικό γεγονός, μιας και μέσα από μελέτες έχει αποδειχθεί ότι για κάθε ένα ευρώ που επενδύεται στις κατασκευές δημιουργείται προστιθέμενη αξία 1,8 ευρώ.
Η εκκίνηση με έργα-ΣΔΙΤ
Το πακέτο έργων ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο με τη δημοπράτηση του έργου-ΣΔΙΤ για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών στην οδό Πειραιώς. Στη συνέχεια ακολούθησε η δημοπράτηση ακόμα ενός έργου-ΣΔΙΤ για τα Δικαστικά Μέγαρα σε Θεσσαλονίκη, Σέρρες και Κιλκίς.
Στη συνέχεια τη σκυτάλη πήρε η ΕΡΓΟΣΕ η οποία δημοπράτησε μια ομάδα τεσσάρων έργων η οποία περιελάμβανε την ηλεκτροκίνηση στα τμήματα Κιάτο-Αίγιο και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, τα έργα Β' φάσης του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας και την ολοκλήρωση της γραμμής Αίγιο-Ρίο.
Τον περασμένο Δεκέμβριο το υπουργείο ΥΠΟΜΕ προχώρησε στη φάση υποβολής προσφορών για δύο σημαντικά οδικά έργα-ΣΔΙΤ. Αναφερόμαστε στον άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη και το FlyOver, το νέο υπέργειο τμήμα της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Κατά τον ίδιο μήνα ξεκίνησε η δημοπράτηση για το έργο ανακαίνισης 14 παλαιών συρμών της γραμμής 1 από τη ΣΤΑΣΥ.
Τον Ιανουάριο η ΕΡΓΟΣΕ έβαλε σε τροχιά δημοπράτησης έξι σημαντικά σιδηροδρομικά έργα για τις γραμμές: Κορωπί-Λαύριο, Θεσσαλονίκη-Ξάνθη, Αεροδρόμιο-Ραφήνα, Ρίο-Πάτρα, Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο και σύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με το εθνικό δίκτυο. Παράλληλα ξεκίνησε και ο διαγωνισμός-ΣΔΙΤ για το υδροδοτικό σύστημα Αττικής.
Κατά τον ίδιο μήνα προχώρησε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η υποβολή των προσφορών για το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη. Την τελευταία ημέρα του Ιανουαρίου δημοπρατήθηκε και η προμήθεια 14 συρμών για το Μετρό Θεσσαλονίκης από την Αττικό Μετρό.
Το πακέτο του Φεβρουαρίου
Εντός του Φεβρουαρίου έχουμε επίσης ένα νέο πακέτο τεσσάρων οδικών έργων από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ που περιλαμβάνει τα εξής τμήματα: επέκταση της Λ. Κύμης (νέο τμήμα της Αττικής Οδού), το ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, το Μπράλος-Άμφισσα και την Παράκαμψη Χαλκίδας.
Τέλος, σε δημοπράτηση έχει τεθεί από το υπουργείο και η προμήθεια 770 αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που υπόσχεται να αλλάξει την εικόνα των συγκοινωνιών στις δύο μητροπόλεις της χώρας μας.
Στα περισσότερα από τα παραπάνω έργα έχουν προκύψει μειοδότες και προσωρινοί ανάδοχοι και αν δεν υπάρξουν σοβαρές καθυστερήσεις από ενστάσεις ή προσφυγές, θα πέσουν και οι σχετικές υπογραφές. Η εκκίνηση των έργων θα δώσει σημαντικό ανεκτέλεστο στις εταιρείες 7ης τάξης που συμμετέχουν στους παραπάνω διαγωνισμούς.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!