Σημαντικές ανάσες ρευστότητας στα καταστήματα και τις αλυσίδες λιανικής έδωσε το «click away» κατά την περίοδο της 13ης με 31 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ και του ΠΕΣΑ Βασίλη Κορκίδη.
Όπως αναφέρει ο ίδιος, οι επιχειρήσεις με παιχνίδια που εφάρμοσαν το μέτρο ανέκτησαν περίπου το 50% του τζίρου, της αντίστοιχης περσινής σεζόν, τα βιβλιοπωλεία, φέρονται να πέτυχαν ελαφρώς υψηλότερες πωλήσεις από τους προηγούμενους μήνες, ενώ μεγάλες αλυσίδες με είδη ψηφιακής τεχνολογίας και οικιακού εξοπλισμού, έπιασαν το 30% με 40% του αντίστοιχου περσινού κύκλου εργασιών.
Οι μεγάλοι κερδισμένοι της εορταστικής περιόδου, προσθέτει, είναι:
- η λιανική πώληση τροφίμων σε σουπερ μάρκετ με αύξηση 5%,
- τα φαρμακευτικά είδη με συν 4%,
- οι πωλήσεις Η/Υ με +10% και
- ο κλάδος των logistics με τις εταιρίες courier να αυξάνουν περαιτέρω τον κύκλο εργασιών τους κατά τουλάχιστον 15%.
Στον αντίποδα οι πέντε κλάδοι που βρίσκονται αντιμέτωποι με σημαντική απώλεια εσόδων, άνω του 30 % και έως 50% είναι
- το λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων με πτώση τζίρου 48%, ενώ ακολουθούν
- τα είδη καλλωπισμού με πτώση πωλήσεων 37%,
- η ένδυση και η υπόδηση με απώλειες 30% και 29% αντίστοιχα,
- ενώ θέση στην «πεντάδα» με ποσοστό μείωσης τζίρου 30% έχει και το εμπόριο εγγραφών μουσικής και εικόνας.
►Διαβάστε: Λοιμωξιολόγοι για click away, κομμωτήρια, μανικιούρ: Κλειστά μέχρι τις 18 Ιανουαρίου
Σημειώνεται ακόμη ότι δεν εμφάνισαν θετικές επιδόσεις όλες οι δραστηριότητες τροφίμων - ποτών - καπνού καθώς οι πωλήσεις ψωμιού, αρτοσκευασμάτων και ζαχαροπλαστικής σε ειδικευμένα καταστήματα κινούνται με απώλειες που στο εξεταζόμενο διάστημα αγγίζουν το 17%, ποσοστό που σημαίνει ότι οι φούρνοι της γειτονιάς έχασαν 70 εκατ. ευρώ πωλήσεων. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις ψαριών, θαλασσινών και μαλάκιων υποχώρησαν κατά 10%, ενώ κατά 11% είναι η πτώση του τζίρου στο εμπόριο καπνού σε ειδικευμένα καταστήματα. Στους χαμένους βρίσκεται και το εμπόριο ποτών σε ειδικευμένα καταστήματα που «μετρά» πτώση τζίρου 20%. Σημαντικές απώλειες καταγράφει και το εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών ειδών της τάξεως του 29%, ενώ τα έσοδα στα καύσιμα κίνησης υποχωρούν με ρυθμό 20% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
«Η επιστροφή στο πολυπόθητο και κανονικό click to open πρέπει να αποτελέσει τον κύριο στόχο του οικονομικού επιτελείου το οποίο με την παρούσα κατάσταση της αγοράς θα πρέπει να προετοιμαστεί για το ενδεχόμενο καταγραφής στο πρώτο τρίμηνο του έτους διψήφιου ποσοστού ύφεσης», αναφέρει σε δηλώσεις του ο κ. Κορκίδης. «Η "απομάκρυνση" του click in shop στο οποίο η αγορά είχε εναποθέσει τις ελπίδες της είναι προφανές ότι θα δυσχεράνει έτι περεταίρω την ανάταξη του εμπορίου και άρα και την ανάκαμψη της οικονομίας. Είναι ώρα κρίσιμων αποφάσεων και επιλογών καθώς η ευθύνη, απέναντι στους ανθρώπους της αγοράς, παραμένει η ίδια και πρέπει να αποτρέψει μια εαρινή έκρηξη πτωχεύσεων και ανεργίας, προστατεύοντας πρωτίστως τη δημόσια υγεία στην Αττική».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!