Σήμερα οι θεσμικοί φορείς του εμπορίου θα ενημερωθούν αρμοδίως για τις εισηγήσεις της επιτροπής των λοιμωξιολόγων, αλλά και τις αποφάσεις της κυβέρνησης. Αν και υπάρχει αισιοδοξία στους κύκλους των εμπόρων, ωστόσο είναι μάλλον απίθανο να υπάρξει θετική εισήγηση και θετική απόφαση για άνοιγμα με click away.
Σύμφωνα με πληροφορίες ένας σημαντικός αριθμός ειδικών που απαρτίζουν την ειδική επιτροπής εμφανίζονται αρνητικοί στην επαναφορά του click away δεδομένου ότι θα ανοίξουν και τα σχολεία στις 11 Ιανουαρίου. Συνδυαστικά πρόκειται για εξελίξει οι οποίες θα αυξήσουν σημαντικά η κινητικότητα την κινητικότητα των πολιτών και κατά συνέπεια το ρίσκο για αύξηση νέων κρουσμάτων κορονοϊού. Αν στα παραπάνω προστεθεί και η χαλαρότητα που παρατηρήθηκε λόγω των εορτών, δυνητικά μπορεί να διαμορφωθεί μια δύσκολη κατάσταση με άγνωστη εξέλιξη.
Την ίδια στιγμή στο οικονομικό επιτελείο αναζητούν λύσεις, προκειμένου να αμβλύνουν τις συνέπειες της πανδημίας, μόνο που τα όπλα δεν είναι ανεξάντλητα.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες έχουν πέσει στο τραπέζι διάφορες προτάσεις για βελτίωση της ρευστότητας, οι οποίες ναι μεν εξετάζονται με καλή διάθεση, ωστόσο κανένας δεν μπορεί να μιλήσει με βεβαιότητα ότι κάποιες από αυτές θα γίνουν αποδεκτές.
Το κυριότερο όπως αναφέρουν οι παράγοντες του εμπορίου, είναι να ανοίξει η αγορά, αφού οτιδήποτε άλλο είναι ημίμετρο, αμφιβόλου αποτελεσματικότητας. Ως πιθανή ημερομηνία φαντάζει πλέον η 18η Ιανουαρίου, αν τα επιδημιολογικά στοιχεία της επόμενης εβδομάδος το επιτρέψουν. Σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρξει παράταση μίας ακόμη εβδομάδος.
Πάνε πίσω οι εκπτώσεις
Στην περίπτωση που τελικά επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες για αναβολή στο άνοιγμα της αγοράς, είναι εξαιρετικά πιθανό να υπάρξει και ανάλογη αναβολή της έναρξης των εκπτώσεων που είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν την Δευτέρα 11 Ιανουαρίου. Και αυτό διότι αν η έναρξη δεν αλλάξει, τότε τίθεται θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού με τις επιχειρήσεις εκείνες που διαθέτουν οργανωμένα e-shop.
Να σημειωθεί ότι μία από τις τελευταίες ελπίδες του εμπορικού κόσμου να σώσει μέρος της παρτίδας είναι οι εκπτώσεις, αφού στην περίοδο των εορτών χάθηκε τζίρος άνω των 2 δισ. ευρώ.
Περπάτησε το click away
Το click away είναι κάτι νέο στην Ελλάδα, που σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε χθες ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας είχε ιδιαίτερα απήχηση στο καταναλωτικό κοινό και το πείραμα κρίνεται απόλυτα επιτυχημένο. Όπως τόνισε «τα στοιχεία δείχνουν πως η κατάσταση δεν ήταν καλή με την έννοια να καλυφθούν οι απώλειες που υπήρχαν ωστόσο το μέτρο που έθεσε η κυβέρνηση είχε θετικά αποτελέσματα για να βοηθήσει κάπως -λιγότερο ή περισσότερο- όλη την επιχειρηματικότητα».
Και ο υπουργός κατέληξε «από 13 έως 31 Δεκεμβρίου οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο εκτός τροφίμων αυξήθηκαν από το – 59% που ήταν, ανέβηκε στο – 40%. Υπάρχουν μάλιστα κλάδοι, όπως επεσήμανε, που βοηθήθηκαν, όπως για παράδειγμα τα βιβλιοπωλεία που καταγράφηκε αύξηση 76% αλλά και κλάδοι όπως τα αξεσουάρ, τα καλλυντικά και τα φαρμακεία. «Μείωση υπήρξε σε σχέση με πέρσι, αλλά σημαντική βελτίωση σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!