Ο Παναγιώτης Μπορέτος, Διευθύνων Σύμβουλος της Information Resources Hellas (IRI) ανέφερε 12ο Συνέδριο του Ινστιτούτου Πωλήσεων Ελλάδας ότι στην πανδημία οι καταναλωτές αναγκάστηκαν να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους και να στραφούν σε αγορές μέσω ηλεκτρονικών μέσων. Σημείωσε χαρακτηριστικά ότι οι πωλήσεις σχεδόν διπλασιάστηκαν από τις αρχές πανδημίας, ωστόσο πλέον έχουν σταθεροποιηθεί.
Τι προτιμούν να αγοράζουν στα super markets
Αυτό που διαπίστωσε ο κ. Μπορέτος είναι πως οι καταναλωτές εμφανίζονται πιο προσεκτικοί. Ειδικά στον κλάδο που εξετάζει η IRI, τα super markets, οι καταναλωτές δείχνουν να προτιμάνε περισσότερο τα συσκευασμένα τρόφιμα σε σχέση με τα χύμα, πληρώνοντας μάλιστα και ένα premium προκειμένου να αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια και να ψωνίζουν πιο γρήγορα στα καταστήματα μειώνοντας τους χρόνους παραμονής σε αυτά.
«Όλα δεν πάνε παντού»
Αναφορικά με τη διείσδυση των ψηφιακών τεχνολογιών, τόνισε ότι «όλα δεν πάνε παντού» προσθέτοντας ότι ορισμένους κλάδους μπορεί να τους βοηθήσουν τα ψηφιακά εργαλεία, ωστόσο άλλοι χρειάζονται μεγαλύτερη βοήθεια από τους ανθρώπους.
Ανάφερε χαρακτηριστικά τον τομέα b2b που αφορά στην IRI, όπου «πρέπει να μιλήσεις και να εξηγήσεις στους πελάτες τις διάφορες λύσεις που χρειάζεται», αντίθετα κλάδοι όπως είναι οι τράπεζες και τομείς του Δημοσίου έχουν οδηγηθεί σε πιο αυτοματοποιημένες λύσεις για την αποφυγή ταλαιπωρίας του κόσμου.
Κομβικός ο ρόλος της εξυπηρέτησης
Τόνισε τη σημαντικότητα που παίζει ο ρόλος της εξυπηρέτησης στην ικανοποίηση του πελάτη μετά την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, καθώς «αυτός μπορεί να γίνει ο καλύτερος... promoter για την εταιρεία».
Σε γενικές γραμμές υποστήριξε ότι η κάθε εταιρεία πρέπει να βρει τη χρυσή τομή στην εξυπηρέτηση του πελάτη μεταξύ του ανθρώπινου παράγοντα και της ψηφιακής τεχνολογίας. Δεν πρέπει να εξετάζεται μόνο το τεχνολογικό μέσο, αλλά το τελικό αποτέλεσμα της επικοινωνίας με τον πελάτη.
Έμφαση στην τιμή λόγω των πληθωριστικών πιέσεων
Τέλος, για τις μεγάλες αλλαγές που εμφανίζει η συμπεριφορά των καταναλωτών, ανέφερε ότι όπως προέκυψε και από πρόσφατη έρευνα της IRI στις ΗΠΑ, οι καταναλωτές, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, ψάχνουν περισσότερο τις τιμές και αλλάζουν συχνά τα κανάλια αγοράς που επιλέγουν με βάση την τιμή, με την εξυπηρέτηση να ακολουθεί.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!