Ανεκμετάλλευτο παραμένει κάθε χρόνο ένα μεγάλο μέρος των πόντων των προγραμμάτων επιβράβευσης, κατά κύριο λόγο γιατί ο καταναλωτής δεν μπορεί να το αξιοποιήσει όπως αυτός επιθυμεί. Στην Ελλάδα η συνολική αξία των πόντων επιβράβευσης που παραμένουν σε εκκρεμότητα εκτιμάται πως ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ ενώ σε όλο τον κόσμο το αντίστοιχο ποσό ξεπερνά τα 450 δισ. ευρώ.
Το παραπάνω φαινόμενο δημιουργεί, εκτός της μειωμένης ικανοποίησης του πελάτη και cash flow ή ταμειακά θέματα αφού η αξία αυτή καταγράφεται στους ισολογισμούς των εταιρειών ως υποχρέωση (liability) δεσμεύοντας επιπλέον ταμειακά διαθέσιμα. Την ίδια στιγμή ο καταναλωτής δεν εκμεταλλεύεται τα οφέλη των loyalties πρόγραμμάτων επιβράβευσης.
Λύση σε αυτό το πρόβλημα έρχεται να δώσει η Wadata, η οποία δημιουργεί ένα ψηφιακό πορτοφόλι προγραμμάτων επιβράβευσης που επιτρέπει στα μέλη της πλατφόρμας να ενοποιούν, να μεταφέρουν και να ανταλλάσσουν πόντους μεταξύ προγραμμάτων και φίλων.
Με αυτό τον τρόπο, ο χρήστης της εφαρμογής μπορεί για παράδειγμα να εξαργυρώσει τα κουπόνια που κερδίζει από ένα σούπερ μάρκετ σε συνδρομή σε γυμναστήριο, σε υπηρεσίες κομμωτηρίου, αγορές ρούχων κλπ. Ο συνιδρυτής της Wadata και στέλεχος της αγοράς με πολυετή εμπειρία σε loyalty programs και customer experience λύσεων σε αρκετές χώρες, Χρήστος Παπανδρόπουλος, εξηγεί στην «Η» πως λειτουργεί ακριβώς το ψηφιακό πορτοφόλι, μιλά για την ιδέα της δημιουργίας του, αποκαλύπτει το πότε θα γίνει το επόμενο λανσάρισμα ενώ μιλά και γενικότερα για ελληνικό startup οικοσύστημα.
Τι είναι το ψηφιακό πορτοφόλι της Wadata; Τι δυνατότητες προσφέρει στο χρήστη της εφαρμογής;
Είναι ένα εικονικό ψηφιακό πορτοφόλι που επιτρέπει στον χρήστη να αποθηκεύει ένα ψηφιακό νόμισμα (coin) και να το χρησιμοποιεί προκειμένου να ενεργοποιήσει προσφορές και ειδικές συμφωνίες των επιχειρήσεων που έχουν ενταχθεί στο δίκτυο της wadata. O χρήστης κερδίζει πόντους (coins) με διάφορους τρόπους:
- Συνδέοντας loyalty κάρτες από προγράμματα επιβράβευσης που είσαι μέλος
- Αγοράζοντας online/offline από επιχειρήσεις του δικτύου
- Δωρίζοντας σε ΜΚΟ
- Από διάφορα μικρότερα actions π χ refer a friend, social media posts κτλ.
Σκοπός μας είναι να έχει πάντα ένα γεμάτο ψηφιακό πορτοφόλι και να ξεκλειδώνει κρυφά προνόμια σε όλες τις επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα θέλουμε να ενισχύσουμε το κοινό στην τοπική επιχείρηση και όχι μόνο στα μεγάλα brands.
Μπορείτε να μας παραθέσετε μερικά παραδείγματα;
Φυσικά, Ο επισκέπτης της wadata, αφού γίνει μέλος, μπορεί να ξεκινήσει να κερδίζει άμεσα. Για να γίνει αυτό απλά «γεμίζει» το ψηφιακό του πορτοφόλι.
Παράδειγμα:
Ο user συνδέει στην wadata τις loyalty κάρτες του από ένα Χ πρόγραμμα επιβράβευσης και κερδίζει coins.
Στην συνέχεια πραγματοποιεί κάποια online ή και όχι αγορά σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, retailers, καλλυντικά κ.α και επειδή χρησιμοποιεί το μοναδικό wadata ID του κερδίζει coins.
Με αυτά τα coins μπορεί να ξεκλειδώσει ειδικά προνομιακά vouchers είτε στις ίδιες επιχειρήσεις είτε σε οποιαδήποτε επιχείρηση του δικτύου μας. Από ένα μεγάλο supermarket μέχρι το γυμναστήριο και το καφέ της γειτονιάς του.
Πρακτικά μιλάμε για μια ολιστική εμπειρία και επιβράβευση στον χρήστη που δεν θα βρει άλλου. Οι μεγάλες επιχειρήσεις θέλουν να κρατάνε το μέλος αποκλειστικά σε κατανάλωση δικών τους αγαθών ενώ οι τράπεζες «απαιτούν” την χρήση συνδεδεμένων καρτών. Στην wadata δεν υπάρχει περιορισμός.
Τι αξία έχει ένα ψηφιακό νόμισμα της Wadata;
Οι αντιστοιχίες στηρίζονται πάνω σε έναν αλγόριθμο ο οποίος ουσιαστικά είναι και το intellectual property της εταιρείας μας. Η αναλογία coin σε ευρώ επηρεάζεται από πάρα πολλούς παράγοντες πχ κλάδος, δυναμική, προϊόν/υπηρεσία, brand και συνάρτηση με το σχήμα που έχει κτλ. Ο κανόνας είναι: 1€ = πολλαπλάσια coins ( πχ 70). Αλλά σκέψου με την εγγραφή παίρνεις αυτόματα 500.
Μάλιστα αποσκοπούμε στη χρήση του Wadata coin ως εναλλακτικό νόμισμα το οποίο θα μπορεί ο χρήστης να χρησιμοποιεί μέσω κάρτας ή Mobile App απευθείας στα POS ή ePOS φυσικών και ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Με τι τεχνολογία γίνεται η μετατροπή;
Η Wadata έχει αναπτύξει μια fintech τεχνολογία η οποία συνδυάζει ασφάλεια, άριστη διασυνδεσιμότητα και ρεαλιστικούς αλγορίθμους υπολογισμού του τρόπου μετατροπής ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσει ένα μεγάλο δίκτυο επιχειρήσεων όπου μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι μετατραπέντες πόντοι. Η μετατροπή των πόντων και η χρήση των vouchers γίνεται τόσο σε ηλεκτρονικά καταστήματα όσο και σε φυσικά καταστήματα
Τι καταστήματα θα βρει κανείς στο δίκτυο της Wadata;
Από καταστήματα εστίασης, ρούχων, καλλυντικών έως καταστήματα που προφέρουν υπηρεσίες διασκέδασης, γυμναστήρια και κέντρα φυσικοθεραπείας. Θα πρέπει να τονίσω ξανά ότι στο δίκτυο εντάσσονται τόσο μεγάλοι retailers όσο και μικρότερου μεγέθους εταιρίες. Πρακτικά όλη η αγορά μπορεί να είναι στην wadata.
Πότε γίνεται το επίσημο λανσάρισμα; Πως μπορεί να γραφτεί κανείς από τώρα;
To επίσημο λανσάρισμα είναι προγραμματισμένο για μέσα στις γιορτές. Διαλέξαμε αυτή τη την περίοδο γιατί θέλουμε σιγά σιγά να βγάλουμε προς τα έξω την δυναμική της πλατφόρμας και από αρχές του χρόνου να μπορεί ο κόσμος να απολαύσει όλα τα προνόμια,
Παρόλα αυτά έχουμε ανοιχτή την εφαρμογή για προεγγραφή ώστε από τώρα να ενημερώνονται τα μέλη μας για το δίκτυο που χτίζεται.
Μπορείτε να δείτε εδώ: https://app.wadata.io/el/preregister/
Πως δημιουργήθηκε η ιδέα; Που βρίσκεται τώρα το εγχείρημα όσον αφορά τη χρηματοδότηση; Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι;
Η ιδέα δημιουργήθηκε μετά από πολύ σκέψη μια ομάδας ανθρώπων με μεγάλη εμπειρία στο customer experience, CRM και στην διαχείριση σχημάτων επιβράβευσης πελατών (loyalty programs) . Είναι μια πρόταση που δίνει εξαιρετική αξία όχι μόνο στους χρήστες αλλά και στις επιχειρήσεις που συμμετέχουν κυρίως σε ότι αφορά την ενίσχυση των πωλήσεών τους αλλά και την μείωση του κόστους των σχημάτων επιβράβευσης.
Η όλη ιδέα έχει αναπτυχθεί με ίδια κεφάλαια, διότι πιστεύουμε ακράδαντα ότι αν ο ίδιος ο ιδρυτής δεν είναι πρόθυμος να ρισκάρει τα δικά του χρήματα , μάλλον δεν πιστεύει απόλυτα στην ορθότητα της λύσης . Παρόλα αυτά, αυτή την στιγμή είμαστε σε ανοιχτές συζητήσεις με angel investors και δύο VCs του εξωτερικού που ενδιαφέρονται πολύ να ενισχύσουν τον πρώτο κύκλο χρηματοδότησης. Είναι κάτι που μας βρίσκει θετικούς και η συζήτηση γίνεται με βάση την παραχώρηση συγκεκριμένου ποσοστού equity.
Η wadata έχει ιδρυτικά 2 founders και αποτελείται από ομάδα 7-8 ατόμων που ασχολούνται από business development και marketing μέχρι IT και product implementation.
Ο επόμενος στόχος μας είναι να εντάξουμε στο δίκτυο συγκεκριμένο αριθμό επιχειρήσεων της Ελληνικής αγοράς και αμέσως μετά να επεκταθούμε σε 3 συγκεκριμένες χώρες- στόχους οι οποίες έχουν επιλεχθεί με πολύ προσοχή και με άξονα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Αυτό μας το επιτρέπει και η δόμηση του προϊόντος (SaaS) όσο και η επιλογή του επιχειρηματικού μοντέλου που εξασφαλίζει γρήγορο scalability
Πως βλέπετε το επίπεδο του ελληνικού startup οικοσυστήματος;
Το βλέπω πολύ ελπιδοφόρο. Σίγουρα η Ελλάδα αποτελεί από μόνη της ένα μαγευτικό προορισμό για να επενδύσουν ξένες δυνάμεις και ταυτόχρονα να προσελκύσει εργατικό προσωπικό που θα βοηθήσει τις startup στην επόμενη μέρα. Το brain drain σιγά σιγά εξαλείφεται οπότε η γέννηση νέων επιχειρηματικών ιδεών είναι σίγουρα πλέον μέρος της ανάπτυξης της οικονομίας μας.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!