Επενδύσεις προστιθέμενης γνώσης μπορεί να προσελκύσει η Ελλάδα, όπως ανέφερε στο 12ο Συνέδριο του Ινστιτούτου Πωλήσεων Ελλάδας ο Group Organization Vice President Barilla Group, Γιώργος Σπηλιόπουλος.
«Παλαιότερα επικρατούσε η λογική ότι το φθηνό εργατικό δυναμικό ήταν ένας λόγος για να μετακινηθεί μια βιομηχανία. Η Ελλάδα δεν έχει φτηνούς εργαζόμενους, έχει εξαιρετικά καταρτισμένους εργαζόμενους και έχει τη δυνατότητα να προσελκύσει επενδύσεις προστιθέμενης γνώσης», τόνισε και συμπλήρωσε ότι το εργατικό δυναμικό που θα βρουν οι βιομηχανίες στην Ελλάδα «έχουν υψηλή κατάρτιση και χώρες όπως η Βουλγαρία και η Ρουμανία δεν αποτελούν ανταγωνιστές μας».
«Δεν έχει λόγο να έρθει στην Ελλάδα μια επένδυση εντάσεως εργασίας, δεν το ζητάμε αυτό και έχουμε ξεφύγει από τη λογική να φέρουμε ακόμα μια… υψικάμινο ή ένα εργοστάσιο όπου θα σπάμε πέτρες για να βγάλουμε άμμο με ωρομίσθιο ενός δολαρίου. Πρέπει να επιζητούμε να έρθει μια βιομηχανία προστιθέμενης γνώσης», πρόσθεσε.
Στρατηγικής σημασίας κόμβος η Ελλάδα
Επεσήμανε, δε, ότι πέρα από το υψηλής κατάρτισης προσωπικό η Ελλάδα προσφέρει και στρατηγικές θέσεις ανέγερσης εργοστασιακών μονάδων. «Πρέπει να αναδείξουμε το γεγονός ότι η χώρα μας αλλά και ορισμένα σημεία της μπορούν να λειτουργήσουν ως κόμβος, όπως το λιμάνι του Πειραιά και η Θεσσαλονίκη. Όταν η Barilla αποφάσισε να αποκτήσει το δικό της εργοστάσιο στην Ελλάδα δεν το έκανε τυχαία, γιατί η χώρα μας είναι κόμβος για τη Νότια Ευρώπη», είπε.
Έμφαση και στο... well being των εργαζομένων
Για το εργασιακό τοπίο ο κ. Σπηλιόπουλος ανέφερε ότι «οι εργαζόμενοι πρέπει να αφιερώνουν χρόνο και για τον εαυτό τους. Η εισαγωγή νέων τεχνολογιών και η απλούστευση των μεθόδων μπορούν να εξοικονομήσουν χρόνο και να κάνουν τον τρόπο εργασίας πιο αποτελεσματικό».
Έδωσε το παράδειγμα κάποιων χωρών που έχουν πάει ή πηγαίνουν προς λιγότερες μέρες και ώρες εργασίας, καθώς δίνουν μεγάλη έμφαση και στο well being των εργαζομένων.
Business developers οι πωλητές
Παράλληλα, πλέον δίνεται έμφαση στην ανάθεση και η ανάδειξη, και να μη δίνουμε απλά… δεύτερες δουλειές στους εργαζομένους. Ειδικότερα για τα τμήματα πωλήσεων ο κ. Σπηλιόπουλος υπογράμμισε ότι «είναι τμήματα λύσεων. Είναι business developers. Εκτιμώ ότι η είσοδος της τεχνολογίας θα βοηθήσει τον πωλητή να γίνει ο πωλητής του αύριο».
Οι αυξήσεις στην πρώτη ύλη πλήττουν τον κλάδο
Τέλος, αναφορικά με την πορεία του κλάδου ζυμαρικών ο ίδιος ανέφερε ότι πλήττεται από τις ανατιμήσεις: «Είναι μια δύσκολη χρονιά, έχει αυξηθεί η τιμή της πρώτης ύλης, ενώ η μέση τιμή ήταν 300 ευρώ ο τόνος που είναι λογική τιμή, τώρα έχει φτάσει 800 ευρώ ο τόνος. Αυτές οι ανατιμήσεις θα πλήξουν τις κερδοφορίες των βιομηχανιών ζυμαρικών και η Barilla αναπόφευκτα θα περάσει ανατιμήσεις, διαφορετικά δεν θα μπορεί να το διαχειριστεί όλο αυτό που γίνεται».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!