Με μονοψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης κινήθηκαν τα μεγέθη της ΚΡΙ-ΚΡΙ στο 9μηνο. Ιδιαίτερα σημαντικές ήταν οι επιδόσεις στον τομέα του παγωτού, ο οποίος «έτρεξε» με 18%, αντίθετα ο γαλακτοκομικός τομέας κινήθηκε με μικρότερες ταχύτητες (λίγο πάνω του 4%), με την ελληνική αγορά, μάλιστα, να εμφανίζει οριακή κάμψη στις πωλήσεις.
Είναι, δε, χαρακτηριστικό ότι τα γαλακτοκομικά είδαν τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων να μειώνονται σε ποσοστό 6,1% από το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Ειδικότερα, σε μία περίοδο κατά την οποία ο τζίρος ενισχύθηκε σε ποσοστό 7,3%, τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 37,46 εκατ. ευρώ έναντι 35,17 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2020, τα EBITDA σε 22,29 εκατ. ευρώ (έναντι 21,38 εκατ. ευρώ), τα κέρδη προ φόρων σε 19,04 εκατ. ευρώ (+2,77%) και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους σε 15,02 εκατ. ευρώ, αυξημένα σε ποσοστό 7,06%.
Η αγορά παγωτού
Στην ελληνική αγορά παγωτού, οι πωλήσεις στο ενιάμηνο 2021 ανήλθαν σε 24,14 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 14,8%. Σε αυτή την αύξηση συνετέλεσε, κυρίως, η άρση των περιοριστικών μέτρων που λήφθηκαν ως επακόλουθο της πανδημίας σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό.
Σημαντικό ρόλο έπαιξε, επίσης, η ανάπτυξη της αριθμητικής διανομής, με την προσθήκη 1.000 νέων σημείων πώλησης μαζί με το λανσάρισμα νέων κωδικών παγωτού. Το μερίδιο αγοράς των παγωτών ΚΡΙ-ΚΡΙ αυξήθηκε κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες και διαμορφώνεται πλέον στο 15,9% (στοιχεία NIELSEN σε αξία, Αύγουστος 2021).
Παγωτά (πωλήσεις 9μήνου σε χιλ. ευρώ)
Ελλάδα
- 2021: 24.140
- 2020: 21.026
Εξωτερικό
- 2021: 6.307
- 2020: 4.668
Σύνολο
- 2021: 30.447
- 2020: 25.694
Η αγορά γιαουρτιού
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν μικρή μείωση -1,2%, αγγίζοντας τα 37,9 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εισηγμένης, η αγορά των γιαουρτιών στην Ελλάδα, φέτος είναι οριακά αρνητική σε όγκο (-0,4%) και εντονότερα αρνητική σε αξία (-2,2%), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Αυτό αποδίδεται στην υψηλή περσυνή βάση, καθώς και στις έντονες προωθητικές ενέργειες της αγοράς.
Η εταιρεία υπογραμμίζει ότι «παρόλο που καταφέρνουμε να διατηρούμε το μερίδιο αγοράς μας, η αξιακή ανάπτυξη των πωλήσεων είναι οριακά πίσω από το 2020. Για την ενίσχυση της θέσης μας, επεκτείνουμε τη γκάμα των προϊόντων μας, ώστε να απευθυνόμαστε σε ευρύτερη καταναλωτική βάση, με πρόσφατο παράδειγμα την ενίσχυση της κατηγορίας λειτουργικών γιαουρτιών. Τέλος, με διαφημιστικές καμπάνιες και στοχευμένες προωθητικές ενέργειες προσπαθούμε να ενισχύσουμε το μερίδιο μας στην αγορά. Το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται πλέον, σε 16,4%, αυξημένο σε σχέση με την περσινή περίοδο κατά 0,2 ποσοστιαίες μονάδες [στοιχεία IRI σε αξία, Σεπτέμβριος 2021».
Γαλακτοκομικά (πωλήσεις 9μήνου σε χιλ. ευρώ)
Ελλάδα
- 2021: 37.903
- 2020: 38.365
Εξωτερικό
- 2021: 41.607
- 2020: 37.902
Σύνολο
- 2021: 79.510
- 2020: 76.267
Στο +12,6% οι ξένες αγορές
Συνολικά, στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ανάπτυξη +12,6%.
Η αξία των εξαγωγών γιαουρτιού ξεπέρασε τα 41 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ανάπτυξη +9,8% και αγγίζοντας το 52% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!