Η εταιρεία Φούρνοι Βενέτη πήρε την απόφαση να απορροφήσει όλες τις ανατιμήσεις που έχουν γίνει σε ενέργεια και πρώτες ύλες τους τελευταίους μήνες, τουλάχιστον μέχρι το τέλος της χρονιάς και να εξετάσει το ύψος των αυξήσεων που θα προχωρήσει το 2021 με το ξεκίνημα του νέου έτους.
Αυτό επεσήμανε στην παρουσίαση του νέου concept καταστήματος VENETI GREAT στο ιστορικό κτίριο ΜΠΑΓΚΕΙΟΝ στην Ομόνοια, ο επικεφαλής του ομίλου ΒΕΝΕΤΗ, Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, ο οποίος μάλιστα τόνισε με έμφαση ότι «εμείς ακολουθήσαμε μία λογική αναδιαπραγμάτευσης με τους προμηθευτές μας» προσθέτοντας ότι «αλλάξαμε μάλιστα και προμηθευτές όταν μας ζητήθηκαν πολύ υψηλές ανατιμήσεις της τάξης του 30%-40%».
Αυξήσεις 5%-8%
Παραδέχθηκε πάντως ότι από την επόμενη χρονιά θα περάσουν αυξήσεις και στην αλυσίδα Βενέτη, σε μονοψήφια ωστόσο ποσοστά (από 5% έως 8%), καθώς για παράδειγμα το κόστος ενέργειας είναι κατά 200%-300% υψηλότερο και οι πρώτες ύλες κατά 20%-40%. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι οι τιμές στους ξηρούς καρπούς είναι υψηλότερες ακόμη και κατά 120%, ενώ συμπλήρωσε ότι υπάρχει μεγάλη πίεση και από τους franchisees καθώς πιέζονται πολύ από τις αυξήσεις στην Ενέργεια.
Σε γενικές γραμμές, όπως υποστήριξε ο κ. Μονεμβασιώτης, η εταιρεία δεν ακολούθησε την πολιτική αυξήσεων που ακολούθησαν οι περισσότερες εταιρείες στον κλάδο, αφού θεωρεί ότι θα υπάρξουν και νέες φάσεις ανατιμήσεων λόγω προσαρμογής στους νέους κανόνες για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής οι οποίοι θα οδηγήσουν την τιμή του καφέ από το 1,80 ευρώ στα 2,70! Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Βενέτης, οι αυξήσεις στον καφέ από τη νέα χρονιά θα είναι στα επίπεδα των 10-15 λεπτών.
Σε επενδύσεις 3 εκατ. ευρώ και σε νοίκια 2,5 εκατ. ευρώ
Αναφορικά με το νέο concept καταστήματος VENETI GREAT στο ιστορικό κτίριο ΜΠΑΓΚΕΙΟΝ στην Ομόνοια, ο Παναγιώτης Μονεμβασιώτης σημείωσε ότι η επένδυση για την αναστήλωση, συντήρηση και λειτουργία του επενδύθηκαν 3 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν πληρωθεί ακόμη 2,5 εκατ. ευρώ για ενοίκια από το 2006 που ανέλαβε την αξιοποίησή του, ρίχνοντας μεγάλο μέρος της ευθύνης για την καθυστέρηση υλοποίησης της επένδυσης στις δημόσιες υπηρεσίες και κατά δεύτερο λόγο στην πανδημία.
Στην Ομόνοια έβγαινε…πετρέλαιο
Ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «όταν αποφασίσαμε να επενδύσουμε στο Μπάγκειον, η περιοχή της Ομονοίας έβγαζε…πετρέλαιο. Ηταν μία πολύ ισχυρή εμπορική γωνία στο κέντρο της πρωτεύουσας, όμως δυστυχώς από νο1 που ήταν τότε έφθασε να είναι σήμερα στο νο30». Έκανε λόγο για υποβαθμισμένη περιοχή, με τον κόσμο που περνάει να έχει λίγα χρήματα στην τσέπη του και να ψωνίζει λίγα, όμως αναμένει ότι οι επενδύσεις που προωθούν αρκετά funds στον ξενοδοχειακό τομέα θα βοηθήσουν την περιοχή να ανακάμψει.
Πάντως, σύμφωνα με τα πλάνα της διοίκησης, το νέο VENETI GREAT αποτελεί το «πιλοτικό» μοντέλο καταστήματος που ανέπτυξε η εταιρεία προκειμένου να εξάγει ένα concept με ελληνικές και διεθνείς γεύσεις στο εξωτερικό και ειδικότερα στις αγορές της Μεγάλης Βρετανίας, των ΗΠΑ και των αραβικών χωρών.
Πολυχώρος γεύσεων
Το VENETI GREAT λειτουργεί ως ένας πολυχώρος γεύσεων Shop in Shop που στεγάζει 10 διαφορετικά concept εστίασης για όλα τα γούστα, όλες τις ώρες της ημέρας:
- Souvlaki: το κλασικό ελληνικό σουβλάκι σε όλες του τις παραλλαγές, δια χειρός του σεφ Ηλία Σκουλά
- Pasta2Go: ένα concept φτιαγμένο για τους καταναλωτές που λατρεύουν τα φρέσκα ζυμαρικά
- Pizza Mia: Εδώ παρασκευάζεται πίτσα με αφράτο και παραδοσιακό ζυμάρι.
- Meals Veneti: μαγειρευτά πιάτα από τον σεφ Ηλία Σκουλά
- Fresh Day: το concept αυτό περιλαμβάνει σαλάτες και μεγάλη ποικιλία σάντουιτς ημέρας
- Christiano V: δημιουργίες patisserie με την ιταλική υπογραφή CRISTIANO V
- Cremeria: το νέο concept καταστήματος γαλακτοπωλείου που άνοιξε πρόσφατα στην Κηφισιά, λειτουργεί στο VENETI GREAT ως σημείο shop in shop, προσφέροντας στον καταναλωτή παραδοσιακές γεύσεις και προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας με κύριο συστατικό το φρέσκο γάλα. Το νέο σημείο λειτουργεί ως γαλακτοπωλείο, ζαχαροπλαστείο και gelateria
- Green: φρέσκοι χυμοί και smoothies φρούτων για τους λάτρεις της υγιεινής διατροφής.
- Umberto Senso και Cafe Veneti: τα δύο concept προσφέρουν εξαιρετικές ποιότητες καφέ, εισαγόμενες από το ιταλικό βορρά
- Veneti Bakery: προϊόντα αρτοποιϊας και ζύμης
Αναμένει αύξηση 11% του τζίρου και 19% στα κέρδη
Αναφορικά με την πορεία του ομίλου Βενέτη, ο Σταύρος Μονεμβασιώτης αναμένει για φέτος αύξηση του τζίρου κατά 11% (στα 40 εκατ. ευρώ από 36,35 εκατ. ευρώ το 2020) και των προ φόρων κερδών κατά 19% (στα 2,035 εκατ. ευρώ από 1,71 εκατ. ευρώ πέρυσι). Ωστόσο, επικεφαλής του ομίλου υπογράμμισε ότι ο τζίρος παραμένει 16% χαμηλότερος από αυτόν που είχε προ πανδημίας.
Τα νέα καταστήματα, το Jackson’s Hall και το πρώην του Κατσέλη
Σχετικά με το δίκτυο καταστημάτων της ΒΕΝΕΤΗ το οποίο ανέρχεται σήμερα σε 113 σημεία σε όλη την Ελλάδα, η εταιρεία προωθεί το άνοιγμα τριών νέων ιδιόκτητων καταστημάτων σε Βόλο, Περιστέρι και Κηφισιά, ενώ μέχρι το Πάσχα αναμένεται να ανοίξει και το νέο κατάστημα στο πρώην Jackson’s Hall στη Μηλιώνη, στο Κολωνάκι. Για το συγκεκριμένο project, το οποίο έχει ήδη καθυστερήσει αρκετά χρόνια με την εταιρεία να έχει πληρώσει ήδη ενοίκια 6 ετών, ο κ. Μονεμβασιώτης επισήμανε ότι αντί για ημιυπόγειο, ημιώροφο και πρώτο όροφο που διέθετε το Jackson’s Hall πριν, θα δημιουργήσει στο ισόγειο μοντέρνο φούρνο και στον πρώτο όροφο bar.
Για το πρώην κατάστημα λιανικής της Κατσέλης (στο κτίριο του πρώην ξενοδοχείου Μέγας Αλέξανδρος), στη συμβολή των οδών Αθηνάς και πλατείας Ομονοίας, το οποίο ήδη μισθώνει από το 2012, ανέφερε ότι εκκρεμούν σχετικές εγκρίσεις από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων για την αναβίωση του χώρου.
Digital concept
Τέλος, στα πλάνα της εταιρείας βρίσκεται η δημιουργία μίας αλυσίδας καφεστίασης, αλλά και ένα concept αποκλειστικά digital παραγγελιών με τροφοδοσία των παραγγελιών μέσα από dark kitchens, όπου θα επικεντρώνονται αποκλειστικά με delivery παραδόσεις προϊόντων και θα αφορούν δύο brands: την Pizza Mia και το Jackson’s Burger.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!