Στο α’ εξάμηνο της οικονομικής χρήσης 2021/2022 (που αφορά στην περίοδο 1/5-31/10/2021) του ομίλου Currys (πρώην Dixons Carphone), η εν Ελλάδι θυγατρική του, η Κωτσόβολος, ήταν η μόνη εταιρεία του ομίλου που εμφάνισε άνοδο του τζίρου.
Στο +19% σε σχέση με το 2019
Όπως προκύπτει από τα προκαταρκτικά στοιχεία -καθώς τα επίσημα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν τον επόμενο μήνα- η Κωτσόβολος εμφάνισε like-for-like ανάπτυξη (δηλαδή σε σύγκριση ίδιων καταστημάτων) της τάξης του 8% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, όταν συνολικά ο τζίρος του ομίλου ήταν ελαφρά πτωτικός, σε ποσοστό 1%. Μάλιστα, σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο της οικονομικής χρήσης 2019/2020, η αύξηση είναι στα επίπεδα του 19%.
Πωλήσεις α’ εξαμήνου 2021/2022
LfL (σύγκριση στα ίδια καταστήματα)
Ην. Βασίλειο & Ιρλανδία
- Μεταβολή από 2020/2021: -3%
- Μεταβολή από 2019/2020: +11%
Σκανδιναβικές χώρες
- Μεταβολή από 2020/2021: -1%
- Μεταβολή από 2019/2020: +19%
Ελλάδα
- Μεταβολή από 2020/2021: +8%
- Μεταβολή από 2019/2020: +19%
Η συμβολή της Ψηφιακής Μέριμνας
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τη φετινή χρονιά, σημαντικά βοήθησε την εταιρεία η πρωτοβουλία της Ψηφιακής Μέριμνας που προώθησε η ελληνική κυβέρνηση, στο ξεκίνημα, τουλάχιστον, της εξεταζόμενης περιόδου.
Μ. Βρετανία: Πτώση στην κινητή
Στις υπόλοιπες αγορές, η πτώση στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου & Ιρλανδίας αποδίδεται κυρίως στην αναμενόμενη υποχώρηση των πωλήσεων στην κινητή τηλεφωνία. Στην κατηγορία των Ηλεκτρικών/Ηλεκτρονικών Ειδών διαπιστώθηκε έντονη ζήτηση από τους καταναλωτές στις αρχές της περιόδου, οι οποίοι ξεχύθηκαν στα καταστήματα μετά από παρατεταμένα lockdowns. Στις σκανδιναβικές χώρες, σημειώθηκε μικρή κάμψη (-1%) αν και σε σύγκριση διετίας η ανάπτυξη είναι της τάξης του 19%, όπως δηλαδή και στην Ελλάδα.
Οι προοπτικές
Σχετικά με τις προοπτικές του ομίλου, η διοίκηση αναμένει να κλείσει η σεζόν με peak στο trading. Έχει λάβει μέτρα για να μετριάσει τη διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας, η οποία συνδυάζεται από προκλήσεις διαθεσιμότητας σε ολόκληρη τη βιομηχανία και ελλείψεις εργατικού δυναμικού. Εκτιμά δε, ότι είναι σε καλό δρόμο, για να πετύχει τον στόχο της για κέρδη προ φόρων £161 εκατ. στη χρήση 2021/2022. Συνολικά για τη χρήση αναμένει κεφαλαιουχικές δαπάνες περίπου £170 εκατ. (έναντι £190 εκατ. που προέβλεπε το προηγούμενο guidance) και καθαρά μετρητά τουλάχιστον £100 εκατ.
Rebranding
Σημειώνεται πρόσφατα ο όμιλος προχώρησε σε rebranding, μειώνοντας δραστικά τον αριθμό των brands του ομίλου σε 3 από... 18 που ήταν πριν από μία τριετία, σε μια προσπάθεια της διοίκησης να κάνει απλούστερες και πιο εστιασμένες τις δραστηριότητες.
Πλέον στο Ηνωμένο Βασίλειο & Ιρλανδία βρίσκουμε το brand Carrys, στις σκανδιναβικές αγορές το Elkjop και στην Ελλάδα το Κωτσόβολος.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!