Η επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα είναι ο στόχος που έχει θέσει η διοίκηση της ΕΨΑ για τον τζίρο της φετινής χρονιάς μετά το πισωγύρισμα του 2020 λόγω της
πανδημίας του κορωνοϊού.
Αυτή είναι η εκτίμηση του Γενικού Διευθυντή της ΕΨΑ, Μιχάλη Τσαούτου, μιλώντας στην imerisia.gr, καθώς η τουριστική κίνηση το καλοκαίρι πήγε πολύ καλύτερα του αναμενόμενου. Δεν είναι τυχαίο ότι, μετά το τέλος των περιοριστικών μέτρων στο κλάδο της εστίασης, παρατηρήθηκε σημαντική ανάπτυξη των πωλήσεων, και συγκεκριμένα σε ποσοστό 32%, συγκρίνοντας το α’ εξάμηνο του 2021 με το αντίστοιχο του 2020.
Με βάση δε, τα στοιχεία του καλοκαιριού, εάν δεν προκύψουν κάποια απρόοπτα στο τελευταίο δίμηνο της χρονιάς και κυρίως τον Δεκέμβριο, που παραδοσιακά είναι ένας καλός μήνας για την εταιρεία, η επανάκτηση του τζίρου του 2019 θεωρείται εφικτός στόχος. Αυτό, μεταφράζεται σε μία άνοδο του τζίρου στα επίπεδα του 25-30%.
Στο 15% του τζίρου οι εξαγωγές
Εκτός από την ιδιαίτερα θετική συμβολή του HoReCa και τη διατήρηση του τζίρου στα supermarkets, σημαντική είναι η συμβολή και των εξαγωγών για την ΕΨΑ, οι οποίες φθάνουν ακόμη και το 15% του συνολικού της τζίρου. Ο κ. Τσαούτος επανέλαβε ότι παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυναμική οι αγορές των αραβικών χωρών και κυρίως το Κουβέιτ, το οποίο, από πλευράς marketing, επηρεάζει και άλλες αγορές, όπως αυτές του Κατάρ, του Μπαχρέιν, της Σαουδικής Αραβίας και του Ομάν.
Παράλληλα, η βολιώτικη βιομηχανία αναψυκτικών έχει καταφέρει, να τοποθετήσει προϊόντα της σε αρκετές επαρχίες της αχανούς αυτής χώρας, χάρη στην καλή συνεργασία που έχει με τον νέο της partner εκεί. Ωστόσο ο Μιχάλης Τσαούτος αναφέρθηκε και στις μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις παραδόσεις – καθώς τα φορτώματα-ξεφορτώματα γίνονται ακόμη και σε 2 μήνες από ένα μήνα πριν – αλλά και στο αυξημένο κόστος κατά 5-6 φορές των containers, τα οποία κοστίζουν πλέον €12-15 χιλ. Βέβαια, πρόκειται για μία επιβάρυνση, που αφορά σε όλες τις εταιρείες.
«Κρατάνε» οι ΗΠΑ
Σε ό,τι αφορά τις ξένες αγορές, ο Γενικός Διευθυντής της ΕΨΑ πρόσθεσε ότι «κρατάει» η αμερικανική αγορά – όπου με διανομέα την Κρίνο, έχει παρουσία κυρίως, στην Ανατολική Ακτή, αλλά και σε ορισμένες άλλες Πολιτείες – ενώ ανέφερε ότι έχει πάει λίγο πίσω το σχέδιο της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, για την περαιτέρω επέκταση των ελληνικών προϊόντων σε μεγάλες αλυσίδες retail, καθώς, τη δεδομένη στιγμή, οι buyers είναι λίγο επιφυλακτικοί για την υποδοχή νέων προϊόντων, λόγω των συνθηκών που έχει δημιουργήσει η πανδημία.
Τέλος, ο κ. Τσαούτος αποκάλυψε ότι βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για είσοδο σε νέα χώρα (εκτός Ευρώπης) και είναι σε αναμονή της παραγγελίας.
Μεγάλη πίεση
Για το hot θέμα των τελευταίων μηνών, που δεν είναι άλλο από τις μεγάλες ανατιμήσεις στην ενέργεια, τις μεταφορές και τις πρώτες ύλες, παραδέχτηκε ότι, «η
πίεση είναι μεγάλη σε όλους από τις αυξήσεις στο πετρέλαιο, την ηλεκτρική ενέργεια και κυρίως, τις πρώτες ύλες για τα προϊόντα μας (πλαστικό, αλουμίνιο)», αναφέροντας ενδεικτικά ότι, πρόσφατα, του ανακοινώθηκε…αναδρομική αύξηση της τάξης του 15-20% από προμηθευτή της ΕΨΑ.
Πρόκειται, γενικά, για αυξήσεις που είναι αδύνατον να τις απορροφήσει όλες μια εταιρεία, αφήνοντας ουσιαστικά, ανοιχτό το ενδεχόμενο για σημαντικές αυξήσεις στις τιμές το αμέσως προσεχές διάστημα.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!