Μετά την περσινή χρονιά που έβαλε τέλος σε ένα σερί εννέα κερδοφόρων χρήσεων για τη Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης (Βεργίνα), η διοίκηση της βορειοελλαδίτικης ζυθοποιίας αναμένει για το 2021 αύξηση των συνολικών πωλήσεων και επιστροφή στην κερδοφορία, με δεδομένο τον εμβολιασμό ενός σημαντικού ποσοστού του εγχώριου πληθυσμού αλλά και την εξέλιξη του εμβολιασμού στις ευρωπαϊκές χώρες.
Παράλληλα, μολονότι οι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα δεν θα έρθει σε σύντομο χρονικό διάστημα, τα θετικά μηνύματα που ήρθαν από το άνοιγμα της εστίασης και οι ελπίδες ότι η τουριστική κίνηση είναι αρκετά καλύτερη συγκριτικά με την περσινή δημιουργούν συγκρατημένη αισιοδοξία στον κλάδο.
Πώς θα πετύχει τους στόχους της
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η εταιρεία στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις, εκτιμά ότι θα επιτύχει τους στόχους της, μέσω:
- της επέκτασης και διαφοροποίησης της γκάμας των προϊόντων της,
- της καλής διαχειριστικής της πολιτικής,
- της περαιτέρω βελτίωσης των υπηρεσιών προς τους πελάτες της και της άμεσης και αποτελεσματικής ανταπόκρισης στις ανάγκες τους.
Ανθεκτικότητα αλλά με ζημιές
Αναφορικά με την προηγούμενη χρονιά, η οποία έκλεισε για τον κλάδο με απώλειες τζίρου της τάξης του 25% -περί τα 100 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019- με την πτώση της κατανάλωσης που σχετίζεται με τον τουρισμό να φθάνει το 70% και στο κανάλι του on trade το 35%, η Βεργίνα επέδειξε ανθεκτικότητα, χωρίς όμως να αποφεύγει το αρνητικό πρόσημο στην τελική γραμμή του ισολογισμού. Ειδικότερα οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν σε 21,19 εκατ. υποχωρώντας κατά 7,18% από το 2019, ενώ το μικτό κέρδος εμφάνισε πτώση 9% (στα 6,92 εκατ.). Από την άλλη πλευρά τα EBITDA εμφάνισαν σημαντική κάμψη, σε ποσοστό 38,4%, ενώ το αποτέλεσμα προ φόρων ήταν αρνητικό (-376 χιλ. ευρώ).
Κάτω του 5% οι εξαγωγές
Σε ό,τι αφορά την εξωστρέφεια της βιομηχανίας, οι εξαγωγές παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα, υποχωρώντας μάλιστα κάτω από το 5% του συνολικού τζίρου (1,03 εκατ.), από περίπου 6,4% το 2019 (1,46 εκατ.).
Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου λόγω απορρόφησης της TUVUNU
Σημειώνεται ότι το 2020 αυξήθηκε το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας κατά 230 χιλ. ευρώ (φθάνοντας τα 4,125 εκατ.), γεγονός το οποίο αφορά τη διαδικασία συγχώνευσης με απορρόφηση της εταιρείας «TUVUNU» από τη Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης. Μία κίνηση η οποία κρίθηκε σκόπιμη και συμφέρουσα για τους μετόχους της εταιρείας λόγω της δημιουργίας μιας μεγαλύτερης οικονομικής μονάδας, της επίτευξης συνεργειών και οικονομιών κλίμακας και της μείωσης του κόστους λειτουργίας.
Νέα εταιρική ταυτότητα και alcohol free
Εξάλλου μέσα στο καλοκαίρι (14/7) παρουσιάστηκε η νέα εταιρική ταυτότητα της εταιρείας. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται, «με νέα εικόνα, λογότυπο και συσκευασίες έκανε την εμφάνισή της η εμβληματική για την ελληνική ζυθοποιία μπύρα ΒΕΡΓΙΝΑ αναδεικνύοντας την υψηλή ποιότητα καθώς και τον “premium” χαρακτήρα του brand. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον σχεδιασμό των ετικετών, που επιμελήθηκε η εταιρία k2design, στην ξεκάθαρη διαφοροποίηση των premium τύπων μπύρας που διαθέτει η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης, καθώς και στην ενίσχυση στοιχείων ενιαίας εταιρικής ταυτότητας των 6 διαφορετικών κωδικών, ώστε να συνθέτουν με την πρώτη ματιά την οικογένεια της ΒΕΡΓΙΝΑ».
Παράλληλα την ίδια ημέρα πραγματοποιήθηκε το λανσάρισμα της alcohol free.
Επιστρεπτέες προκαταβολές
Τέλος, σημειώνεται ότι η Βεργίνα συμμετείχε στο πακέτο μέτρων για την ανακούφιση των επιχειρήσεων που ανακοίνωσε η ελληνική κυβέρνηση µέσω κυρίως της επιστρεπτέας προκαταβολής. Συγκεκριμένα έχει λάβει τις εξής χρηματοδοτήσεις:
- Επιστρεπτέα προκαταβολή 1: 202.585 ευρώ.
- Επιστρεπτέα προκαταβολή 3: 350.000 ευρώ.