Επίπεδα τζίρου άνω των 2 δισ. ευρώ και πάλι, μετά το 2017, “χάρισε” πέρυσι η πανδημία (και η αύξηση της κατ’ οίκον κατανάλωσης) στην ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία παράλληλα κατάφερε να αυξήσει την κερδοφορία της σε διψήφια επίπεδα.
Ωστόσο, η χαμηλή ανάπτυξη των πωλήσεων και των EBITDA ασφαλώς προβηματίζει τη διοίκηση της θυγατρικής της Ahold Delhaize, η οποία, φέτος, έχει να διαχειριστεί και ένα σαφώς λιγότερο ευνοϊκό – για τον κλάδο – περιβάλλον σε σχέση με το 2020.
Προσθήκη νέων καταστημάτων
Όπως αναφέρεται στις ετήσιες καταστάσεις, το 2021 ο όμιλος σχεδιάζει την επιτάχυνση της ανάπτυξής του με την προσθήκη νέων καταστημάτων στο δίκτυό του, συμπεριλαμβανομένων των καταστημάτων του δικτύου δικαιόχρησης (franchising) και των καταστημάτων χονδρικής και λιανικής.
Στόχος του είναι επίσης να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά του με συγκεκριμένες επενδύσεις τόσο στις τιμές όσο και στην ποικιλία των εμπορευμάτων που διαθέτει.
Ορατές οι πληθωριστικές πιέσεις
Αναφέρει δε με έμφαση ότι “εκείνο που συνεχίζει να απασχολεί τις αγορές είναι η άνοδος των τιμών σε παγκόσμιο επίπεδο, με πληθωριστικές πιέσεις ήδη ορατές, και ταυτόχρονα ο συνεπακόλουθος κίνδυνος μείωσης των παραγγελιών και της ζήτησης.
Επομένως στην μετα-πανδημική εποχή, το ζητούμενο είναι να βρεθεί το σημείο ισορροπίας ώστε να αποφευχθούν έντονες διακυμάνσεις και πληθωριστικές πιέσεις, με σκοπό την προστασία της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών”.
Τι…απειλεί τζίρο και περιθώρια κέρδους
Παράλληλα, οι φόβοι για μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος επιχειρήσεων και νοικοκυριώνκαι κατ’ επέκταση για μείωση των καταναλωτικών δαπανών μπορεί να επιφέρουν, αφενός όξυνση του ανταγωνισμού και αφετέρου πτωτική τάση στις πωλήσεις και το περιθώριο κέρδους, και κατά συνέπεια να επηρεάσει αρνητικά την αποδοτικότητα των εργασιών του Ομίλου.
Η περυσινή εικόνα
Αναφορικά με την εικόνα του ομίλου της περυσινή χρονιά, ο τζίρος διαμορφώθηκε σε 2,021 δισ. Ευρώ αυξημένος κατά 3,76%, ενώ τα μικτά κέρδη ενισχύθηκαν σε ποσοστό 9,51%, στα 557,12 εκατ. Παράλληλα, τα EBITDA ανήλθαν σε 174,4 εκατ. (+2,33% από το 2019), ενώ διψήφια ήταν η άνοδος για τα κέρδη πρό φόρων (+35,6% στα 38,65 εκατ.) και τα μετά φόρων κέρδη (+40,2%, στα 28,02 εκατ.)
Omnichannel και επιτάχυνση των τεχνολογικών επενδύσεων
Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, η ανάγκη που προέκυψε με την κρίση και ουσιαστικά επέβαλλε τη λειτουργία ενός νέου επιχειρησιακού μοντέλου είναι αυτή της πολύπλευρης αγοραστικής εμπειρίας (omnichannel) η οποία ενσωματώνει πολλές επιλογές προς τους πελάτες της ΑΒ (π.χ. On-line, φυσικό κατάστημα, τηλέφωνο, application στο κινητό τους κτλ.).
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ο όμιλος επιταχύνει τεχνολογικές επενδύσεις που ήταν ήδη προγραμματισμένες και οι οποίες περιλαμβάνουν την υλοποίηση:
- ηλεκτρονικού συστήματος καταμέτρησης πελατών εντός των φυσικών καταστημάτων
- συστήματος αναμονής και ειδοποίησης στο κινητό για τα διάφορα τμήματα εξυπηρέτησης εντός του καταστήματος (π.χ. κρεοπωλείο, κ.α.)
- ηλεκτρονικής σηματοδότησης τιμών με σκοπό την αποφυγή συνωστισμού προσωπικού μέσα στο κατάστημα
- νέων εφαρμογών προσωποποιημένης πληροφόρησης και προσφορών
Επενδύσεις 54,9 εκατ. ευρώ
Μεταξύ των σημαντικότερων επενδύσεων του ομίλου την περυσινή χρονιά, οι οποίες διαμορφώθηκαν σε 54,9 εκατ. ευρώ, αναφέρονται:
- Η ένταξη 8 νεων καταστημάτων και ακόμη 36 franchise ανεβάζοντας στο τέλος του 2020 το δίκτυο πωλήσεων του Ομίλου σε 543 καταστήματα. Από αυτά, τα 310 ήταν εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, τα 219 franchising) και 14 καταστήματα χονδρικής πώλησης.
- Η περαιτέρω εξέλιξη του ηλεκτρονικού της καταστήματος (AB eshop) προσφέροντας τις εξής υπηρεσίες για τους πελάτες της αλυσίδας:
- «Παράδοση στο σπίτι», «Παραλαβή από το κατάστημα» (AB Collect) και τη νέα συνεργασία με το delivery.gr.
- Η δημιουργία του πρώτου υπερσύγχρονου AB Home Shop Center, μια επένδυση άνω των 10 εκατ. ευρώ που εξυπηρετεί αποκλειστικά τις ηλεκτρονικές παραγγελίες για την Αττική με μεγάλη ταχύτητα και αξιοπιστία Το AB Home Shop Center διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία 11.000 προϊόντων και συγκεντρώνει κάθε μέρα 2.000 παραγγελίες