Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η αποσφράγιση των προσφορών εχθές 28 Σεπτεμβρίου για το μεγάλο οδικό έργο που αφορά στο τμήμα Παράκαμψη Μελιβοίων-Δημάριο, του κάθετου άξονα Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Σύμφωνα με πληροφορίες μειοδότησε η ΟΔΟΣ ΑΤΕ με έκπτωση 21,52%. Δεύτερη μειοδότρια είναι η ΑΚΤΩΡ 14,03% και τρίτη η ΤΕΡΝΑ με 10%. Οι υπόλοιποι 4 συμμετέχοντες έδωσαν προσφορά κάτω από το 10%.
►Θέμα χρόνου η επίσημη έγκριση του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος από τις Βρυξέλλες
Η έκπτωση που δόθηκε από την μειοδότρια εταιρεία μπορεί συνολικά να φαίνεται αρκετά χαμηλή, όμως δεδομένων των συνθηκών και των πολύ μεγάλων ανατιμήσεων των πρώτων υλών στην οικοδομή, ίσως και να θεωρείται και αρκετά υψηλή. Εντύπωση πάντως κάνει η διαφορά της πρώτης προσφοράς από τις υπόλοιπες που κινούνται σημαντικά πιο χαμηλά.
Αξίζει να σημειωθεί πως βάσει του νόμου για τις δημόσιες συμβάσεις, η επιτροπή του διαγωνισμού δύναται να ζητήσει δικαιολόγηση της προσφοράς εφόσον η μεγαλύτερη προσφορά είναι 10% πάνω από τον μέσο όρο των προσφορών που δόθηκαν από όλους τους συμμετέχοντες.
Οι υπόλοιποι 4 συμμετέχοντες του διαγωνισμού όπως αυτός ξεκίνησε στις 22 Σεπτεμβρίου είναι οι: ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΕΤΕΘ, ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΑΤΕ και ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ.
►Η σιδηροδρομική σήραγγα Σεπολίων, η ΕΥΔΑΠ και τα lockdown - Νέo χρονοδιάγραμμα
Το κόστος του έργου με το ΦΠΑ έχει προϋπολογιστεί σε 48,82 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 39,37 εκατ. ευρώ). Αντικείμενο του έργου αποτελεί η πλήρης κατασκευή οδού ταχείας κυκλοφορίας μήκους 10,76 χλμ. περίπου που περιλαμβάνει και την κατασκευή τεσσάρων 4 ισόπεδων κόμβων. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε.
Η διάρκεια του έργου έχει εκτιμηθεί σε 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Στόχος είναι το έργο να ολοκληρωθεί εντός του 2024. Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Η ταυτότητα του έργου
Στο έργο περιλαμβάνονται οι απαιτούμενες εργασίες χωματουργικών, γεωτεχνικών, τεχνικών (γεφυρών, Ανω/Κάτω διαβάσεων, τοίχων αντιστήριξης), υδραυλικών (οχετών, αποχέτευσης- αποστράγγισης ομβρίων), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης – ασφάλειας, οδοφωτισμού και πρασίνου.
Οι 4 κόμβοι που θα κατασκευαστούν είναι: Μελιβοίων-ανατολικά, Αιμόνιου/Μελιβοίων-δυτικά, Κοτύλης και Δημαρίου, με τις συνδετήριες σε αυτούς οδούς, συνολικού μήκους 2,0 χλμ. περίπου, καθώς και η αποκατάσταση του υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου.
Κατά τη διάρκεια της κατασκευής έχουν προβλεφθει δύο ενδιάμεσες αποκλειστικές τμηματικές προθεσμίες:
- 1η Αποκλειστική τμηματική προθεσμία: Το αργότερο σε δώδεκα (12) μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, ο Ανάδοχος υποχρεούται να έχει ολοκληρώσει την κατασκευή της Α.Δ. Δημαρίου μήκους 20,91μ., καθώς και του Ι/Κ Δημαρίου και των συνδετηρίων οδών αυτού.
- 2η Αποκλειστική τμηματική προθεσμία: Το αργότερο σε δέκα τέσσερις (14) μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, ο Ανάδοχος υποχρεούται να έχει ολοκληρώσει και αποδώσει σε κυκλοφορία το τμήμα νέας χάραξης για την παράκαμψη του οικισμού Μελίβοια, συνολικού μήκους 2,11 χλμ.
Ο άξονας Ξάνθη - Σύνορα
Πρόκειται για το δεύτερο τμήμα του -υπό κατασκευή- κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού (Κάθετος Άξονας 70) από την Ξάνθη προς τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα συνολικού μήκους 49χλμ. Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή του τμήματος «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 10,64 χιλιομέτρων και συγκεκριμένα στα υποτμήματα:
- «Παράκαμψη Μελιβοίων», μήκους 2,24 χλμ που παρακάμπτει τον οικισμό από τα δυτικά και συνδέεται με δύο ισόπεδους κόμβους.
- «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 8,24 χλμ που αφορά στη βελτίωση και διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού. Περιλαμβάνει επίσης τους ισόπεδους κόμβους Κοτύλης και Δημαρίου, 5 γέφυρες συνολικού μήκους 396 μέτρων και μία Άνω Διάβαση για την αποκατάσταση της οδού προς το Δημάριο. Στον προϋπολογισμό περιλαμβάνονται οι αναγκαίες δαπάνες για απαλλοτριώσεις και μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας καθώς και εργασίες αρχαιολογίας.
Να θυμίσουμε πως σε κατασκευή βρίσκεται το τμήμα του κάθετου άξονα Δημάριο-Σύνορα (περιοχή Εχίνου). Το έργο αυτό δημοπρατήθηκε στις 11 Ιανουαρίου 2018 και συμβασιοποιήθηκε στις 18 Μαϊου του ίδιου έτους. Τα έργα έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ και βρίσκονται σε πολύ προχωρημένη φάση.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!