Η καλύτερη του αναμενομένου πορεία της τουριστικής κίνησης στη χώρα μας το φετινό καλοκαίρι αποτυπώθηκε και στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, δηλαδή στα super markets.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της NielsenIQ, η οποία παρακολουθεί τους τζίρους στα καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., σε Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών, καθώς και του discount καναλιού, η αγορά παρουσίασε θετική τάση της τάξης του 5,7%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) ενισχύθηκαν σε ποσοστό 5,2%.
Η εικόνα στις επιμέρους κατηγορίες
Oσον αφορά στις επιμέρους μεγάλες κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα & ποτά αναπτύχθηκαν με +6,2%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης στο +5,1%. Οι κατηγορίες που σχετίζονται με την φροντίδα του νοικοκυριού σημείωσαν αρκετά πιο συγκρατημένη τάση, οριακά θετική στο +0,6%, γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στον εξορθολογισμό, που έγινε στην συχνότητα και την ένταση της χρήσης των προϊόντων καθαρισμού.
► Moody's: Αναβάθμισε τις τέσσερις συστημικές ελληνικές τράπεζες
Στο +15,9% τα προϊόντα Bazaar
Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) συνέχισε να εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση, στο +15,9%, ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσιάζουν, επίσης, θετική τάση στο +4,7%.
Στην κορυφή… βότκα και ρούμι
Αναλύοντας την πορεία των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCGs), αξίζει να αναφέρουμε ότι το καλοκαίρι του 2021 εξακολούθησαν ορισμένες κατηγορίες αλκοολούχων ποτών να παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο: ενδεικτικά αναφέρονται η βότκα με 24,1% και το ρούμι με 27,5%.
Ο… παρατεταμένος καύσωνας έδωσε ώθηση σε αντηλιακά και αποτριχωτικά
Στον τομέα της προσωπικής υγιεινής, οι κατηγορίες των καλλυντικών, των αποτριχωτικών, καθώς και των αντιηλιακών είναι αυτές που παρουσίασαν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης και ειδικά για τις δύο τελευταίες σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι υψηλότερες θερμοκρασίες και πιθανότατα η νωρίτερη, σε σχέση με πέρυσι, επίσκεψη των καταναλωτών στις παραλίες. Στον αντίποδα, και για ευνόητους λόγους, ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συρρίκνωση του τζίρου για την κατηγορία των αντισηπτικών χεριών, κατά -38,4%.
«Βουτιά» για τα καθαριστικά σπιτιού
Τέλος, όσον αφορά στην φροντίδα περιποίησης του νοικοκυριού, οι Ελληνες καταναλωτές περιόρισαν την δαπάνη τους για τα καθαριστικά σπιτιού, τα οποία έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους, σε αξία, κατά -12,7%.
Μεγαλύτερη η ανάπτυξη στην περιφέρεια
Σε επίπεδο γεωγραφικών περιοχών, οι πιο θετικές τάσεις σημειώθηκαν σε περιοχές εκτός των αστικών κέντρων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, και πιο συγκεκριμένα στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας/Θράκης (+11,4%), καθώς και της Κρήτης (+11,3%), ενώ το ποσοστό ανάπτυξης για την Πελοπόννησο έφτασε το +7,7%.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!