Η αλυσίδα Σκλαβενίτης κατάφερε φέτος να πάρει ηγετική θέση στο Top of Mind Awareness (ποια μάρκα έρχεται πρώτη στο μυαλό), παρουσιάζοντας εντυπωσιακή ανάπτυξη σε σχέση με πέρυσι.
Αυτό προκύπτει σε έρευνα που πραγματοποίησε για 5η συνεχή χρονιά η Braincandy (σε δείγμα 500 ατόμων, αγοραστών e-Super Market, άνω των 16 ετών, σε όλη την Ελλάδα) για την εικόνα των ηλεκτρονικών Super Market. Σύμφωνα με την έρευνα αυτή, ο δείκτης αυτός είναι εξαιρετικά σημαντικός, καθώς σχετίζεται περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο, με το μερίδιο αγοράς, ενώ σε συνδυασμό με τον δείκτη συναισθήματος της ίδιας έρευνας (πώς νιώθει ο κόσμος για κάθε αλυσίδα), μπορεί να προβλέψει τις τάσεις των μεριδίων αγοράς ένα χρόνο μετά, με μεγάλη ακρίβεια (75%).
Από την υπόλοιπη έρευνα ξεχωρίζουν τα εξής σημεία:
Το penetration μειώθηκε σημαντικά
Οι συνθήκες του τελευταίου χρόνου ευνόησαν το ηλεκτρονικό εμπόριο, παράλληλα όμως έφεραν και πολλούς νέους παίκτες στην αγορά. Ως αποτέλεσμα, το penetration των e-Super Markets συνολικά μπορεί να αυξήθηκε, το penetration της κάθε αλυσίδας ξεχωριστά όμως, μειώθηκε σημαντικά. Σε κάποιες περιπτώσεις η μείωση ξεπέρασε ακόμη και τις 10 ποσοστιαίες μονάδες.
efood και BOX: enablers ή challengers;
Οι πλατφόρμες διανομής (e-food, BOX) βελτίωσαν το επίπεδο εξυπηρέτησης του κλάδου, ο οποίος αντιμετώπισε ισχυρό σοκ μετά το πρώτο lockdown πέρυσι το καλοκαίρι. Η συνεργασία τους με τους παραδοσιακούς λιανεμπόρους φαίνεται όμως να τους εδραίωσε
σε τέτοιο βαθμό, που τους καθιστά σημαντική πρόκληση για τις “παραδοσιακές” αλυσίδες, καθώς η εικόνα τους (ιδιαίτερα στους νέους) φαίνεται να είναι εξαιρετικά καλή.
Το Jumbo κύριος… εποχιακός ανταγωνιστής
Η προσθήκη όλο και περισσότερων προϊόντων bazaar από την πλευρά των Super Market, καθώς και νέων κατηγοριών από την πλευρά του Jumbo, οι οποίες παραδοσιακά υπήρχαν μόνο στα Super Market (τρόφιμα, απορρυπαντικά, κά.) έκανε τα όρια μεταξύ τους λιγότερο ξεκάθαρα. Το Jumbo φαίνεται να αποτελεί σημαντικό ανταγωνιστή σε διάφορες πλέον περιστάσεις (όπως Χριστούγεννα, Πάσχα, Εποχικά προϊόντα), καθώς εμφανίζεται ψηλά στις αυθόρμητες σχετικές αναφορές.
Βασικό κριτήριο επιλογής η έγκαιρη διανομή
Παρόλο που οι καταναλωτές δηλώνουν ως σημαντικότερο κριτήριο την τιμή, φαίνεται ότι αυτό δεν επηρεάζει τις αντιλήψεις και τις επιλογές τους τόσο, όσο η έγκαιρη παράδοση. Όπως προκύπτει από ανάλυση της τελικής τους επιλογής (derived importance), η τιμές έρχονται δεύτερες, με τρίτο κριτήριο την ευκολία ολοκλήρωσης της διαδικασίας.
Απαιτείται επανεξέταση της στρατηγικής
Τέλος, τα ηλεκτρονικά Σούπερ Μάρκετ φαίνεται να χάνουν τη θέση στην καρδιά των καταναλωτών που ξοδεύουν πάνω από €150 το μήνα (High Spenders).
Σχεδόν σε όλα τα e- Super Markets, ο δείκτης συναισθήματος αυτού του κοινού μειώνεται σημαντικά. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τη μείωση των αυθόρμητων αγορών στα ηλεκτρονικά Super Market, θα πρέπει να κάνει τις εταιρείες να επανεξετάσουν την στρατηγική τους στο κανάλι αυτό και να επανασχεδιάσουν τις ενέργειές τους.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!