Υψηλά διψήφια ποσοστά ανάπτυξης κατέγραφαν στο επτάμηνο τα οινοπνευματώδη ποτά στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου, σύμφωνα με στοιχεία της IRI. Η αύξηση σε αξία πωλήσεων για πέντε κατηγορίες οινοπνευματωδών ανήλθε σε 32,62%, στα 55 εκατ. ευρώ, ενώ ανάλογη ήταν η άνοδος και σε επίπεδο όγκων (+34,58%).
Θυμίζουμε βέβαια ότι το κανάλι του HoReCa λειτουργούσε υπό συνθήκες lockdown στο α’ τετράμηνο της χρονιάς, οπότε ένα μεγάλο μέρος της κατανάλωσης ποτών κατευθύνθηκε στο κομμάτι των σούπερ μάρκετ και των convenience stores. Πάντως, το ποσοστό ανόδου βαίνει ολοένα και μειούμενο, όσο λειτουργεί η αγορά χωρίς lockdown, αφού για παράδειγμα στους πρώτους μήνες του έτους η άνοδος της κατηγορίας ξεπερνούσε το 50%.
Whiskey
Με ρυθμό που άγγιξε το 30% έτρεξε η μεγαλύτερη κατηγορία των αλκοολούχων ποτών, με τον συνολικό τζίρο να ανέρχεται σε 33,5 εκατ. ευρώ, σε μία αγορά όπου ξεχωρίζουν τα brands: Johnnie Walker, Haig, Jameson, Famous Grouse και Grants.
Η αύξηση της ζήτησης ήταν μεγάλη σε όλες τις περιοχές με την Κρήτη και την Πελοπόννησο να ξεπερνούν το 40%. Η κατανάλωση ήταν περισσότερο αυξημένη στα μεγάλα σούπερ μάρκετ (άνω των 2.500 τ.μ.) με +33,3% από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ η μικρότερη αφορούσε τα καταστήματα κάτω των 400 τ.μ. (22,2%).
Vodka
Ανεβασμένες σε ποσοστό 24,9% ήταν οι πωλήσεις στο επτάμηνο για τη vodka, σε μία κατηγορία όπου τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στο κανάλι των supermarkets εμφανίζουν οι Smirnoff, Serkova, Absolut, Stolichnaya, Wyborova. Η Κρήτη ξεχώρισε με ρυθμό 49,3% αντίθετα υστέρησε η Αττική με άνοδο 14,1%. Τα hypermarkets κατέγραψαν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης για την κατηγορία (+31,4%).
Gin
Εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 72% σε αξία (7,74 εκατ.) και 87,1% σε όγκους (337,3 χιλ. λίτρα) κατέγραφε το gin (με πρωταγωνιστές της κατηγορίες τα Gordon’s, Beefeater, Tanqueray, Bombay, Hendricks) από το ξεκίνημα της χρονιάς μέχρι την 1η Αυγούστου, με τη Θεσσαλονίκη να εμφανίζει υπερδιπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 (+110,2%). Από κοντά ακολούθησε η Πελοπόννησος με άνοδο 90,1%. Στην συγκεκριμένη κατηγορία τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τζίρου κατέγραψαν τα καταστήματα εμβαδού 400-1.000 τ.μ.
Rum
Αναπτύχθηκε με 18,5% στο επτάμηνο, κλείνοντας με τζίρο 3,26 εκατ. ευρώ, ενώ από τα brands ξεχωρίζουν τα Bacardi, Captain Morgan, Havana Club, Malibu και Sailor. Αξιοσημείωτο είναι δε το γεγονός ότι αυτά τα ποσοστά ήταν υψηλά εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων, καθώς η Αττική εμφάνισε αύξηση τζίρου 14,6% και η Θεσσαλονίκη μόλις 2,6%. Ανά τύπο καταστήματος, τα μεγάλα σούπερ μάρκετ πρωταγωνίστησαν και σε αυτή την κατηγορία σε αύξηση της κατανάλωσης (26%), έναντι των υπολοίπων καταστημάτων τα οποία σημείωσαν ρυθμούς ανάπτυξης 15%-18,3%.
Tequila
Η κατηγορία της tequila, η μικρότερη του τομέα (όπου ξεχωρίζουν οι Jose Cuervo, Olmeca, Don Julio, El Jimador, Agavita Gold), εμφάνισε άνοδο 33,5%, στο 1,05 εκατ. ευρώ, με τη Κρήτη να πρωταγωνιστή με ρυθμό ανάπτυξη 60,3%, ακολουθούμενη από τη Θεσσαλονίκη (41,8%), τη Βόρεια Ελλάδα (35,4%) και την Κεντρική Ελλάδα (35,1%). Τα hypermarkets ξεχώρισαν καταγράφοντας ανάπτυξη 45,1% έναντι 17,8% των μικρών.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!