Σχεδόν ένα χρόνο αφότου ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας σήμανε συναγερμό για τον κορονοϊό, εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι παραμένουν ακόμη κλεισμένοι στα σπίτια τους, μακριά από γραφεία, σχολεία, κινηματογράφους, στάδια, εκκλησίες και εστιατόρια. Η κοινωνικοποίηση που λάμβανε χώρα σε αυτά τα μέρη το 2019, πλέον έχει αντικατασταθεί από τις βιντεοκλήσεις. Σε αυτή την πραγματικότητα το απόλυτο success story του 2020 ήταν χωρίς αμφιβολία το Zoom.
Στις αρχές του 2020 η πλατφόρμα online επικοινωνίας φάνηκε να έρχεται από το πουθενά. Δεν είχε τις «πλάτες» τεχνολογικών κολοσσών όπως η Cisco, η Facebook, η Google ή η Microsoft. Αντιθέτως, οι εν λόγω εταιρείες προσέφεραν λύσεις αντίστοιχες με αυτές που δίνει το Zoom. Μια μικρή εταιρεία που ήταν προσανατολισμένη στην business to business αγορά, ξαφνικά «χτυπήθηκε» από ένα κύμα παγκόσμιας ζήτησης, με δισεκατομμύρια ανθρώπους να δοκιμάζουν τις υπηρεσίες της δωρεάν, καθώς και χιλιάδες νέους πελάτες να κάνουν επί πληρωμή συνδρομές. Σύμφωνα με το Bloomberg τα έσοδά της τετραπλασιάστηκαν και τα κέρδη αυξήθηκαν 90 φορές, προκαλώντας έκπληξη στους αναλυτές.
Η μετοχή της Zoom έσπαγε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, καταγράφοντας κέρδη ανάλογα με εκείνα της Moderna, η οποία υπόσχεται να απαλλάξει την ανθρωπότητα από τον κορονοϊό, με το εμβόλιό της. Σαν αποτέλεσμα ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Zoom, Έρικ Γουάν, έγινε ένας από τους 100 πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, με την προσωπική του περιουσία να ανέρχεται στα 17 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το FactSet.
Ωστόσο το Zoom βρίσκεται πλέον αντιμέτωπο με μια τεράστια πρόκληση: το εμβόλιο κατά του κορονοϊού είναι γεγονός. Η Pfizer έχει αποστείλει τις πρώτες παρτίδες, οι εμβολιασμοί έχουν ξεκινήσει σε αρκετές χώρες, ενώ σύμφωνα με σχετικές ανακοινώσεις σύντομα θα ακολουθήσουν και οι παραδόσεις εμβολίων από άλλες εταιρείες.
Η μετοχή του Zoom έχει σταματήσει την ξέφρενη πορεία της. Μάλιστα, σύμφωνα με το Bloomberg, βρίσκεται 57% χαμηλότερα από το υψηλό των 589 δολαρίων στο οποίο αναρριχήθηκε, όταν τα lockdown διαδέχονταν το ένα το άλλο σε όλο τον κόσμο. Αν και η επιστροφή στην προ-Covid κανονικότητα θα είναι αργή, αρκετοί αναλυτές εκτιμούν ότι όταν η ανοσοποίηση του πληθυσμού καταστεί εφικτή, το Zoom θα έχει μπροστά του μια σειρά από προκλήσεις να υπερκεράσει προκειμένου να διατηρήσει τη θέση του στον στίβο των μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας. Από την άλλη δεν λείπουν αυτοί που υποστηρίζουν ότι το νερό έχει μπει στο αυλάκι. Η πανδημία έκανε την τηλεργασία καθεsτώς και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει. Σε έναν κόσμο όπου η απομακρυσμένη επικοινωνία θα συνεχίσει να υφίσταται, το Zoom έχει μέλλον, το οποίο βασίζεται στην παρακαταθήκη που έχτισε εν μέσω πανδημίας.
Ποιοι θα επιβεβαιωθούν; Οι επόμενοι μήνες θα δείξουν…