Η πανδημία του κορονοϊού έχει φέρει τις αεροπορικές εταιρίες αντιμέτωπες με την χειρότερη οικονομική κρίση εδώ και 30 χρόνια. Ωστόσο η Ryanair δράττει την ευκαιρία βρίσκοντας τρόπους να αυξήσει την κυριαρχία της στην ευρωπαϊκή αγορά.
«Ουδέποτε είχα δει στην 30ετή καριέρα μου ένα τέτοιο ξεκαθάρισμα στην αεροπορική αγορά. Η πραγματική σεισμική αλλαγή από την πανδημία του κορονοϊού θα είναι οι νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη που διαμορφώνονται στην Ευρώπη. Είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που δημιούργησε η χρηματοπιστωτική κρίση ή η 11η Σεπτεμβρίου», ανέφερε ο Μάικλ Ο’ Λίρι, διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής, σε συνέντευξή του στους FT.
Η αεροπορική αγορά συρρικνώθηκε στη διάρκεια της πανδημίας, δίδοντας την δυνατότητα σε όσους επιβιώσουν να καλύψουν το κενό όταν θα αρχίσουν ξανά τα ταξίδια. Σημειώνεται ότι οι κολοσσοί Thomas Cook και η Flybe κατέρρευσαν ενώ η Norwegian τέθηκε υπό καθεστώς αναγκαστικής διαχείρισης.
Ο Λίρι προβλέπει ότι 100 εκατ. θέσεις των ανταγωνιστών του, θα εξαγοραστούν μέσα στους επόμενους 18 μήνες καθώς θα γίνεται ευρέως διαθέσιμο το εμβόλιο κατά του κορονοϊού, αριθμός που αναλογεί σε 15% μείωση της επιβατικής κίνησης. «Κάποιος θα πρέπει να παρέμβει και να αγοράσει όλη αυτή τη δυναμική», είπε χαρακτηριστικά, αποκαλύπτοντας ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με αρχές αεροδρομίων σε Ιταλία και Ισπανία, προκειμένου να καλύψει τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης με αεροπλάνα της Ryanair.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τους Financial Times η πανδημία ήταν αρκετά εμφανής και στα έσοδα της ιρλανδέζικης αεροπορικής εταιρείας, η οποία εξυπηρέτησε μόλις 38 εκατ. επιβάτες, δηλαδή το ένα πέμπτο συγκριτικά με πέρυσι.
Υπενθυμίζεται πως η Ryanair μέχρι τον Σεπτέμβριο είχε καταγράψει ζημιές ύψους 197 εκατ. ευρώ, ενώ για τους επόμενους μήνες του έτους αναμένεται το ποσό να αυξηθεί.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!