Δίκτυο καταστημάτων λιανικής πώλησης σχεδιάζει να αναπτύξει στις ΗΠΑ ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon, επιδιώκοντας στρατηγικό «άνοιγμα» στις πωλήσεις ρούχων, ειδών οικιακής χρήσης, ηλεκτρικών και άλλων προϊόντων.
Αν και η δημιουργία ενός φυσικού καταστήματος αυξάνει σημαντικά τα έξοδα της εταιρείας, την ίδια στιγμή μπορούν να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες δίνοντάς τους τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τα προϊόντα.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Wall Street Journal», το σχέδιο δημιουργίας δικτύου πολυκαταστημάτων αναμένεται να αλλάξει τις ισορροπίες στο λιανεμπόριο, καθώς όλα δείχνουν πως το άνοιγμα στη λιανική θα είναι εντυπωσιακό, αρχής γενομένης από το Οχάιο και στην Καλιφόρνια.
Υπενθυμίζεται πως μέχρι σήμερα οι καταναλωτές μπορούσαν να παραγγείλουν αποκλειστικά ηλεκτρονικά τα προιόντα της Amazon.
Με βάση τα σχέδια της εταιρείας, τα νέα φυσικά καταστήματά της θα έχουν εμβαδόν 3.000 τ.μ., δηλαδή θα είναι μικρότερα από τα συνήθη πολυκαταστήματα που αναπτύσσονται συνήθως σε χώρους 10.000 τ.μ. και θα προσφέρουν προϊόντα επώνυμων brands, αλλά και private label (της Amazon).
Σημειώνεται ότι η Amazon διαθέτει μια ευρεία γκάμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που περιλαμβάνουν από ρούχα και έπιπλα μέχρι μπαταρίες και ηλεκτρονικές συσκευές.
Κίνηση - ματ
Η κίνηση αυτή ωστόσο, θα σηματοδοτήσει την αρχή μιας νέας στρατηγικής για την Amazon η οποία με την παρουσία φυσικών καταστημάτων λιανικής, θα κυριαρχήσει και σε αυτό το εμπορικό χώρο έχοντας αποκτήσει ένα τεράστιο μερίδιο της παγκόσμια αγοράς μετά την κυριαρχία της στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η Amazon φέρεται να προσπέρασε πρόσφατα και τη Walmart κατέχοντας τώρα την πρώτη θέση ως τον μεγαλύτερο πωλητή λιανικής στον κόσμο εκτός Κίνας.
Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία αγόρασε την Whole Foods Market και άνοιξε βιβλιοπωλεία και παντοπωλεία με την επωνυμία Amazon τα οποία δεν διέθεταν …ταμεία.
Η είσοδος ενός ισχυρού παίκτη -όπως είναι η Amazon- στη λιανική, αναμένεται να ασκήσει ακόμη μεγαλύτερη πίεση στον ήδη «λαβωμένο» από την κρίση κλάδο του λιανεμπορίου, όπου μεγάλες αλυσίδες όπως οι J.C Penney, Lord & Taylor και Neiman Marcus υπέβαλαν αίτηση πτώχευσης την περασμένη χρονιά. Η Nordstrom και η Macy's έχουν επενδύσει σημαντικά σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν νέους πελάτες, συμπεριλαμβανομένου του ανοίγματος καταστημάτων μικρότερης μορφής και της βελτίωσης των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου, σε μια προσπάθεια να γλιτώσουν τη χρεοκοπία.
Πάντως παρότι οι μετοχές της Amazon έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 1% φέτος, η αγοραστική της αξία φτάνει τα 1,59 τρις. δολάρια.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!